Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL, ustabilt?


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2001-10-23 15:17, atco skrev:

10 poeng av 10 mulige går til "Noname". Jeg fikk samme råd (IP for nettverkskortet) hos Telenor. Anga IP adresse og nettverksmaske under TCP/IP protokollen for nettkortet....har funka perfekt etter det. Ligger på ca 850 kb i download, noe jeg antar er ok (10-15% loss er ikke uvanlig har jeg hørt)


 

yyyaaaay

10 poeng

så hvis du taster in IP manuelt så slipper den og søke hele tiden da går det raskere....

jeg kjøpte meg en smc router da trenger man ikke gjøre dette og man opplever ikke den "laggen"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...skal vi altså godta 10-15% under det de lover..? Og alltid samme "lave2 hastigheten....De burde også til tider ligge litt over for at dette skulle bli et reelt tall og forholde seg til.....

Syntes faktisk ikke dette er bra nokk. Telenor burde i alle fall oppgi riktige tall.........

Det er nokk ikke lett å være support for telenor når de ikke er "renslige" i sine tilbud...

Supporten til telenor gjør faktisk en BRA jobb....sett i forhold til sitt produkt!!

 

 

Roger

ewalestr@online

Lenke til kommentar

Nå skal det også være sagt at nextgentel har 15-20% tap på sine linjer også. Så jeg vil nå si at vi bør være fornøyd med 15% tap (det er iallefall det jeg har). Supporten til telenor er ofte flinke, men noen av dem som jobber der vet ikke helt hva de holder på med.

 

Og jeg er også meget fornøyd med at telenor merker sine mangler og gir kundene sine en ganske så god kompansasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har 512kbps inn via kabel modem (lokalt kabel-tv selskap med ca. 170 bredbånds kunder, tror de leier linjer av Tele2), teoretisk hastighet er 64KB, er det gode servere der ute så ligger hastigheten mellom 70-80KB :smile:.

 

Vet ikke hva dette skyldes, men jeg er i hvertfall fornøyd.

 

Telcontar

 

_________________

---------------------------------------

Dell Dimension XPS-R450

Dual boot Win2k/WinME

PIII 1GHz

768MB RAM

IBM 60GB HDD

Yamaha 16x10x40x

Toshiba 4x DVD

Asus GeForce2 GTS Deluxe 32MB DDR

3dMark 2000, ca.6600p

--------

 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-10-24 11:12 ]

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har også hatt problemer med linja mi. Har 704/128 linja til telenor på win98se. Innimellom så fryser browseren seg og det er ikke alltid det kommer noe "søke meter" en gang, bare helt dødt i en del sekunder. Men jeg merker aldri noe problemer med nedlastinger når det skjer. De går like stabilt, og faktisk konstant på 704 kb/s hele tiden om serveren er rask nok :smile:

 

Jeg ringte nettopp telenor og klaga på dette. De ba meg legge inn ip-addresse i nettverksinnstillinger og påsto at det skulle hjelpe. Men akk, nei. Problemet består fremdeles, bare at nå virker det som om windows mister kontakten med nettet helt når det skjer. Jeg får opp skjerm om at "siden kan ikke vises" i IE og dette fortsetter uansett hvilken side jeg prøver å loade. Hverken IRC eller Flashget klarer å oppnå noe kontakt med nettet. Må resette modemet eller vente en stund før det kommer noe respons.

 

Jeg ringte så tilbake for å klage på nytt og de mente at det kunne være et windows problem (typisk).

Men nå er jeg litt i tvil etter å ha lest at så mange andre også har disse problemer. Jeg får bare vente å se hva de sier imorgen. Sannsynligvis blir det vel aldri i orden. hehe

 

[ Denne Melding var redigert av: sentinel på 2001-10-26 04:19 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Sentinel på 2001-10-26 04:21 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Sentinel på 2001-10-26 04:25 ]

Lenke til kommentar

Gjentar at hos meg så løste IP på nett kortet problemet...en ting jeg la merke til, som du kan sjekke:

Under nettverk så har jeg 2 TCP/IP protokoller, 1 mot nettverkskortet, og 1 mot noe software (husker ikke hva den heter, er på jobb nå) Jeg anga IP/maske for kortet, den andre står som tidligere (automatisk IP). Bare en tanke......

Lenke til kommentar

Dere sier at ved kjøp av router, så vil denne dødtiden forsvinne. Det er ikke saken hos meg. Jeg har kjøpt en SMC Barricade Router som fikser alt som har med oppkobling til Telenor å gjøre. Den har en innebygd DHCP server, som tildeler pc'en min en IP adresse ved oppstart. Så trikset med å skrive inn ip adresse på nettverkskortet mitt funker vel ikke.

 

Noen andre som har samme problemet, selv om de kjører via en router?

 

Snipp

Lenke til kommentar

Quote:


Kjøpte en Barricade smc router og etter dette er det ingen problemer...Bortsett fra at telenor lover 384kbs...men greier aldri mer en 323kbs...


 

Hmm....TeleHor sier visst at jeg også skal ha 384kbs, men jammen har jeg ikke mer enn 285. Og MASSE packet loss!!! ARGH. TeleHor suger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...