Gå til innhold

– iPhone 6 er bare en kopi


Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan avisartikklene hadde sett ut dersom apple var først ute med en phablet, for så samsung å imitere...

Sikkert noe sånn: "samsung kopierer igjen"

 

Driter fint i samsung, men rett skal sies, at vi lever i en eple verden.

 

Vi lever ikke så mye i en eple verden. Vi lever i en google verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er kopi av et eller annet. Tror bare samsung barr kødder lit for å fjerne noen av den ufortjente media dekningen apple nå har fått. Det trenges. Men måten kan diskuteres. Men det er nå slik at folk elsker både Apple og Samsung. Når de ypper seg i mellom synnes de fleste at det er morro. Det er en del av markedsførings strategien. Men at apple har fått mye ufortjent mediaomtale.

Lenke til kommentar

Apple har innsett denne ideologien, og har i tillegg litt ekstra bakom det hele for de gangene man vil gjøre litt mer - UTEN at det konstant er i veien og er for komplisert for mannen i gata å ta fatt på.

Denne blir bare for dum. Mannen i gata skjønner Andoid - Selv min far på over 70 som ikke er teknisk, (måtte hjelpe han med iPaden for å komme på nett f.eks) hadde 0(null) problem med å begynne med Android. Han bruker dog lite av muligheten han har, men det må ha da heller ikke. Men han har fått til det lille han har knotet med.

 

Ja, endel må ha hjelp til forskjellige ting, men det må man også på iOS, sånn er bare folk. Som f.eks min mor - hun måtte ha hjelp med iPhonen sin.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Apple har innsett denne ideologien, og har i tillegg litt ekstra bakom det hele for de gangene man vil gjøre litt mer - UTEN at det konstant er i veien og er for komplisert for mannen i gata å ta fatt på.

Denne blir bare for dum. Mannen i gata skjønner Andoid - Selv min far på over 70 som ikke er teknisk, (måtte hjelpe han med iPaden for å komme på nett f.eks) hadde 0(null) problem med å begynne med Android. Han bruker dog lite av muligheten han har, men det må ha da heller ikke. Men han har fått til det lille han har knotet med.

 

Ja, endel må ha hjelp til forskjellige ting, men det må man også på iOS, sånn er bare folk. Som f.eks min mor - hun måtte ha hjelp med iPhonen sin.

 

Er enig selv, er ingenting som er "enklest". Eneste e kan si som er enkelt men å irriterende er at iphone har 1knapp. Men jeg selv liger tilbake knappen å recents. Men det å si at android er vanskligere enn iphone blir for teit. Min mor på snart 44 har S5 å er kjempe glad i sin telefon og alt hu trengte hjelp te var å kopiere de gammle kontaktene.. siden hu ikke brukte gmail så satt vi den opp å nå trenger hu ikke tenke mer på det.

Lenke til kommentar

Jeg så videoen. Den sa meg omtrent følgende:

Vi har laget store telefoner i en årrekke. Dette er noe vi kan, vi har laget masse produktivitetsapper, og vi var finpusset design og konstruksjon gjennom flere år. Det handler om mye mer enn stor skjerm, det handler om å lage et komplett produkt.

 

Det at apple som vanlig kommer for sent på banen (NFC, multitasking, filtilgang, widgets, større skjerm, AOT-kompilering, ansiktsgjenkjenning, custom oppsett, fleksibelt skjermoppsett, ekstern lagring, minnekort, utskiftbart batteri, kompatibilitet med annet utstyr osv osv osv) handler ikke om å "gjøre det bedre enn alle andre". Det viste seg altså at NFC ikke var åpent nok til at utviklerne kan lage hva som helst av NFC-funksjonalitet. Jeg er rimelig sikker på at apple har hatt en drakamp med NFC fordi Apple ville ha egne retningslinjer for å holde systemet lukket. Når apple først kommer med NFC så mangler de funksjonalitet. I tillegg skal de lage sitt eget proprietære betalingssystem i stedet for noe som allerede er utprøvd.

 

Jeg bruker selv NFC. Noen av de beste bruksområdene er omstilling av modus, tilkobling av høyttaler, utveksling av filer osv. Man behøver ikke trykke på noe, bare ha telefonen der det er naturlig å ha den, så går det av seg selv. Skal man påberope seg å ha det produktet som er enklest å bruke så er man forpliktet til å ha full NFC-funksjonalitet.

 

Så, venter apple med å lansere noe fordi de vil gjøre det best? Ikke pokker, det handler KUN om å få balletak på lommeboka til sine kjære kunder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er ekstremt teit av Samsung og lage reklamefilmer der de rakker ned på Apple. Dette beviser bare hvor redde de er for Apple å må gang på gang bevise at "JEG VAR FØRST, SE SE SE STOR SKJERM 2013 OMG JEG VAR FØR DE HERREGUD OMAGAD". Det blir litt for teit å måtte produsere slike reklamefilmer bare for å prøve å rakke ned på Apple, selvom det ikke betyr en shit for Eplemenigheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er ekstremt teit av Samsung og lage reklamefilmer der de rakker ned på Apple. Dette beviser bare hvor redde de er for Apple å må gang på gang bevise at "JEG VAR FØRST, SE SE SE STOR SKJERM 2013 OMG JEG VAR FØR DE HERREGUD OMAGAD". Det blir litt for teit å måtte produsere slike reklamefilmer bare for å prøve å rakke ned på Apple, selvom det ikke betyr en shit for Eplemenigheten.

 

Det er åpenbart mange som ikke har forstått at dette ikke kun handler om større skjerm. Samsung hadde i 2011 (ja, 2011, for 3 år siden, ikke i 2013, eller 2014) sin første Note-modell på markedet. Samsung definerte den gang kategorien "Phablet", og de gjorde det med stil. Den gangen var markedet for slike produkter usikkert fordi de var først ute. Allikevel leverte de et vel modnet produkt som var særlig godt tilpasset den store skjermen og den medfølgende pennen. Note-serien er nå lansert i 4. generasjon, og sågar i 2 modeller (Note 4 og Note Edge). Gjennom disse årene har Samsung finpusset, fornyet og utvidet konseptet til noe som er helt i en klasse for seg.

 

At de andre produsentene, og da i særdeleshet apple, ikke har forstått konseptet etter mer enn 3 år stiller utvilsomt apple i et dårlig lys, men det må nesten apple ta skylden for selv.

 

Man kan kanskje kritisere Samsung for å vise apple sitt merkenavn i sin video, men om man ser på hva som er apple sin faktiske markedsføring så er Samsung hyppig brukt som eksempel.

 

Apple har en merkelig form for mangel på innsikt i det markedet de beveger seg i. Når de lanserte iphone gjorde de på mange måter som de selv ville. Det var mye bra ved produktet, men samtidig har man i liten grad lyttet til brukerne. Verden går fremover i ganske høyt tempo og nye funksjoner og trender i markedet later til å suse forbi apple. Når de først lanserer en phablet mangler den "alt" annet enn den større skjermen. Når de først lanserer en klokke så legger de hodet på blokka ved å si "nå skjelver Sveits i buksene", også kommer de få dager senere med en designkatastrofe som selv det mest tarvelige forsøket på smartklokke de siste årene ikke har gjort dårligere.

Jeg forstår godt at Samsung er redde for at iphone 6 + skal forveksles med en ekte phablet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er også et godt poeng at det ikke handler om å være først, men å være best på det, som Apple sa selv. Og det er jeg enig i. Har selv en Galaxy S4, og har prøvd Note-modellene, men personlig foretrekker jeg måten Apple og iOS gjør det på(bortsett fra tilbake-knappen som Android-telefoner har).

 

Begge sider har fanboys som ikke klarer å innse at det er subjektivt. Det objektive man kan trekke mellom disse konkurrentene er ofte ikke realistisk og diskutert mellom personer som har lite, ingen eller trangsynt kunnskap om det.

 

Hadde iPhone i 4-5 år inntil jeg følte at de stagnerte litt og ville prøve noe nytt, kjøpte en S4 og synes den er helt grei, men nå som Apple tilbyr 4,7'' tommer ser jeg ingen grunn til å holde på min S4 lengre enn nødvendig. iOS er selvsagt det største plusset. Og før Androidfanatikere angriper meg med ''iOS suger, du er sperret inne, du kan ikke gjøre dette og dette blabla''. Det gir jeg, og mannen i gata, faen i. Jeg skal sende tekstmeldinger, surfe på nett, underholde meg selv med fun apps og helt grunnleggende ting. Den som kan tilby dette på best, enklest og mest interessante måte er den jeg vil gå til.

 

Jeg skal ikke laste ned torrents, radikalisere designet, ha floatware som jeg må sette meg ned og lese instrukser på hvordan man sletter det osv. Det er en mobil for meg, ikke en håndholdt datamaskin. Torrents laster jeg ned på datamaskinen min, der tilpasser jeg UIet og flest mulig detaljer som passer meg best. Det er tross alt der jeg bruker mest tid, og ikke på mobilen min som jeg bruker 10-30 min om dagen.

 

Apple har innsett denne ideologien, og har i tillegg litt ekstra bakom det hele for de gangene man vil gjøre litt mer - UTEN at det konstant er i veien og er for komplisert for mannen i gata å ta fatt på. Det er nettopp denne ideologien folk skryter de opp for og noen ganger ser seg usunt blind på. Noen har kanskje andre bruksområder for mobilen sin, og da kan det godt hende at Android er bedre for de formålene. Begge to har irritasjonspunkt, begge to har sine sterke sider. Så da er vi tilbake til bruksområde og subjektive meninger.

 

Vel, litt offtopic men. Måtte få det sagt.

 

Kunne ikke vært mer enig!

Lenke til kommentar

 

Kunne ikke vært mer enig!

 

 

Hva er det egentlig du er enig i?

 

Poengene Vebjørn S. presenterte i inlegget sitt som jeg siterte?

 

- Jeg er enig i at det ikke alltid handler om å være først, men best. Hva som nå er "best" blir fort veldig situasjonsbetinget (og gjerne litt subjektivt), men poenget står.

- Jeg er enig i at i diskusjonen mellom hvilke OS som er best, blir ofte subjektive meninger presentert som harde fakta om hvorfor et OS er bedre enn et annet.

- Jeg er enig i at når jeg ønsker de viktigste fundamentale funksjonene på en mobiltelefon, så er det den som klarer å tilby meg det på "best, enklest og mest interessante måte", som blir den jeg velger å gå til (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig).

- Jeg er enig i at det virker som om at man må forsvare seg om man sier at man skal kjøpe seg en iPhone.

- Jeg er enig i at jeg ønsker en enklere og mer effektiv løsning på telefonen, ettersom jeg bruker mindre tid på den enn jeg gjør på datamaskinen.

- Jeg er enig i at Apple gjør mye rett med sin ideologi, men at mange også ser seg usunt blinde på den og kanskje utelukker andre alternativer før de en gang har gitt dem en sjanse.

- Jeg er enig i at både Android og iOS har sine fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar

 

Nja, den har en sikkerhetsmessig nytteverdi, så nei.

Samsungs versjon kanskje, men ikke TouchID.

de gjør samme nytten, eneste er at touchid er bittelitt enklere. å Thats it. men er en gimmic te de grader. på begge sider.

Hvordan er TouchID mer sikkert? Syntes såklart det er gimmick selv, men det syntes jeg om wireless charging og, og det viste seg å være ekstremt hendig.

 

Når det gjelder det Vebjørn skriver som er sitert over her kan jeg jo si at hvis det var alt jeg ville bruke mobilen til, hadde jeg ikke brukt tusenvis på en toppmodell. Alle de tingene kunne jeg gjøre perfekt fra en N8 eller N900 back in the day. Jeg trenger ikke en PC til 68.000,- for å spille minesveiper.

Jeg hadde faktisk, hvis vi er litt mer realistiske, kjøpt meg en Lumia til 1000-2500-ish. Feks en 830 eller 635 eller noe slikt. WP er lynkjapt og bra til basisbruk, har de fleste apper man trenger, osv.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt jeg vet er at man sveiper på Samsung sine og at det kan gjøres i masse vinkler med opp til 3 fingre, og at sveiping ikke etterlater seg fingeravtrykket like klart, sånn i tilfelle man lever i en James Bond film.

 

Fun fact; folk pleier ikke registrere flere vinkler på fingeren sin til unlock, men drar bare rett ned med pekefinger masse ganger, og velger kun en finger. Det er jo litt Samsung sin feil for at det ikke er ENDA bedre forklart under oppsett.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Det kommer an på hvordan systemet tar hånd om dataene og om folk faktisk bruker det.

På iPhone ligger det i prosessoren som et lukket system samt at det er raskt og enkelt i bruk.

http://m.imore.com/touch-id

 

Hvordan er dette hos Samsung eller andre produsenter?

Som vi sier.. det er en j gimmic.. å det er kun for å lokke folk te å dra man i ballene å dra mest mulig penger ut av dem. E er sikker på at sikkert over 70% eller kanskje mer ikke engang gidder å bruke touchid og sikkert 10% av dem vet ikke at telefonen deres har det engang.

 

De er like sikre men samsungs versjon kan være litt knotete inniblandt men sviper du som normalt funker den hver gang. Ser ingen grunn te at dette skal diskuteres da gimmics ikke er grunnen te at man kjøper telefonen, i ditt tilfelle kjøper man telefonen fordi man kjøper det man trives mest med ikke pga OMG! Den har dritelukt sensor å kan si hvor vondt du har i magen! OMG den ditt og datt! Savner når de kun foukserte på kvalitet å ikke alle disse gimmicsa.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...