Gå til innhold

Får utrolig mye reklame opp når jeg bruker Firefox eller Safari


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bruker en Macbook Pro 13" late 2012 modell, og bruker vanligvis google chrome som nettleser. Her har jeg installert adblock, og den fungerer perfekt.

Men problemet kommer når jeg skal bruke nettbank, og trenger det fantastiske verktøyet som kalles Java. Da må jeg inn i Safari eller Firefox, hvor jeg også har installert adblock i begge to.

Men likevel, popper det opp reklame som bare det, ut fra kantene, legger seg over skjermbildet, åpner nye faner, og er sinnsykt irriterende, jeg skjønner ikke hva dette kommer av.

 

Se bildet, hvor jeg simpelt gikk inn på VG. Legg også merke til fane nr 2 som åpnet seg automatisk.post-182685-0-07851800-1409691598_thumb.png

 

Er det noen som vet hvordan jeg fikser dette?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok lastet ned og installert ett reklameprogram på et tidspunkt. Det kan f.eks ha fulgt med sammen med ett annet mere legitimt gratisprogram uten at du har oppdaget det. Du kan også ha en addon til nettleseren din som gjør det samme.

 

Ta en NØYE titt i listen "programmer og funksjoner" (W7) i kontrollpanel. Ikke vis installerte Windows funksjoner, så blir listen kortere. Google programmer du er usikker på. Finner du noe her som kan være årsaken så avinstallerer du det. Ta også en titt i addon listen i nettleseren, men prøv programmer listen først.

 

Finner du ikke noe på den måten så må du gå nøyere til verks med scanning med malware scanner. Det finnes noen gode gratisprogrammer. Se guiden øverst i dette underforumet.

Lenke til kommentar

Du har nok lastet ned og installert ett reklameprogram på et tidspunkt. Det kan f.eks ha fulgt med sammen med ett annet mere legitimt gratisprogram uten at du har oppdaget det. Du kan også ha en addon til nettleseren din som gjør det samme.

 

Ta en NØYE titt i listen "programmer og funksjoner" (W7) i kontrollpanel. Ikke vis installerte Windows funksjoner, så blir listen kortere. Google programmer du er usikker på. Finner du noe her som kan være årsaken så avinstallerer du det. Ta også en titt i addon listen i nettleseren, men prøv programmer listen først.

 

Finner du ikke noe på den måten så må du gå nøyere til verks med scanning med malware scanner. Det finnes noen gode gratisprogrammer. Se guiden øverst i dette underforumet.

 

Som du ser på bildet, bruker jeg en Mac med OSX.

Lenke til kommentar

Angående Firefox: Har du nyeste versjon av Adblock plus? Hvis svaret er ja kan du prøve å slette utvidelsen og legge den til på nytt: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adblock-plus/

Legg også til denne som fjerner pop-ups: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adblock-plus-pop-up-addon/

 

Dette er ikke "adblock" popups, disse han linker på bildet kommer av adware, adblock er for vanlige nettside ads, (dog er adblock et must å ha for enhver!)

 

 

Finnes noen Mac adware scannere, men jeg er ikke så kjent med de selv, tror det vanligste er å manuelt fjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...