Gå til innhold

[Løst] melde seg av en eksamen og lånekassen


baremeg2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har jo fått pengene, alt vil gå som normalt til du faller 60 poeng bak, først da må du ta de 60 poengene før du får mer støtte mener jeg.

 

Du har jo fått pengene, alt vil gå som normalt til du faller 60 poeng bak, først da må du ta de 60 poengene før du får mer støtte mener jeg.

 

Hvis jeg faller mer enn 60 studiepoeng bak, f eks 70, må jeg da ta 70 studiepoeng for å få mer støtte? Eller hvordan fungerer det? Er det så lenge man ikke havner mer enn 60 studiepoeng bak?

 

Jeg har ingen forsinkelser, men funderte på dette faget siden jeg har mye å gjøre i høst (akkurat nå angrer jeg på at jeg to 30 studiepoeng og ikke bare 20). Men samtidig må jeg også ta konsekvensene til følge, hvis dette kan bli et problem videre. Jeg håper da ikke det, men man kan vel aldri vite.

Lenke til kommentar

Du vil selvfølgelig bli (ytterligere) 10 studiepoeng forsinket, om du ikke tidligere har produsert flere studiepoeng enn du har fått støtte for.

 

Jeg har et årsstudiet i fra før, som jeg ikke tok studielån ved siden av (jeg jobbet), men det hjelper vel neppe. Det er først nå jeg har tatt studielån, og viste ikke om dette med forsinkelser før noen nevnte det til meg :-/

Lenke til kommentar

Kan bare snakke av erfraring fra medstudenter.

2013.

De falt bak på poengene og siden de fikk brev om å ta 60 da de droppet av en 6poenger (formye) så regner jeg med at man må ta alt da og ikke bare opp til 60 igjen.

Ellers måtte de jo kunne ha tatt 6 bare og kommet innenfor igjen.

 

Kommer man 60 bak burde man uansett revurdere linja man går, det vil være typisk melde seg opp til student for å så jobbe og få lånet som ekstra inntekt ol. //ferie /juksefriår.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Man "henter inn igjen" poengene ved å enten ta mer enn 30 stp(gjennomsnitt) i et semester, eller ved å rett og slett studere videre uten støtte fra lånekassen. Har man for eksempel falt 70 stp bak, kan man ta 10 stp et semseter uten støtte. Da vil man kun være 60 stp forsinket, og kan motta støtte igjen fra lånekassen. Man trenger ikke å ta alle 60 stp før man får ny støtte.

 

http://lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Forsinkelse_avbrudd_endringer/Forsinkelse/

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Er du sikker på dette?

 

Man "henter inn igjen" poengene ved å enten ta mer enn 30 stp(gjennomsnitt) i et semester, eller ved å rett og slett studere videre uten støtte fra lånekassen. Har man for eksempel falt 70 stp bak, kan man ta 10 stp et semseter uten støtte. Da vil man kun være 60 stp forsinket, og kan motta støtte igjen fra lånekassen. Man trenger ikke å ta alle 60 stp før man får ny støtte.

 

Er du sikker på dette? Altså, at så lenge man ikke har MER enn 60 studiepoeng i forsinkelse, så får man støtte? Hørtes egentlig rart ut, om man ligger et studieår på etterskudd så kan man likevel få støtte.

Lenke til kommentar

Er du sikker på dette?

 

 

Man "henter inn igjen" poengene ved å enten ta mer enn 30 stp(gjennomsnitt) i et semester, eller ved å rett og slett studere videre uten støtte fra lånekassen. Har man for eksempel falt 70 stp bak, kan man ta 10 stp et semseter uten støtte. Da vil man kun være 60 stp forsinket, og kan motta støtte igjen fra lånekassen. Man trenger ikke å ta alle 60 stp før man får ny støtte.

Er du sikker på dette? Altså, at så lenge man ikke har MER enn 60 studiepoeng i forsinkelse, så får man støtte? Hørtes egentlig rart ut, om man ligger et studieår på etterskudd så kan man likevel få støtte.

Har gjort det selv, så kan bekrefte at det funker slik ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...