Gå til innhold

[Løst] Kan jeg bruke samme Windows 8.1 DVD/Minnepenn på flere maskiner?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Windows 8.1 DVD som er kjøpt og er Orignal selvfølgelig. Hvis jeg legger denne på en Minnepenn f. eks og hvis jeg vil kjøpe flere Lisenser (Noe som ikke er helt umulig). Kan jeg bruke den samme DVD/Minnepenna med Windows 8.1 Installasjonmedium på flere PC`er, men å bruke forskjellige produktnøkler? Går det an eller må jeg faktisk bruke de DVD Platene som følger med pakken? Hadde nemmelig vært veldig praktisk å hatt en Minnepenn/DVD med Windows 8.1 og brukt den på flere PC`er, men forskjellige produktnøkler.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke din eksisterende DVD/minnepenn til å installere Windows 8 på så mange maskiner du vil. Men du får ikke aktivert med samme produktnøkkel. Du må ha én unik nøkkel per maskin. Viktig å passe på at du installerer riktig versjon ift. produktnøkkel. Det er forskjell på Windows 8 og Windows 8 Pro. Den "vanlige" versjonen (ikke Pro) blir også kalt Windows 8 Core. Produktnøkler bryr seg ikke om språk og bit-versjon. Så du kan fint aktivere en norsk 32-bit med en nøkkel opprinnelig beregner for amerikansk 64-bit.

 

Du kan enkelt lage en "universal setup" av din minnepenn, slik at du under installasjonen kan velge mellom Windows 8 Core og Pro. Se min guide.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Ja. Jeg vet at du ikke kan aktivere serienummeret på flere maskiner samtidig, men jeg tenkte på å aktivere med forskjellige Serienummer, men samme DVD/Minnepenn. Jeg har forøvrig den den vanlige versjonen av Windows 8.1 Engelsk versjon. Fint å vite at man kan bruke samme DVD/Minnepenn da. Da blir det mindre å holde styr på. Takk for svaret :)

Lenke til kommentar

Ja det skal vel gå ann så sant du er koblet til internett, og har drivere til nettverkkort for aktivering.

Problemet er vel heller i windows 8 og nyere 8.1 må du skrive nøkkel under selve installasjon, men windows 7, var ikke det nødvendig, så man får ikke testet windows 8 uten produktnøkkel. Man får heller ikke installert nettverkdrivere uten å skrive en gyldig produktnøkkel, antar at man da kun kan bruke den orginale produktnøkkelen om man ikke har internet tilkobling.

Lenke til kommentar

Neimen herregud da. For det første skal ikke nettverkskortdriver være noe problem. For det andre bruker jeg ikke og koble til noen nettverkskabel før etter installasjonen. Mener å huske at sist jeg installerte Windows 8.1 så kunne jeg bruke Local Account istede for å bruke sånn Epost Account på Innlogging. Mulig jeg tar feil selvsagt, men mener å huske det.

 

Men jeg har fått svar på det jeg lurte på, så det siste svaret var ikke så nødvendig. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...