Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet hovedkort, RAM og CPU. Nå får jeg ikke PC'en i gang.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte nytt hovedkort, RAM og CPU her om dagen og installerte det nå i dag.

 

Men nå får jeg den ikke i gang igjen. Da jeg skrur på PC'en kommmer jeg til en svart skjerm som det står "reparer windows" eller "start windows på vanlig måte"

 

Da jeg trykker på "reparer windows" kommer det opp noe reparerings-greier. bruker ca 20min også rebooter den; får blue screen og samma regla all over again.

 

Da jeg trykker på "start windows på vanlig måte", kommer jeg til "starter windows", også får jeg blue screen og samma regla all over again.

 

Da jeg leser i manualen til hovedkrtet, står det at man skal sette inn en cd for å installere drivere. Da jeg setter inn denne, skjer det ikke noe(satt den inn i setup/boot menu).

 

Noen glupinger der ute, som kan redde dagen min?

 

Takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytte hovedkort (arkitektur) fører stort sett til at man må reinstallere windows.

Man får ofte bluescreen eller det som du opplever som en indikasjon på at windows ikke takler hw endringen som er gjort.

 

Test systemet med memtest86 først.

Hvis test er okay kan du gå videre til windows reinstallasjon.

 

 

Hva byttet du ifra og til ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hei igjen, takk for svar.

 

Windows måtte reinstalleres ja.

 

Men nå har jeg et nytt problem selvfølgelig. On/off & reset knappen til PC'en fungerer ikke.

 

Da jeg trykker på "on", så skjer det ikke noe. Men trykker jeg på on/off knappen; når PC'en er på, da fungerer den, også reset knappen.

 

For å skru på PC'en nå må jeg dra ut, og plugge inn en kabel på hovedkortet det står: "JFP1" på. Aner ikke hvorfor, men fant det random ut da jeg drev å prøve å få start i PC'en første gang etter jeg satt alt sammen.

 

Hvordan kan jeg få on/off knappen til å fungere igjen?

Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet tidligere.

Det kan være flere ting

Selve bryteren er ødelagt.

En lodding til knappen har dårlig kontakt.

 

Det letteste du gjør er å sjekke loddingen, har selv måttet loddet polene på nytt på et fractal node 304, og er ikke spessielt gøy, men orket heller ikke å sende inn kabinettet av den grunn :)

Eller om det er knappen så kjøper du en ny bryter, eller om du har en annen du kan bytte ut med som er av samme type.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...