WattengÄrd Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Skrev nettopp denne pÄ Facebook-sida til Canal Digital Kabel. Legger den her ogsÄ i tilfelle de sletter den (Eller noen har kommentarer)   Her er dagens hjertesukk fra en over gjennomsnittet interessert datanerd som har driftet norsk EPG for gratis PVR-lÞsninger: HVORFOR er det sÄ vanskelig Ä lage en "dings" som fungerer? NÄ satt jeg i kveld og sÄ pÄ opptak av episode 3 av "90-tallet" pÄ NGC (Don't judge me! ) Og nÄr jeg skal sette pÄ opptaket av episode 4, sÄ har dekoderen prestert Ä ta opp pÄ NickJr istedet for NGC. Dette skulle vÊre et serieopptak. Jeg har ogsÄ tidligere forsÞkt Ä sette pÄ serieopptag fra NGC, da var det Cosmo det var snakk om... Den tok opp episode 2 og 3, sÄ stoppet den bare. Hvorfor er det sÄ vanskelig Ä lage noe som fungerer? For det det koster for T-We boksen (3490,-) sÄ klarer jeg, som "legmann", Ä bygge en dobbeltuner, PC-basert boks. Som i tillegg til Ä gi meg en BEDRE PVR funksjon enn T-We boksen, kan gi meg Netflix, Kodi, HBO, Spotify, Wimp, Popcorn Time, <sett inn mediatjeneste pÄ nettet her>. Og med 4TB disker til under tusenlappen nÄ, sÄ kan jeg lagre ubegrenset* med opptak pÄ denne. Og jeg har en serieopptaksfunksjon som FUNGERER! Den tar ikke helt tilfeldig opp pÄ en helt tilfeldig kanal nÄr den egentlig skal ta opp "90-tallet" til meg!! (Igjen, ikke dÞm meg ) Hvorfor er det sÄ vanskelig Ä lage noe som FUNGERER? Er T-We boksen bedre enn Sagem-boksene? Ja gud bedre. Hvis ikke hadde det vel ikke vÊrt mange kunder igjen. Har den fortsatt barnesykdommer? Ja... Men problemet er at den er ikke noe barn lenger. Den skulle vÊrt kvitt barnesykdommene for leeenge siden. Noen har slurvet med vaksinene. Og hvor blir det av alt denne boksen KUNNE vÊrt? * Fjernstyrt fra nett * Mediespiller for hjemmenettet/usb * Streaming av nettradio * Netflix boks (ja jeg skjÞnner at dere vil pushe leiefilm-tjenesten... Ain't gonna happen) HVORFOR ER DET Sà VANSKELIG à LAGE NOE SOM FUNGERER? Og hvorfor i HULESTE stÞtter ikke boksen HDMI-CEC?!?
aklla Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 FÞrste bud er vel Ä fÄ pÄ plass en support som fungerer fÞr man prÞver Ä fÄ andre ting til Ä fungere...
smartphone Skrevet 2. november 2014 Skrevet 2. november 2014 (endret) Jeg har akkurat fÄtt T-We-boks, hatt den i noen dager nÄ. Det har ikke vÊrt uten problemer, etter hva jeg fikk hÞre via support var T-We-tjenesten ute av drift i 14 dager pga flom. à koble opp boksen var litt plundrete fordi jeg mÄtte ha et adapter og en ekstra coax-kabel. Synes det som trengs bÞr vÊre med. Ellers fikk jeg boksen fÞr noen tjenester var Äpnet, sÄ det ble tre supportsamtaler fÞr de fant ut det. OgsÄ irriterende. Som vanlig blir man bedt om Ä motta en oppdatering. NÄr ikke det virker, restart. SÄ tilbake til fabrikkinstillinger. NÄr ikke det virker skal jeg fÄ ny boks i posten. Etter en dag nÄ ser det ut som det meste virker, sÄ mulig det ikke er nÞdvendig med ny boks. Alt i alt, veldig likt mine tidligere erfaringer med Canaldigital. Det fulgte med en manual hvor det ser ut som hovedvekten er lagt pÄ "opplevelsen". Innholdet er ikke sÄ galt, men viktige ting er ikke klare og fornuftig forklart. Synes den er bedre enn hva jeg har sett fÞr, men for dÄrlig. Merker meg innlegget Þverst og hÄper jeg slipper problemer med opptak. Support pÄ Canaldigital er for dÄrlig og har man 4 samtaler oppdager hver ny person ting som er galt. Siste person virket mest oppegÄende, men selv etter det fungerte ikke ting. Men altsÄ et dÞgn etter virker det meste.  Boksen kunne sikkert hatt flere funksjoner som Christian sier, men jeg tenker med gru pÄ hvordan Canaldigital ville f**ka opp det. Endret 2. november 2014 av smartphone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ