Gå til innhold

Noen ta en titt på min søknad?


Lami

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja den kan jeg gjøre! Her er søknaden, det er et formelt brev så har med mitt eget navn samt bedriftens info øverst i brevet.

Dette er jobb for GameStop:

 

Søknad på jobb som Salgsmedarbeider – Deltid

 

Jeg viser til annonsen fra NAV.no 22.08.2014 med stillingsnummer ** og søker den ledige deltidsstillingen som salgsmedarbeider.

Jeg er 19 år gammel gutt og fullført videregående og har for tiden et friår før det bærer videre med studien *** på ***.

Jeg har ingen tidligere erfaringer, men denne jobben hos GameStop vil være en gylden mulighet for å jobbe med noe jeg brenner for – nemlig spill og konsoller. Har siden barndom vært over gjennomsnittlig interessert i nettopp dette. Samtidig er dette en mulighet for å drive med noe jeg kan og være god selger som vet hva han snakker om. Opp gjennom tidene har GameStop vært mitt sted for å kjøpe spill. Den flotte muligheten for kjøp og salg av både nye spill og brukte, gjør at dette er en spesiell og unik spillbutikk på en god måte. Folk som kjenner meg, vil si jeg er veldig pliktoppfyllende og pålitelig. Er det noe som må gjøres, så gjør jeg det.

Jeg kan tilby mye egenerfaring innen dette området, flere år med egenerfaring og mener dette er jobben for meg.

 

Jeg kan kontaktes på mobil:00 00 00 00, samt epost *****@

 

Med vennlig hilsen

 

 

*navn*

 

Lenke til kommentar

Vel, jeg tenkte at hvis man får se selve annonsen, og ut fra beskrivelsene av det de ønsker, designer man søknaden.

 

Håper du ikke blir stresset nå .. ;)

 

Såklart! Her er stillingssiden: https://tjenester.nav.no/stillinger/stilling?sort=akt&rpp=50&q=gamestop+as&p=0&ID=8509767&rv=al :)

 

 

Okay, jeg fjernet Jeg har ingen tidligere erfaringer

På fritiden, med tanke på at jeg har friår så gjør jeg ikke noe nå utenom å spille og være med kjæresten. Skal jeg ta skrive på "Ellers går fritiden nå med til spilling" da?

 

Edit: Endret på siste linjen i søknaden slik at det lød:

Jeg kan tilby flere år med egenerfaring innen dette området.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

 

Søknad på jobb som Salgsmedarbeider – Deltid

 

Jeg viser til annonsen fra NAV.no 22.08.2014 med stillingsnummer ** og søker den ledige deltidsstillingen som salgsmedarbeider.

Jeg er 19 år gammel gutt som nylig har og fullført videregående og har for tiden et friår og ønsker å jobbe et år før det bærer videre med studiet *** på ***.

Jeg har ingen tidligere erfaringer, Grunnen til at jeg søkermen denne jobben hos GameStop vil være er at det er en gylden mulighet for å jobbe med noe jeg brenner for – nemlig spill og konsoller. Spill har vært en stor del av min barndom og jeg ser på meg selv som over gjennomsnittlig interessert i nettopp dette. Samtidig er dette en mulighet for å drive med noe jeg kan og være god selger som vet hva han snakker om. (Repeterende setning)

 

Opp gjennom tidene har GameStop vært mitt sted for å kjøpe spill. Den flotte muligheten for kjøp og salg av både nye spill og brukte, gjør at dette er en spesiell og unik spillbutikk på en god måte. Folk som kjenner meg, vil si jeg er veldig pliktoppfyllende og pålitelig. Er det noe som må gjøres, så gjør jeg det.

Jeg kan tilby mye egenerfaring innen dette området, flere år med egenerfaring og mener dette er jobben for meg.

 

Jeg kan kontaktes på mobil:00 00 00 00, samt epost *****@

 

Med vennlig hilsen

 

 

*navn*

 

 

 

Endret/rettet bare på noen småting. Skal ikke være for kresen. Er ellers en fin søknad. De liker som Doitnow sier, litt personlig innhold om deg. Hva du gjør på fritiden er jo gaming - så du kan jo skrive ned dine favorittspill. Følger du de store utgavene, og de som kommer? Jeg er ikke gaming-typen selv, men vil tro dette ikke kan skade å legge ut om i en slik søknad. Absolutt relevant. Gjerne få fram et par andre ting som trening? Ski og snowboard når mulighetene lar seg?

 

Forøvrig en veldig fin starter-jobb dette her, så ikke psyk deg ut med denne søknaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle :)

Har nå ordnet slik som du sa Toppris.

I tillegg la jeg til det som er markert rød.

[...] Den flotte muligheten for kjøp og salg av både nye spill og brukte, gjør at dette er en spesiell og unik spillbutikk på en god måte. Fritiden brukes på gaming, der Battlefield 4 er det store. Jeg er opptatt av store utgaver, og spillene som kommer. I tillegg brukes tiden på treningssenter, og paintball når mulighetene lar seg. Folk som kjenner meg, vil si jeg er veldig pliktoppfyllende og pålitelig. Er det noe som må gjøres, så gjør jeg det[...]

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Vel, jeg tenkte at hvis man får se selve annonsen, og ut fra beskrivelsene av det de ønsker, designer man søknaden.

 

Håper du ikke blir stresset nå .. ;)

 

Såklart! Her er stillingssiden: https://tjenester.nav.no/stillinger/stilling?sort=akt&rpp=50&q=gamestop+as&p=0&ID=8509767&rv=al :)

 

 

Okay, jeg fjernet Jeg har ingen tidligere erfaringer

På fritiden, med tanke på at jeg har friår så gjør jeg ikke noe nå utenom å spille og være med kjæresten. Skal jeg ta skrive på "Ellers går fritiden nå med til spilling" da?

 

Edit: Endret på siste linjen i søknaden slik at det lød:

Jeg kan tilby flere år med egenerfaring innen dette området.

 

utdyp/konkretiser det at du brenner lidenskapelig for denne jobben - det oppveier kanskje for manglende alder og erfaring. Jeg ville ikke sagt noe om at jeg tenker på skolegang, og jenter og sånn vanlig "træsj" ;) En som er lidenskapelig, er nesten fortapt i akkurat den interessen .. bryr seg ikke om annet. Hvis du blir foretrukket, og så får direkte spørsmål om sånt, kan du forberede noe som både er sant, men likevel ikke er noe "absolutt", hvis du forstår

 

Det er jo ett multinasjonalt konsern, og for den rette ildsjelen kan det jo åpenbare seg digge muligheter innenfor det systemet - lykke til :)

Lenke til kommentar

Siden de nevner at konsernspråket er engelsk, så ville jeg ha skrevet noe om dette.

 

Har du noen tips til det da? Karakteren min på 3 fra videregående i engelsk er jo ikke akkurat noe å skryte av, men gjennom spill så skjønner jeg jo på en måte engelske språket som brukes i spill, forkortelser og sånt.

 

 

Jeg er en 19 år gammel gutt

 

Opsi, takk!

 

 

 

 

Vel, jeg tenkte at hvis man får se selve annonsen, og ut fra beskrivelsene av det de ønsker, designer man søknaden.

 

Håper du ikke blir stresset nå .. ;)

 

Såklart! Her er stillingssiden: https://tjenester.nav.no/stillinger/stilling?sort=akt&rpp=50&q=gamestop+as&p=0&ID=8509767&rv=al :)

 

 

Okay, jeg fjernet Jeg har ingen tidligere erfaringer

På fritiden, med tanke på at jeg har friår så gjør jeg ikke noe nå utenom å spille og være med kjæresten. Skal jeg ta skrive på "Ellers går fritiden nå med til spilling" da?

 

Edit: Endret på siste linjen i søknaden slik at det lød:

Jeg kan tilby flere år med egenerfaring innen dette området.

 

utdyp/konkretiser det at du brenner lidenskapelig for denne jobben - det oppveier kanskje for manglende alder og erfaring. Jeg ville ikke sagt noe om at jeg tenker på skolegang, og jenter og sånn vanlig "træsj" ;) En som er lidenskapelig, er nesten fortapt i akkurat den interessen .. bryr seg ikke om annet. Hvis du blir foretrukket, og så får direkte spørsmål om sånt, kan du forberede noe som både er sant, men likevel ikke er noe "absolutt", hvis du forstår

 

Det er jo ett multinasjonalt konsern, og for den rette ildsjelen kan det jo åpenbare seg digge muligheter innenfor det systemet - lykke til :)

 

 

Jeg skjønner! La inn litt "selgende" og store ord hvis det var det du mente :)

Beklager men skjønte ikke helt, likevel ikke noe "absolutt"? Liksom at det er sant men ikke så lidenskapelig?

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Siden de nevner at konsernspråket er engelsk, så ville jeg ha skrevet noe om dette.

 

Har du noen tips til det da? Karakteren min på 3 fra videregående i engelsk er jo ikke akkurat noe å skryte av, men gjennom spill så skjønner jeg jo på en måte engelske språket som brukes i spill, forkortelser og sånt.

 

 

Jeg er en 19 år gammel gutt

 

Opsi, takk!

 

 

 

 

Vel, jeg tenkte at hvis man får se selve annonsen, og ut fra beskrivelsene av det de ønsker, designer man søknaden.

 

Håper du ikke blir stresset nå .. ;)

 

Såklart! Her er stillingssiden: https://tjenester.nav.no/stillinger/stilling?sort=akt&rpp=50&q=gamestop+as&p=0&ID=8509767&rv=al :)

 

 

Okay, jeg fjernet Jeg har ingen tidligere erfaringer

På fritiden, med tanke på at jeg har friår så gjør jeg ikke noe nå utenom å spille og være med kjæresten. Skal jeg ta skrive på "Ellers går fritiden nå med til spilling" da?

 

Edit: Endret på siste linjen i søknaden slik at det lød:

Jeg kan tilby flere år med egenerfaring innen dette området.

 

utdyp/konkretiser det at du brenner lidenskapelig for denne jobben - det oppveier kanskje for manglende alder og erfaring. Jeg ville ikke sagt noe om at jeg tenker på skolegang, og jenter og sånn vanlig "træsj" ;) En som er lidenskapelig, er nesten fortapt i akkurat den interessen .. bryr seg ikke om annet. Hvis du blir foretrukket, og så får direkte spørsmål om sånt, kan du forberede noe som både er sant, men likevel ikke er noe "absolutt", hvis du forstår

 

Det er jo ett multinasjonalt konsern, og for den rette ildsjelen kan det jo åpenbare seg digge muligheter innenfor det systemet - lykke til :)

 

 

Jeg skjønner! La inn litt "selgende" og store ord hvis det var det du mente :)

Beklager men skjønte ikke helt, likevel ikke noe "absolutt"? Liksom at det er sant men ikke så lidenskapelig?

Tusen takk! :)

 

 

Med ingen "absolutt", mener jeg for eksempel hvis du får spørsmål av leder el: "hva har du for planer fremover, karriere" osv - da kan du jo svare: ingen spesielt "fast spikrede" ..

 

Jeg leste av annonsen at den flere ganger nevnte at de så for seg en meget aktiv (ikke redd for å jobbe ræva av seg, uten å syte, bruker det å bety), og med ett vinnende og usjenert vesen - de søker jo en som skal være med på å holde høy standard og jevn kvalitet. Det er derfor jeg tror at de vil like en som ikke er utydelig på det han brenner for, men samtidig ikke slenger frem " for store ord" - get it?

 

Det gir åpning for tilbud, og kan være i din interesse uten at du vet det nå

Lenke til kommentar

Skjønner, tusen takk Awarewolf :)

 

Ja søknaden skal leveres i dag, oioii :o Men en siste ting. Bildet på CVen jeg har, jeg mener det er seriøst men usikker på om jeg ikke kan ha det. Hvis noen kan se om bildet er greit, kan dere sende PM, takk!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Mens jeg venter på svar fra GameStop, sender jeg også søknad om deltidsmedarbeider til kasse hos Elkjøp.

Synes søknaden gikk greit å skrive, og tror den er bra, men hadde satt stor pris på om dere kunne se på denne her også? :)

Her er annonsen for stillingen: http://www.finn.no/finn/job/parttime/object?finnkode=51107211&searchclickthrough=true

 

Søknad på jobb som deltidsmedarbeider til kasse

Jeg viser til annonsen fra Finn.no med FINN-kode: 51107211 og søker den ledige deltidsstillingen som medarbeider til kasse.

Jeg er en 19 år gammel gutt som har nylig fullført videregående og ønsker å jobbe et år før det bærer videre med studiet Informasjonsteknologi på HiB.

Grunnen til at jeg søker på denne jobben hos Elkjøp er fordi jeg er interessert i muligheten med å jobbe med kundeservice og lære meg mer om elektronikkbransjen. En egenskap med meg er at jeg er høflig og liker å jobbe med mennesker, i tillegg er datakunnskapene mine store etter egenerfaring med data siden barneskolen. Jeg ser på jobben som deltidsmedarbeider til kasse hos Elkjøp som en gyllen mulighet for å realisere noe jeg har lenge ønsket – nemlig å drive med salg av elektronikkprodukter. Samtidig kan dette være en jobb med hektiske perioder som jeg langt i fra har noe i mot, arbeidsmoralen for jobben kommer til å være høy og jeg kommer til å stå på uansett om det er hektisk eller ikke, vel og merke dere ønsker å ha meg som medarbeider for kjeden deres. Konkurranseinstinktet er der helt klart, og ser ikke bort i fra å konkurrere om å selge mest.

 

 

Tusen takk for hjelpen :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar
[...] Jeg ser på jobben som deltidsmedarbeider til kasse hos Elkjøp som en gyllen mulighet for å realisere noe jeg har lenge ønsketnemlig å drive med salg av elektronikkprodukter. Samtidig kan dette være en jobb med hektiske perioder som jeg langt i fra har noe i mot, arbeidsmoralen for jobben kommer til å være høy og jeg kommer til å stå på uansett om det er hektisk eller ikke, vel og merke dere ønsker å ha meg som medarbeider for kjeden deres. Konkurranseinstinktet er der helt klart, og ser ikke bort i fra å konkurrere om å selge mest.

Småplukk:

 

realisere noe jeg har lenge ønsket

– realisere noe jeg har ønsket lenge

 

 

nemlig å drive med salg av elektronikkprodukter.

– å selge elektronikkprodukter

 

Omskrivning av resten:

Jeg forstår jobben kan være hektisk til perioder, noe jeg ikke har noe i mot. Jeg har en høy arbeidsmoral og vil stå på uansett. Jeg har

 

(Anbefaler deg altså å droppe setningen om de ønsker å ha deg eller ikke, da den ikke tilfører søknaden noe.)

 

Forøvrig har jeg et klart konkurranseinstinkt som jeg gleder meg til å vise frem.

 

Lykke til, igjen! :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvordan kan jeg formulere meg når jeg skriver generell søknad til matbutikker? Tenker å gå rundt å levere til sjefene, men da kan jeg ikke spesifisere butikk.

Så hva kan jeg skrive/endre der jeg skriver: "Grunnen til at jeg søker denne jobben hos ...."

Og: "Jeg ser på jobben som (hva slags medarbeider?) hos *butikk* som gyllen mulighet til å realisere...."

Det blir litt vanskeligere, åh noen som har noen tips :/

Tusen takk for svar.

 

EDIT: Eller okay; klarte å formulere meg bra. Men nå fornulerte jeg meg inn på matvarebutikker, burde ha en for butikker som Bjørklund, Nille osv åh!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...