Gå til innhold

- Nokia-logoen forsvinner til jul


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig kjempelurt å kutte ut et merkenavn er verdenskjent og har vært kjent for å levere kvalitetstelefoner nesten siden mobiltelefoner kom. Dette er som tilfellet med AMD og ATI, bare verre.

Kanskje like greit at "legendariske" merkenavn ikke blir smusset til av de som kjøper dem opp, men det er rart at PR-folk velger å gjøre det slik. I et motsatt tilfelle (fritt etter hukommelsen) valgte Rackable, som kjøpte konkursrammede Silicon Graphics, å bytte navn til nettopp SGI fordi de anså dette merkenavnet som mer verdifullt enn sitt eget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Avtalen MS har med Nokia sier at de kan bruke navnet innenfor avtaletiden. Den sier også at Nokia i denne tiden ikke kan lage telefoner under Nokia merket. Men, jeg ser ikke for meg at MS bygger opp et solid merke, for så å droppe navnet rett før Nokia selv kan komme på banen med nye Nokia telefoner. Sjansen er kanskje ikke så stor, men like vell.

 

Dessuten falt Nokia stygt. Så stygt at folk flest har gått videre. Nokia navnet i seg selv trekker ikke lenger så mange mennesker, og det skyldes ikke WP. Folk flest har ikke noen formening om hva en mobil OS er. De handler merkenavn. Nokia er ikke lenger navnet alle snakker om.

 

Slik jeg ser det har Lumia blitt et vell så etablert navn som Nokia når det kommer til WP mobiler. Og jeg skjønner godt at MS velger å heller fokusere på dette merkenavnet fremfor Nokia.

 

Rackable? Hvor mange vet hva det er, eller SGI for den saks skyld? Der var det snakk om merkenavn for spesielt interesserte. Tror vell så mange kjenner til Microsoft navnet som Nokia, om det er verdien av merkenavn man måler i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avtalen mellom Nokia og Microsoft om bruken av navnet var vel todelt. Microsoft kunne bruke det på featurephones (Ashaderien) i ti år,men ikke på smarttelefonene. Såvidt jeg vet, går avtalen om bruk av Nokia -navnet på smarttelefoner ut i desember 2015, så de måtte uansett sluttet å bruke det da. Greit å starte utfasingen allerede nå, slik at man har god tid til å fjerne det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det en app til android som lar deg lage ringetoner på samme måte som på de gamle Nokiaene?

Usikker på hvilken app du er ute etter, men finnes utallige apper som lar deg lage ringetoner til android.Ringtonemaker er en av de.

 

Slik at man kan skrive inn slike koder og få monofoniske ringetoner i klassisk Nokia-stil:

http://nokia.nigelcoldwell.co.uk/tunes.html

 

Gjerne uten begrensningen på lengden slik mobilene hadde :)

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...