Gå til innhold

ny PC-pakke vs PS4 for kommende spilltitler


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Utover vinteren så kommer det noen spennende spillutgivelser som Dragon Age Inquisition, Far Cry 4 og ikke minst The Witcher 4, som jeg er veldig frem til å spille.

 

Jeg har ganske lite kunnskap om de forskjellige systemer og krav til nye spill i forhold til antakeligvis mange andre på dette forumet. Derfor trenger jeg litt tips.

 

Jeg ønsker å få en veldig god spillopplevelse både grafikk og flyt messig, men til en ikke så altfor dyr pris. Å spille slike spill med hakking eller på laveste spec er jo grusomt.

 

Min problemstilling er:

- Burde jeg kjøpe en pc pakke for å få maks ut av spillopplevelsen? I så tilfelle hvor kan man finne anbefalinger på dette, hvilke komponenter som kreves/anbefales, og priskonsekvens.
Vil gjerne bygge en fra bunnen av, for opplevelsen og hvis man kan spare litt kr på det.
- eller holder det å kjøpe inn en PS4 pakke, og spare seg for både arbeid og kr?

 

Budsjett ligger på max 10000,- vil jeg si. (Men får man en godt nok maskin til 5000,- så sier jeg ja takk til det.)

 

mvh

/Ragnar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet du linker til er ikke dårlig, men man kan nok spare inn noen kroner.

Dette oppsettet er også uten skjerm, så dette kommer evt i tillegg.

 

Endringer:

SSD 256Gb? Crucial mx100- 900kr spart.

GPU, brukt 280x\290? Eller kanskje vente til 900 serien til Nvidia for å se på priser.

HK, mulig å velge billigere modell, Asus z97-A 200kr spart.

 

Som sagt så er det ikke så mye som trenger om å endres.

Lenke til kommentar

Det er jo definitivt enklest med PS4. Du har TV fra før, og det eneste du trenger er en konsoll til 3400kr.

Med PC så må du nok opp vesentlig, men tipper du kan klare deg med 10K inkludert skjerm, tastatur, mus og kabinett.

Det blir riktignok ingen fet skjerm eller hvasseste hardwaren på markedet, og du kan risikere å måtte oppgradere om et år eller to for å holde tritt med den grafiske utviklingen. Med PS4 slipper du det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...