Gå til innhold

Oppgradere fra safari 5.1.10


Anbefalte innlegg

Jeg har, som sagt tidligere, null peiling på data. Har hatt mac'en i snart 5 år nå og alltid lastet ned ny programvare når det har kommet en boble om det på skjermen.

Det siste året har jeg ikke kommet inn på f.eks nettbanken fordi jeg har en gammel nettleser, og java kan ikke oppdateres på den fordi den ikke støtter den. Nå får jeg beskjed på Pintrest at jeg må oppdatere nettleseren min fordi de ikke støtter den fordi den er gammel.... Hvordan pokker gjør jeg det? Det står jo at det ikke er noe ny programvare tilgjengelig....... (IKKE LE!) Jeg skjønner ikke dette her. Har forresten Mac OS x 10.6.8

 

Hva skal jeg gjøre? Må jeg kjøpe ny maskin? Hjelper det å laste ned OS X Mavericks? men det har vel kanskje ikke noe med nettleseren min å gjøre?

 

 

hjelp! :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vil foreslå at du prøvar deg på ein anna nettlesar:

Dårlig forslag, da det ikke løser problemet men går rundt det. Problemet er at operativsystemet trådstarter bruker er utdatert, og dermed årsaken til at hun ikke får installert nyeste versjon av Java som er nødvendig for å bruke nettbanken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The full list of compatible models:

 

Utifra denne listen, så tror jeg maskinen din skal støtte OSX Mavericks. Denne finner du hvis du åpner App Store på MAC'en din og søker etter OS X Mavericks. Nedlastning av dette operativsystemet skal være gratis.

 

Husk å ta eventuell backup før du installerer nytt OS.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

 

Eg vil foreslå at du prøvar deg på ein anna nettlesar:

Dårlig forslag, da det ikke løser problemet men går rundt det. Problemet er at operativsystemet trådstarter bruker er utdatert, og dermed årsaken til at hun ikke får installert nyeste versjon av Java som er nødvendig for å bruke nettbanken.

 

No har eg ikkje foreslått noko løysing på java problemet, men på pintest. Om ho skiftar vil ho etter mi meining frå ein betre nettoppleving.

Ho kan prøve å laste det ned, reknar med at OSX vil seie om den er kompatibelt.

Lenke til kommentar

Jeg har

 

 

Eg vil foreslå at du prøvar deg på ein anna nettlesar:


Dårlig forslag, da det ikke løser problemet men går rundt det. Problemet er at operativsystemet trådstarter bruker er utdatert, og dermed årsaken til at hun ikke får installert nyeste versjon av Java som er nødvendig for å bruke nettbanken.

 

Jeg har en MacBookPro og kjøpte den for ca. 5 år siden.

Vil en oppdatering til Os X Maverics løse javaproblemet?

Og hvordan foretar jeg isåfall en 'backup'? (Jeeezzz, nå føler jeg meg dum....)

Lenke til kommentar

Jeg har en MacBookPro og kjøpte den for ca. 5 år siden.

Vil en oppdatering til Os X Maverics løse javaproblemet?

Mest sannsynlig, ja. Min kjære lillesøster hadde akkurat samme problem som deg: For gammel Java-versjon til å bruke nettbanken, og for gammelt operativsystem til å laste ned ny versjon av Java.

 

Jeg trenger litt mer informasjon om Macen din. Kan du trykke på Eplet helt øverst til venstre, og på «Om denne Macen»/det aller første valget? Deretter skriver du ned det som står etter «Prosessor» og «Hukommelse», og limer det inn her. Hvis du føler deg eventyrlysten kan du også trykke på den gråe teksten hvor det står «Versjon 10.6.8». Trykker du én gang forandrer teksten seg. Lim inn her det den forandrer seg til.

 

 

Og hvordan foretar jeg isåfall en 'backup'? (Jeeezzz, nå føler jeg meg dum....)

Det enkleste er at du skaffer deg en ekstern harddisk og kopierer alle bilder, filmer og dokumenter du vil ta vare på over på den.

Lenke til kommentar

 

Jeg har en MacBookPro og kjøpte den for ca. 5 år siden.

Vil en oppdatering til Os X Maverics løse javaproblemet?

Mest sannsynlig, ja. Min kjære lillesøster hadde akkurat samme problem som deg: For gammel Java-versjon til å bruke nettbanken, og for gammelt operativsystem til å laste ned ny versjon av Java.

 

Jeg trenger litt mer informasjon om Macen din. Kan du trykke på Eplet helt øverst til venstre, og på «Om denne Macen»/det aller første valget? Deretter skriver du ned det som står etter «Prosessor» og «Hukommelse», og limer det inn her. Hvis du føler deg eventyrlysten kan du også trykke på den gråe teksten hvor det står «Versjon 10.6.8». Trykker du én gang forandrer teksten seg. Lim inn her det den forandrer seg til.

 

 

Og hvordan foretar jeg isåfall en 'backup'? (Jeeezzz, nå føler jeg meg dum....)

Det enkleste er at du skaffer deg en ekstern harddisk og kopierer alle bilder, filmer og dokumenter du vil ta vare på over på den.

 

Tusen takk for hjelp :-)

Det står versjon 10.6.8

Bygg 10K 549

Lenke til kommentar

 

Jeg har en MacBookPro og kjøpte den for ca. 5 år siden.

Vil en oppdatering til Os X Maverics løse javaproblemet?

Mest sannsynlig, ja. Min kjære lillesøster hadde akkurat samme problem som deg: For gammel Java-versjon til å bruke nettbanken, og for gammelt operativsystem til å laste ned ny versjon av Java.

 

Jeg trenger litt mer informasjon om Macen din. Kan du trykke på Eplet helt øverst til venstre, og på «Om denne Macen»/det aller første valget? Deretter skriver du ned det som står etter «Prosessor» og «Hukommelse», og limer det inn her. Hvis du føler deg eventyrlysten kan du også trykke på den gråe teksten hvor det står «Versjon 10.6.8». Trykker du én gang forandrer teksten seg. Lim inn her det den forandrer seg til.

 

 

Og hvordan foretar jeg isåfall en 'backup'? (Jeeezzz, nå føler jeg meg dum....)

Det enkleste er at du skaffer deg en ekstern harddisk og kopierer alle bilder, filmer og dokumenter du vil ta vare på over på den.

 

glemte dette:

 

 

2,4 ghz intel core 2 duo

hukommelse 4 gb 1067 mhz ddr3

Lenke til kommentar

glemte dette:

 

2,4 ghz intel core 2 duo

hukommelse 4 gb 1067 mhz ddr3

Det er mulig du må kjøpe mer hukommelse (minne/ram) før du kan oppgradere til OS X Mavericks, som er det nyeste operativsystemet. Mavericks krever 4 GB minne, men jeg mistenker at din Mac bruker litt av minnet til skjermkortet, slik at du egentlig ikke har 4 GB. Beklager hvis jeg gjør det vanskelig. :p

 

Den enkleste måte å finne ut om du kan installere Mavericks er å laste det ned fra App Store (det er gratis) og se om du får installert det.

 

Trykk på denne linken for å gå direkte til App Store: https://itunes.apple.com/no/app/os-x-mavericks/id675248567

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...