Gå til innhold

Hva mer enn sensoren trengs for OWL-monitorering av strøm?


Anbefalte innlegg

Etter tips (ja, jeg har ikke skrudd av varslingen til megatråden selv om jeg ikke skriver der...) fant jeg denne fyren:

 

http://www.ebay.co.uk/sch/m.html?_odkw=&_ssn=mg_electronic&_armrs=1&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2046732.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xowl&_nkw=owl&_sacat=0

 

Det billigste der er jo selve strømsensorene, men de så veldig trådbaserte ut, og ikke trådløse. Hva må kobles til ut over det for å måle strømmen med RFXtrx433?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Havner du ikke på denne lenken hvis du klikker på den:

www.ebay.co.uk/sch/m.html?_odkw=&_ssn=mg_electronic&_armrs=1&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2046732.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xowl&_nkw=owl&_sacat=0

Den gir meg mg_electronics butikk med OWL-enhetene hans med både Chrome, IE og Firefox. Bruker du kanskje en mobil nettleser som ikke får med seg hele lenken?

Lenke til kommentar

Det billigste der er jo selve strømsensorene, men de så veldig trådbaserte ut, og ikke trådløse. Hva må kobles til ut over det for å måle strømmen med RFXtrx433?

Selve sensoren kobles til hovedføringene i sikringsskapet. Så trenger du en sender. Det enkleste er oftest å kjøpe en pakke, evt. spe på med ekstra sensorer hvis du har mange faser.

Lenke til kommentar

Næmmen, godter vi oss? :tease: Lurer på om jeg må be moderator fjerne den meldingen som trakassering, og deretter splitte ut alt om Owl i en egen tråd! :dremel:

Så mye moderering du har behov for, da? :hm:

 

 

Oi, synkronposting. Som synkronsvømming, bare det at jeg ikke sitter i badedrakt. Men kanskje du gjør det? ;)

Vel... NÅ tenker jeg iallfall på oss to i badedrakter, så takk for den!

 

 

OK, takk, da må det vel bli en pakke. Jeg har trefas strøm på hytta (de klarte ikke nok ampere for meg i tofas).

Det er det enkelste. Det er som med OR værstasjoner. Det er enklere (og billigere) å kjøpe en hel værstasjon enn sensorer hver for seg. Så får du også et display du ikke bruker...
Lenke til kommentar

Havner du ikke på denne lenken hvis du klikker på den:

www.ebay.co.uk/sch/m.html?_odkw=&_ssn=mg_electronic&_armrs=1&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2046732.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xowl&_nkw=owl&_sacat=0

Den gir meg mg_electronics butikk med OWL-enhetene hans med både Chrome, IE og Firefox. Bruker du kanskje en mobil nettleser som ikke får med seg hele lenken?

Nope. Funker ikke mobilen (chrome), uansett om jeg copy-paster hele strengen manuelt eller bare trykker på linken som den er. Samme skjer om jeg bruker diskusjon sin mobilversjon eller fullversjon.

Men på PC-en på Jobb (chrome) så ser det ut til å funke... snodig.

 

Edit: De øverste enhetene følger det jo med en trådløs transmitter + display, så ser ikke helt problemet egentlig? :confused:

 

 

Whats in the Box

1 X LCD Digital Display

1 X Transmitter

1 X Standard Clip Sensor

5 X Batteries

Wireless Link

433MHz Radio Frequency

Wireless Range

30 metres in open area

[walls, partitions and electrical appliances may affect reception range]

Display Power Supply

3xAA / LR06 1.5V Batteries

Transmitter Power Supply

2xAA / LR06 1.5V Batteries

Edit2:

Ahh, det var kun de rimeligste du spørte om. For ja, da er det kun sensoren som følger med ja.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Da er det iallfall ikke lenken det er noe galt med, det må være mobilleseren som er begrenset! ;) Med Next Browser på min S4 Active kommer jeg til riktig sted, men det blir jo mas fra eBay om å slå på JavaScript, selvsagt. Du har ikke... skrekk og gru... metroseksuelle iPhone?

Hehe, oh lord, nei. Heldigvis ikke. ^^

 

Samsung Galaxy S5. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...