Gå til innhold

Corsair CS 750M vs Cooler Master V750S


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter nå med en CX600M som har begynt å lage litt rare lyder og det har ikke gått et år ennå. Høres ut som det kommer fra vifta.

 

Bør jeg levere den jeg har inn på garanti eller kjøpe ny? Tror det er 3 års garanti.

 

Ser Komplett har tilbud på Corsair CS 750M og Cooler Master V750S. Hvilken er best eller blir det hipp som happ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Consair CX serien er en billig serie, så etter rundt 1 år eller 2 burde kondensatoren bli utslitt, snakker vi om tynne pipelyder\skrik? Om bare viften støyer tviler jeg på det er dekket av garanti.

 

 

Uansett ikke kjøp noe billig PSU hvis du vil overklokke. kjøp heller Corsair RM750, 750W PSU ATX 12V V2.4, 80 Plus Gold, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 7x Molex, 2x FD

Lenke til kommentar

10w mer og par prosent bedre effektivitet for 700kr, hvis man vil punge ut så er det ikke et problem. Har man et vindu på kabinettet, så vil ax760i være et bedre alternativ, blir et ryddigere kabinett, og med mulighet til å bytte ut kablene med noe som er finere. Sleeving er en annen mulighet. Jeg hadde valgt v750s over ax760 anytime hvis kabinettet ikke har et vindu.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Komplett har oppgitt feil garanti informasjon angående denne psu'en. Cooler Master gir v serien 5 års fabrikkgaranti. Bortsett fra mpx og komplett som oppgir 24 måneders garanti, så står det 5 år hos de andre.

 

Hos komplett så står det at v550s har 60 måneders garanti, så det skulle forundre meg hvis v750s kun har 24 måneders garanti.

 

v450s, v550s og v650s står med 60 måneders garanti på siden til komplett.

 

Edit: Er på chatten med komplett nå, så vi får se hva de sier.

 

Edit: Komplett sier at man har 5 års reklamasjon uansett, så det har ingenting å si om det står 5 år eller 2 år. Fikk det som svar fra en kundebehandler der fra.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Corsair ax850w er gold(har den selv), men vifta spinner ikke før man belaster den(3d). Den er heller ikke digital. Så det er ikke bare platinum psu'er som har denne vifteprofilen. Platinum har høyere effektivitet, og det fører til mindre varmeutvikling. Men jeg kan ikke si at min gold psu blir varm under vanlig 2d bruk.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Det ble V750S. Veldig fornøyd. Rett og slett et lite kupp til 700 kr. Den kan vel også greie 2 GTX 760 (overklokket) ?

 

Angående lyden tror jeg ikke det var noe feil med den. Ble bare vel mye viftestøy under gaming da den både skal drive en overklokket 4670k og gtx 760 i tillegg til vifter, viftekontroller og et par harddisker.

 

Men var ikke så mye viftestøy i begynnelsen.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Cooler Master V serien er en av de bedre psu'er de har lansert. De er gull sertifisert, og yter veldig godt/effektiv. Man skal lete lenge etter for å finne en psu som gir like mye for pengene som V750S.

 

 

Må bare rette på deg her.

 

V og VS er to vidt forskjellige serier med to helt forskjellige fabrikanter.

 

V serien er super, VS er ok.

 

 

V = Seasonic

 

VS = Enhance Electronics

Lenke til kommentar

Vet at vs er semimodular og ikke like gode som v, men de gir forsatt ekstremt mye for pengene. Bruker en v550s i htpcen, er fornøyd med den.

 

Gtx 760 bruker ikke så mye strøm, så du kan fint kjøre 2 stk selv med overklokking. Min er mega stille. Kjøler htpen med en reserator 2, og kan ikke høre vifta kjøre når jeg spiller. Har en bordvifte rettet mot reserator under gaming, men bordvifta er ganske stillegående. Du er sikker på at støyen kommer fra psuen? Har du prøvd å se hvor mange watt systemet ditt bruker?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Vet at vs er semimodular og ikke like gode som v, men de gir forsatt ekstremt mye for pengene. Bruker en v550s i htpcen, er fornøyd med den.

 

Gtx 760 bruker ikke så mye strøm, så du kan fint kjøre 2 stk selv med overklokking. Min er mega stille. Kjøler htpen med en reserator 2, og kan ikke høre vifta kjøre når jeg spiller. Har en bordvifte rettet mot reserator under gaming, men bordvifta er ganske stillegående. Du er sikker på at støyen kommer fra psuen? Har du prøvd å se hvor mange watt systemet ditt bruker?

 

 

I tråden min blir ikke VS serien anbefalet i det hele tatt, les tråden min om strømforsyninger her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444

 

Men CS serien blir anbefalt.

 

Så her trekker nok CS det lengste strået.

Lenke til kommentar

Ikke lest i tråden din før jeg postet mine synspunkter. Det jeg har lest er av alle de testene jeg har funnet på google. Og jeg har tatt et valg ut fra det jeg har lest. Nå som jeg har en v550s i maskinen, så kan jeg teste den og se hvordan den er i det lange løpet. Så langt har min v550s vært eksemplarisk, ingenting å klage over.

 

Jeg klarte ikke å finne post angående vXXXs i tråden din, kan du gi meg en direkte link? Vil gjerne vite hva folk er misfornøyd med.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

HardOCP: V650S

 

Det er 650W-modellen, men heile VS-serien er bygd på den same plattforma. Testresultat kan variere mellom modellar, men det er liten tvil om at VS-serien er eit tydeleg hakk under V-serien.

 

Problemet er vel ikkje at VS-serien er elendig med store bokstavar, problemet er at den bare er OK og i ei prisklasse der ein forventar betre. EVGA Supernova G2 750W kostar det same som eller mindre enn Cooler Master V750S, og Supernova *2-modellane er heilt topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...