Gå til innhold

TV 2 stanser omstridt førpremiere på kinofilm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg lurer på er om de samme menneskene som ønsker at film skal komme på streaming samme dag som på kino vil at det skal eksistere kinoer i det hele tatt. Hvis man ikke vil at noen skal ha muligheten til å gå på kino - ever - så er dag 1 streaming måten å gjøre nettopp det på. Kinoer er helt avhengige av å ha "eksklusivitet" for å holde driften gående.

 

Jeg sier ikke at det er bra at kinoene har førsterett eller noe sånt, men jeg tror vi alle kan være enige om at det er koselig å gå på kino en gang iblant.

 

Om kinoene er avhengige av denne urettferdige eksklusiviteten for å overleve så sier jo all fornuft at man burde legge ned heile greia.. så får neste generasjons kinoer prøve en annen, mer rettferdig markedsmodell... Om alle filmer blir tilgjengelig på streaming og kino samtidig vil jo netflix gjøre for film hva spotify gjorde for musikk.. The end of pirating...

 

Ja, kino er koselig, men det er ingen unskyldning for en helt usakelig urettferdig markedsfordel som overhode ikke burde eksistere....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...