Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL, ustabilt?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått Telenor ADSL 1mbit, og har Online abb. Det funker bra bortsett fra: Til stadighet så opplever jeg at linja er "død" i perioder på 10-20 sek. Eks: Jeg er connected, starter IE og den står bare og søker etter startsiden (www.adsl.online.no :wink: ). Hvis jeg forsøker å hente mail eller andre ting, er det samme resultat, ingenting skjer (søker etter mailserver....etc.) Så plutselig kommer allt opp. I "venteperioden" så er det ingen aktivitet over modemet......Kjenner 4 andre som opplever det samme, noen flere?

P.S Er ganske sikker på at det ikke er mitt oppsett det er noe med, har prøvd med og uten firewall, og også med forskjellige firewalls, Zone-alarm, NIS...

Noen som vet mer om dette, før jeg kontakter Telenor?

Sander Johansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk er det ikke så mye du kan gjøre, i såfall ikke som jeg vewt....

Og en ting til: du er ikke alene om de problemene, jeg har faktisk samme problemer med det at forbindelsen blir "død" i 15-20 sek eller det verste er et helt minutt.. har opplevd det stadig.

 

Anbefaler at du ringer til Telenor og hører.. for det er lite du kan gjøre med det selv.

Lenke til kommentar

jeg hadde samma problem, hvis du legger in ipen som du skal connecte til telenor på nettverks kortet slipper den og søke og da forsvinner de sekunda,

adsl min funker helt fett fra telenor

mn har hørt om folk som har problemer....kanskje det har noe med hvilken sentral man er knytta til

Lenke til kommentar

Nonamed:

Trenger jeg å spesifisere noe IP for nettverkskortet?

Dette skjer altså når jeg allerede er logget på....

Jeg understreker at jeg gjerne prøver det, hvis det kan hjelpe (jeg kan mangt om data, men nettverkskort,ADSL etc. er nytt for meg)

Hvordan/hvor legger jeg inn dette, jeg vet hvor jeg finner nettverksprotokoller etc.

Takk for svar

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-20 11:12, atco skrev:

Jeg har fått Telenor ADSL 1mbit, og har Online abb. Det funker bra bortsett fra: Til stadighet så opplever jeg at linja er "død" i perioder på 10-20 sek. Eks: Jeg er connected, starter IE og den står bare og søker etter startsiden (www.adsl.online.no :wink: ). Hvis jeg forsøker å hente mail eller andre ting, er det samme resultat, ingenting skjer (søker etter mailserver....etc.) Så plutselig kommer allt opp. I "venteperioden" så er det ingen aktivitet over modemet......Kjenner 4 andre som opplever det samme, noen flere?

P.S Er ganske sikker på at det ikke er mitt oppsett det er noe med, har prøvd med og uten firewall, og også med forskjellige firewalls, Zone-alarm, NIS...

Noen som vet mer om dette, før jeg kontakter Telenor?

Sander Johansen


 

Hvilket OS bruker du og hvilken protokol. PPPoE eller RASPPPoE.

 

Telenor hadde noen problemer siste 24 timene med enkelte oppkoblings punkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

jeg fikk ASDL for en ukes tid siden. jeg kjører WinXP og har fortsatt litt problemer med lagg-spikes. ping reply på opptil 2000. har hørt om mange tilfeller av ustabile ASDL fra telenor. det er jo mange ting som kan gjøre at det ikke går helt som det skal. det kan jo vere telenor sin feil i noen tilfeller. kablinga kan jo også ha noe med saken å gjøre. det er en max lengde på kablinga har jeg hørt før det begynner å påvirke linja. det har også litt å si hvor langt fra en sentral du bor har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Når jeg leser disse innleggene så minner det meg om "gamle dager", da jeg hadde 56k modem og ISDN og opplevde disse dødperiodene dere snakker om. Pleide å irritere meg grønn over de bortkastede tellerskrittene og forbanne Telenor nord og ned.

Jeg hadde på den tiden alltid vært kunde hos Telenor. Nå har jeg fått bredbånd via det lokale kabel-TV selskapet og aldri opplevd dødperiodene igjen.

 

Mitt tips er at Telenor har problemer (hvem vet hvilke), men holder dette for seg selv. Ingen vits i å gi seg selv dårlig reklame, tenker jeg :smile:.

 

Telcontar

 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-10-20 15:38 ]

Lenke til kommentar

Jeg har telenor adsl, og er veldig fornøyd. Tror dette har med det "oppringnings" programmet som følger med adsl pakken. Har da hørt at raspppoe fungerer meget fra. Jeg er selv koblet på via en router, og har aldri hatt problemer. Har nå vært koblet på i 183 timer og noen minutter. Det skjer aldri at den står stille. Har også vært oppe i 380 timer uten frakobling, men jeg koblet meg selv fra pga endring i routeren.

 

Vil anbefalle at du bruker raspppoe istedet for den som følger med på cd'en. Og selfølgelig kan du klage til telenor og du vil kanskje få litt redusert pris :wink:

Lenke til kommentar

jeg fikk ikke RASPPPOE til å virke, men det oppkob.programmet som er integrert i WInXP fungerer utmerket, og jeg slipper denne ventetiden dere beskriver.

 

Problemet mitt derimot er at internett sharing funker ikke, og telenor svarer at de ikke har support på omerådet.

 

Samme problemet har jeg i både WinXP og win2000 på delinga. På maskinene jeg har delt ut til får jeg inn noen websider (helst norske) men utenlandske virker enda færre, det står bare "web site found, connecting" o.l. i evigheter og ingenting skjer. Det er både en win98 og win2000 maskin det er delt ut til, så feilen er tvilsomt på deres side også... noen med løsning?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-21 20:50, MindViruz skrev:

Har nextgentel (aldri PROBLEMER!!!), men har prøvd telehor, og det SUGER!!!! Det er stadig problemer med det, HELE forbaskade tiden. Det hjelper ogte å restarte den dumme telehor-adsl boxen (trekke ut strømmen i noen sek).


 

Det er en feil på Alcatel modemet KLAG til feilmeldingen 145. De SKAL da legge inn en feil melding om at du trenger nytt modem, tar 0-1 dag før du har nytt modem. (vis service stasjonen har på lager)

Lenke til kommentar

En kamerat av meg hadde samme problem, han måtte sette opp Proxy på host maskinen (altså den maskinen som deler ut internett til de andre). Når du setter opp Proxy er det bare å åpne de standard portene du trenger (er ikke helt sikker på port numre).

 

Telcontar

 

 

 

Quote:


On 2001-10-22 17:08, slakt skrev:

jeg fikk ikke RASPPPOE til å virke, men det oppkob.programmet som er integrert i WInXP fungerer utmerket, og jeg slipper denne ventetiden dere beskriver.


Problemet mitt derimot er at internett sharing funker ikke, og telenor svarer at de ikke har support på omerådet.


Samme problemet har jeg i både WinXP og win2000 på delinga. På maskinene jeg har delt ut til får jeg inn noen websider (helst norske) men utenlandske virker enda færre, det står bare "web site found, connecting" o.l. i evigheter og ingenting skjer. Det er både en win98 og win2000 maskin det er delt ut til, så feilen er tvilsomt på deres side også... noen med løsning?


Lenke til kommentar

Det samme skjedde hos en venn av meg i dag. Han har akkurat fått innstallert bredbånd (VDSL tror jeg) fra Telenor på deling i blokka si som et statlig prøveprosjekt eller noe (gullunge). Der også hendte det at den stoppet helt opp. Det virket som om den koblet seg av helt. Men litt etter så virka det igjen. Dette skjedde flere ganger.

Lenke til kommentar

Til dere som har problemer med hastigheten på ADSL linjene fra Telenor. Det er bare å klage til kundeservice! For meg tok det ett par dager fra jeg fikk svar om hva som var feilen. Ett par dager etter det igjen så var feilen rettet. Det var i sentralen som jeg var oppkoblet til som trengte en liten oppgradering. Nå så har jeg INGEN problemer. Det er også riktig det som andre har sagt tidligere om at oppringings programmet til Telenor ADSL er skikkelig rævva. Putte inn WinXP ser ut til å være en løsning. En annen løsning er å skaffe seg en router. Med en router så kan du bare skippe hele oppkoblings pakka til Telenor, for routern fikser allt sammen automatisk,og det er ingen ventetid i oppstarten.

Lenke til kommentar

Hei

Har hatt samme problem...og kanskje større!! linja døde...og kom ikke tilbake før modemet var resatt (power off/on) Telenor greide ikke å finne feilen!!

prøvde seg med at det var feil hos meg...Jeg kjørte flere forskjellige maskiner og innstalerte ny software, men likegalt.

Kjøpte en Barricade smc router og etter dette er det ingen problemer...Bortsett fra at telenor lover 384kbs...men greier aldri mer en 323kbs...

 

Roger

[email protected]

Lenke til kommentar

10 poeng av 10 mulige går til "Noname". Jeg fikk samme råd (IP for nettverkskortet) hos Telenor. Anga IP adresse og nettverksmaske under TCP/IP protokollen for nettkortet....har funka perfekt etter det. Ligger på ca 850 kb i download, noe jeg antar er ok (10-15% loss er ikke uvanlig har jeg hørt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...