Gå til innhold

Oppgradering/Ny pc - Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Har en pc som for det meste ikke har virket som den skal og nå står den bare å samler støv. Så nå sitter jeg og leker med tanken om å oppgradere / Kjøpe en ny pc.

 

Det som jeg ønsker er at den ikke skal ha noen problemer med kjøre spill i høy oppløsning og at den er innen for 10k grensen. Har studert en del andre som er ute etter det samme.

 

Det som jeg har:

 

-Skjerm

 

-Tastatur

 

-Mus

 

- IDE og SATA hardisker

-INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8400)
-GIGABYTE Moderkort Intel P4 P35 från Gigabyte (GA-EP35C-DS3R)
-Thermaltake 750W ToughPower
-Antec Nine Hundred Ultimate Gamer
-OCZ DDR2 2048MB Nvidia SLI Ready
PC2-6400 2x1024MB 800MHz (x2)
-XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP

 

Sikkert ikke mye som jeg kan beholde eller flytte over på eventuell ny maskin, men etter min egen vurdering trenger jeg bare innmaten.

 

Har lagt meg en liten midlertidig liste på komplett, sikkert noen komponenter som ikke passer sammen osv. Det er her jeg trenger deres hjelp.

 

Link til listen på kompeltt.no

 

Når jeg har planer om å kjøpe? Kan tenke meg at innkjøp blir gjort i november/desember eller starten av neste år.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra oppsett. Gtx 970 ser ut til å være et supert kjøp. Venter selv på gtx 980 og gleder meg skikkelig!

 

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

 

Her finner du stort sett alle de beste kjøpene i de forskjellige prisklassene. Du kan jo alltids ta vekk kabinett og legge til 4790k dersom du ønsker.

 

Ellers er det helt nødvendig med ssd. Ikke putt OS på de gamle diskene. Maskinen vil ikke føles så rask som den egentlig er.

Lenke til kommentar

 

 

Når jeg har planer om å kjøpe? Kan tenke meg at innkjøp blir gjort i november/desember eller starten av neste år.

 

 

Kom da når du skal kjøpe..

 

Jeg anbefale like til det https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1446463&su=F89CC830-20B2-4FE0-B73C-1B09ACCE9713

 

uten kabinnett- du har en og kanskje prisene skal gå ned.

 

Ønsker å ha god til å planlegge kjøp og få vurdert alt godt. Skader ikke å være nøye når man ikke har bygget en pc siden 2008 og er litt grønn på det nye som har kommet.

 

Strato: Jeg har sett på den posten.

 

Har sett på oppgradering pakkene til enkelte nettbutikker, er dette noe å anbefale å bruke en slik og legge til eventuelle andre komponenter og mer ram? Ser ut til at man får litt rabatt om man kjøper en slik pakke.

Lenke til kommentar

Hva driver du med pc- bare gaming eller andre oppgaver som video, stor databaser eller andre kraftig tinger?

 

til gamin i5-4690k og z97, 8 gb ram er nok, til andre i7 og mer RAM.

Skjermekort til fullhd er gtx970 til storre gtx980 eller i fremtida kommer 980ti.

 

Det er avhengig hva er på pakker. det er ikke alltid best du kan ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...