Gå til innhold

Stille kveld i Svolvær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Flott bilde av Svolvær/Lofoten. Du har fått med det flotte Nord-Norske lyset. Synes det er flott at du har snudd kamera i den retningen du har gjort, mot, gode gamle "Silda" og med fokus på fjell og natur.

Er vokst opp i Svolvær, ca 300 m fra broa så dette var et hyggelig gjensyn.

Takker for titten:-)

Lenke til kommentar

Flott bilde av Svolvær/Lofoten. Du har fått med det flotte Nord-Norske lyset. Synes det er flott at du har snudd kamera i den retningen du har gjort, mot, gode gamle "Silda" og med fokus på fjell og natur.

Er vokst opp i Svolvær, ca 300 m fra broa så dette var et hyggelig gjensyn.

Takker for titten:-)

 

Dette var min første tur til Lofoten, og jeg kan gjerne tenke meg en ny tur med bedre tid til fotografering enn jeg hadde denne gangen. Lofoten er et fantastisk flott område for en ivrig amatørfotograf.

Lenke til kommentar

Flott lys og farger.

Dybdeskarphet og detaljer er det heller ingenting å si på.

I V2 ville jeg kuttet Ca. 1cm i topp og fått den vesle skystrima som går direkte ut i venstre krysset til å gå rent ut på øvre ramme mens den store skya går ut på venstre.

Mulig du kan kutte deg ned til hovedregelen 1/3 av bildet til himmel også for å senke betrakters blikk og kanskje øke dybdefølelsen noe. Blått over skyene har lett for å stjele fra dybdefølelsen i et bilde.

 

Roar

Lenke til kommentar

Flott lys og farger.

Dybdeskarphet og detaljer er det heller ingenting å si på.

I V2 ville jeg kuttet Ca. 1cm i topp og fått den vesle skystrima som går direkte ut i venstre krysset til å gå rent ut på øvre ramme mens den store skya går ut på venstre.

Mulig du kan kutte deg ned til hovedregelen 1/3 av bildet til himmel også for å senke betrakters blikk og kanskje øke dybdefølelsen noe. Blått over skyene har lett for å stjele fra dybdefølelsen i et bilde.

 

Roar

Takk for tilbakemelding. Jeg har laget en kopi av bildet hvor jeg har kuttet litt i toppen, men ikke så langt som til 1/3 av bildeflaten. Jeg vil helst beholde 16:9 forholdet og samtidig ha huset på høyre side nogenlunde 1/3 inn fra høyre. Men jeg er enig i at det ble en bedring selv om jeg bare kuttet litt i toppen.

Endret av janwilli
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...