Duckman Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 www.nextgentel.no Tatt i betraktning at NGT er en av landets største internettleverandører er det for meg helt uforståelig at de har latt en 10-åring stå for utviklingen av sine nye websider. Og om det ikke er en 10-åring som har gjort det, fremstår sidene som helt ufattelig amatørmessige. Nå skal det riktignok nevnes at de har lagt mye arbeid i å få koden validert som XHTML 1.0 strict, men det hjelper så lite når koden er tabell-helvete full av bugs, og det visuelle aspektet best kan defineres som optisk støy. For å sitere en av mine kontakter: "dette kan ikke være seriøst ment... de må ha en vernet bedrift som rådgiver på markedsføringssiden... " ...og sånn sett er vel dette en milepæl for Invivo, som etter all sansynlighet vant anbudsrunden... Vel...dette var bare min mening. Hva med dere?
nilberg Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 Det er en skandale. At en så seriøs aktør som NextGenTel virkelig TØR å slippe et slikt "utyske" på nett, er rett og slett sjokkerende. Dette er for meg ukens story. Kom igjen folkens, spread the word! NextGenTel Se det selv!
pertm Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 Noe slikt som nextgentel har her ville jeg aldri hatt på en nettside. Det er noe av det stygeste jeg har sett , det ser ut som.. ja jeg vet ikke hva.
BBernes Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 Jeg trodde det var fake , velkommen til barnehagen . Dette er jo flaut .
Dr3as Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 personlig synes jeg det er en enkel og grei side.. den får frem informasjonen.. litt farger.. joda.. det tåler vi da å se.. varmer opp i en kald vinter uansett...
Olle P Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 Jag håller med föregående. Föredömligt enkel och överskådlig. Mycket snabb. Man kan ju jämföra med t ex Telia, där man inte ser skogen för alla träd... /Olle
Malevolence Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 Grei nok, men ser ut som den er laget i frontpage!!!!
Saftis Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 Grei nok, men ser ut som den er laget i frontpage!!!! Enig med de 3 siste poster, synes ikke dette var så mye å henge seg opp i. De gamle sidene var et mye mer patetisk forsøk på å ha en profesjonell "look". Litt stygt med hakkete kanter i øverste menyen, dog. Kunne kanskje valgt en annen løsning med "bredbånd hjemme - bedriften" på åpningssida også. Og muligens roet ned fargebyttingen litt fra side til side, samt valgt en litt kulere font til venstremenyen. Men ikke noe å begynne og grine over.
abrj Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 Som utdannet webdesiger synes jeg denne siden er horribel. Det virker som en eller annen 10åring har fått gratis bredbånd for å lage en webside. Hvis en har noenlunde sans for layout og typografi hadde en lagd en annen side en denne… Og hva mener de med det fæle smilet på siden for private? Fy skamme seg Nextgentel...
Ben Dover Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 Kaster meg på "hylekoret". Denne siden var STYGG Skjerpings Nextgentel
Valandil Skrevet 28. oktober 2003 Skrevet 28. oktober 2003 Huff, det der webdesignet gir meg frysninger på ryggen. Ser ut som en 10-åring har mekket sammen en "lego stil" på noen timer. Fryktelig stygt
Duckman Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Skrevet 29. oktober 2003 Som utdannet webdesiger synes jeg denne siden er horribel. Det virker som en eller annen 10åring har fått gratis bredbånd for å lage en webside. Hvis en har noenlunde sans for layout og typografi hadde en lagd en annen side en denne… Og hva mener de med det fæle smilet på siden for private? Fy skamme seg Nextgentel... Ja...jeg er avdelingsleder i utviklingsavdelingen i et firma(vi har bla. laget søstersiden til OK, www.amobil.no), og det er akkurat de samme tingene som du sier her jeg reagerer på. I tillegg, hvis du ser bittelitt etter er den proppfull av bugs Jeg har en stygg følelse av at dette er verket til ett eller annet "svært anerkjent reklamebyrå", for etter min erfaring er det bare slike firma som finner på slike usmakeligheter. Det støgge smilet er i hvertfall garantert "en geni-strek" fra ett eller annet reklamebyrå, for ingen ved sine fulle fem ville funnet på å klaske en gedigen strek-tegning der. Og de har sikkert betalt 100 000 for dette på toppen av det hele.
MRN Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 I tillegg, hvis du ser bittelitt etter er den proppfull av bugs Jeg har ikke tid / orker å se etter små glitches. Kan du peke på noen for meg? Ellers synes jeg dette var en grei side. Den fikk fram informasjonen på en effektiv og lettfattelig (kanskje litt for lettfattelig?) måte. Rødfargen var noe sterk, men...
Duckman Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Skrevet 29. oktober 2003 Først og fremst får du side-scroll på lavere oppløsninger enn 1024x768. Med tanke på NGTs høyst varierende publikum bør det ikke være en begrensning på såpass "høy" oppløsning. Videre har man: CSS/tabell bug i nyhetene ved oppløsninger høyere enn 1024x768. Linjen oppe er satt til fast størrelse på hoved siden mens alle andre har variabel størrelse. Amatørmessig... ...og så har de en virkelig kreativ navnekonvensjon i koden sin, feks: background:url(/ressurser/sideelementer/forsideting/rund_dings_venstre_bunn_lys.gif) ...forsideting? rund dings? Ikke det at det siste betyr noe, men jeg finner det en smule underholdende
MRN Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 wow Takk for screenshotsa. Nå vet jeg hva det er snakk om
Halvsame Skrevet 30. oktober 2003 Skrevet 30. oktober 2003 /ressurser/sideelementer/forsideting/rund_dings_venstre_bunn_lys.gifDu kødder, ikke sant? Si at du kødder! Ler meg skakk her jeg sitter ! Mens jeg skriver dette stikker jeg inn på nextgentel og tar en titt på koden - joda, stemmer det! Kan ikke overklokking.no lage kataloger som /overklokkingssaker/ting_for_kjoeling_av_prosessorer_og_andre_datagreier/ dyre_kjølere/tester_av_kjølerene/skjema_som_viser_diverse_resultater.jpg? Dessuten... så var siden temmelig stygg ja.
Kvinnorna Skrevet 30. oktober 2003 Skrevet 30. oktober 2003 /ressurser/sideelementer/forsideting/rund_dings_venstre_bunn_lys.gif haha at ngt gjør det så amatørmessig, *ler*
Skrue Skrevet 30. oktober 2003 Skrevet 30. oktober 2003 Hm, "Rette baker for smed" her? *grin* Greia må vel til syvende og sist være at NGT har et interessant tilbud? At web-designet vel kanskje tilhører fortiden er én ting, men det spiller vel i bunn og grunn mindre rolle? Jeg tror de selger ganske bra på budskapet sitt, tiltross for en litt lurvete site. Det plager i alle fall ikke meg, som sterkt vurderer en overgang fra Telenor. De har kanskje en atskillig mer trendy og profesjonell site. Men hva hjelper det, så lenge tilbudet er dårligere?
Grimnar Skrevet 31. oktober 2003 Skrevet 31. oktober 2003 Som utdannet webdesiger synes jeg denne siden er horribel. Det virker som en eller annen 10åring har fått gratis bredbånd for å lage en webside. Hvis en har noenlunde sans for layout og typografi hadde en lagd en annen side en denne… Og hva mener de med det fæle smilet på siden for private? Fy skamme seg Nextgentel... Håper din signatur ikke reflekterer din påstånd, for da har du tatt vann over hodet min gode mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå