Gå til innhold

4 ide og 1 s/ata? problem?


Anbefalte innlegg

heisann eg har brukt alle 4 ide plassene mine på abit ic7 kortet mitt (2 hardisk og 1 brennar og 1 dvd)er det mulig å koble til 1 eller2 s/ata hardisker i tillegg eller vil det bli eit problem?? hadde vært greit så eg hadde sluppe å bytta ut noko..

 

er western digital sine hardisker dei beste på s/ata også?? støy er ingen problem..

 

er det masse problem med s/ata hardisker??

 

skal ikkje bruka denna disken som os disk men som lagrings disk! trengs det noen drivere då??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann !

 

Jeg har s-ata som eneste hardisk, og det har fungert utmerket til Win XP ! Det er en Wd RAPTOR og jeg er kjempefornøyd ! Faktisk så fornøyd, at en ny WD 120 GB S-ATA er på vei.. :)

 

Det eneste som er dritt, er at jeg sliter med å installere Linux på den, siden den er en S-ATA, og da er det ekstra dritt at jeg akkurat har kjøpt meg enda en S-ata disk...

Lenke til kommentar

hvorfor i all verden bumper du etter bare to timer?

 

ja, det funker selvfølgelig 8du må ha en kontroller for det, men jeg regner med at det finnes på hovedkortet).

 

tror ikke det er noe mer gjennomsnittlige problemer med en s-ata disk enn gjennomsnittet med p-ata disker. Bortsett fra at fremgangsmetoden for å boote fra krever drivere loadet i windowsinstallasjonen og riktig boot-valg i bios.

 

til dags dato er vel WD's raptor den beste s-ata disken (avhengig av om du leter etter ytelse eller størrelse selvfølgelig).

 

Ja, du trenger fortsatt å installere kontroller-drivere i Windows, men det er jo ikke akkurat vanskelig å fikse.

 

najs svar morten, hyggelig å høre at du er fornøyd med raptor'en din, og det er jeg også, men du svarte ikke akkurat på spørsmålene :)

Lenke til kommentar

unnskyld for bumpet. er bare utålmodig ..

 

tror det er kontroller for dette på hovedkortet mitt (abit ic7) noen som kan bekrefte dette??

 

hadde tenkt på ein lagrings disk på ca 160-250gb.. har ikkje bestemt meg enda

 

men hvilket merke er best da?? vil ikkje ha seagate.. enten maxtor eller wd..

Lenke til kommentar

Kortet har S-ATA kontroller og du må legge inn driver for å kunne bruke S-ATA disk. Det fungerer selvsagt fint med S-ATA disk når du har brukt opp P-ATA-plassene dine.

 

Hvorfor ha WD eller Maxtor når du skal ha lagringsdisk? Alle diskene på markedet i dag fungerer jo like godt til dette formålet. Ta den billigste du, kan vedde en tier på at du ikke kommer til å merke forskjell.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...