Gå til innhold

Ergonomisk tastatur

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er ute etter et skikkelig ergonomisk tastatur (med norsk oppsett), og siden jeg skal betale det selv bør det ikke være for dyrt..

Har et "ergonomisk" tastatur som jeg kjøpte på Clas Ohlson, feilen med det er at det "skråner" oppover og at det på grunn av plasseringen av piltastene pluss at det har et numerisk tastatur kan bli langt å bevege høyrehanda fram og tilbake mellom tastatur og trackball/mus.

Lurer på å kjøpe et Fujitsu Siemens splittastatur.

Er det noen her som har prøvd det?

Eller som kan anbefale noe annet?

Endret av tastemann
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sjøl har eg http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=2&s=pl og er igrunn storfornøyd. Behagelig i bruk, og har kjekke ekstrafunksjoner - spesielt mediakontroller med volum, fram og bak, play, stop osv...

Syns no at dette tastaturet kunne ha en litt mer ergonomisk utforming og siden jeg ikke bruker det numeriske tastaturet så mye så jeg syns at det numeriske tastaturet kunne ha en annen plassering.

F.eks. slik som på dette Maltron tastaturet (litt dum plassering på piltastene her da).

Skrevet

Når det gjelder "splitt- tastaturer", jeg har et MS tastatur som jeg trives veldig godt med. Det krever litt tilvenning med et sånt tastatur, men etter et par dager vil du ikke bytte tilbake. Husk at du må skrive touch for å få utnyttet det, uten det blir det bare fomling.

Tror ikke jeg hadde handlet det MS- tastaturey i dag, nå finnes det mange som er bedre.

Skrevet

Er ett tastatur på handy.no som ligner ganske mye på fujitsu-tastaturet, men det er jo rådyrt:

Handlevogn:

Handy Maxim ergomomisk tastatur, PS/2

kr 2.995,00

Frakt: kr 550,00

MVA: kr 825,25

Totalt: kr 4.263,80

Mikrodaisy har et Fujitsu Siemens splittastatur til kr 820 + frakt? + moms?

Det var også et kompakt Cherry USB tastatur på linken ovenfor til kr 290,00 ++?, men det er ikke akkurat det jeg er ute etter.

Størrelsen på tastaturet er ikke hovedsaken for meg.

Det som er hovedsaken er at det behagelig å bruke for en som bruker alle fingrene til å taste med, og at det går raskt og lett å skifte mellom å taste og å bruke trackball/mus (for høyrehånda).

Det kan gjerne se slik ut: http://www.maltron.com/mainbig.html (hvis jeg kunne ha fått det rimelig tror jeg at jeg hadde kjøpt et slikt ett).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...