Gå til innhold

Battleground God - Artig liten test på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Poenget var vel ikke å ha rette svar, men å ha svar som henger på greip med hverandre.

 

Men det hang veldig godt på mitt eget greip, så jeg ser enda ikke problemet

 

Hva er vitsen med en slik test, hvis ikke definisjoner er på plass i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

Men det hang veldig godt på mitt eget greip, så jeg ser enda ikke problemet

 

Hva er vitsen med en slik test, hvis ikke definisjoner er på plass i utgangspunktet?

For all del, man trenger jo ikke mene at det er et problem når ens oppfatninger ikke henger på greip i forhold til hverandre.

 

Litt av vitsen med å ikke definere gud på forhånd var nok at det gjør at man kan finne potensielle motsetninger i gudsdefinisjonen til de som tar testen. Hadde man gitt en ferdig definisjon på gud vil mange garantert vært veldig uenige, og klagd på det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Men det hang veldig godt på mitt eget greip, så jeg ser enda ikke problemet

 

Hva er vitsen med en slik test, hvis ikke definisjoner er på plass i utgangspunktet?

For all del, man trenger jo ikke mene at det er et problem når ens oppfatninger ikke henger på greip i forhold til hverandre.

 

Litt av vitsen med å ikke definere gud på forhånd var nok at det gjør at man kan finne potensielle motsetninger i gudsdefinisjonen til de som tar testen. Hadde man gitt en ferdig definisjon på gud vil mange garantert vært veldig uenige, og klagd på det.

 

 

Jeg er ikke dualist, så saken er for meg krystallklar - det er testen som spiller på motsetninger i dualistisk forståelse, så der finner man så klart hverken spade eller greip, men "svineriet" forsvinner ikke av å gruse motstanderen - så jeg vet ikke hvem som er mest ufornuftig, vanskelig å skille noen ganger

 

Testen er jo rett og slett styrt rett i grøfta, og det med vilje :p

Lenke til kommentar

Jeg er ikke dualist, så saken er for meg krystallklar - det er testen som spiller på motsetninger i dualistisk forståelse, så der finner man så klart hverken spade eller greip, men "svineriet" forsvinner ikke av å gruse motstanderen - så jeg vet ikke hvem som er mest ufornuftig, vanskelig å skille noen ganger

 

Testen er jo rett og slett styrt rett i grøfta, og det med vilje :p

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Hvorfor skulle det om man er dualist eller ikke påvirke resultatet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...