Gå til innhold

Noen som har erfaring med backpacking/gruppereiser?


Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-207017

Hei!

 

Står i et dillemma. Gruppereise eller backpacke på egenhånd?

Tenker da gruppereiser via statravels/gadventures (eller finnes det noe bedre?)

 

Her er noen eksempler av (interesse)

 

The Inca Trail, 7 dager fra 6 235,-
En kombinasjon av de kulturelle høydepunkter i the Sacred Valley og en av de beste vandringsstedene. Flotte ruiner og fantastisk landskap. Inkluderer guidede turer, 4 dagers vandring, kokk, bærer, guidet tur i Machu Picchu, 3 frokoster, lunsjer og middager. Liten gruppe ca 12 personer.

(link til reiserute: http://www.gadventures.com/trips/the-inca-trail/SPIT/2014/)

Delhi to Kathmandu Adventure, 15 dager fra 7 595,-
Kontrastfyllt reise i farger og kultur. Fra elvebredden ved Ganges til elefantsafari i Chitwan National Park og det fasinerende landskapet i Himalaya. Inkluderer inngangsbilletter til Amber Palace, Hawa Mahal, Taj Mahal og Red Fort, Orchha Palace Complex, River Ganges Boat trip, Buddha's fødested i Lumbini, Jeep safari i Chitwan National Park og mye mer.

http://www.gadventures.com/trips/delhi-to-kathmandu-yolo-adventure/AHDU/2014/

Indochina Discovery, 30 dager fra 13 595,-
Opplev Indochina på denne reisen til fire veldig ulike land. Gammel og ny historie, fantastiske Angkor Wat, Halong Bay med båt, sykkel rundt Vang Vieng.

http://www.gadventures.com/trips/indochina-discovery/ATID/2014/

India on a shoestring, 20 dager fra 7 195,-

Fra Delhis monumenter til de fargerike byene i Rajasthan. Jadalmer's gjørmefort, Bikaner's unike tempel, overnatting i ørkenen, kamelsafari, Ganges elvebredder og fasinerende kultur og mat.

http://www.gadventures.com/trips/india-on-a-shoestring/AHRH/2014/

 

Hovedsaklig er overnatting, intern reise, frokost, guiding og aktiviteter inkludert. Flybilletter til/fra der gruppereisen starter og ender og en del måltider må vi dekke selv. Men dette varierer.

 

Ville vi spart mye penger på å reise slik på egenhånd?

 

Fordelen med å reise på egenhånd, er at man ikke trenger å forholde seg til gruppen/gruppelederne, tidspunkter osv. Man gjør og opplever det man vil, når man vil. Man får være spontan, bestemme alt selv. Frihet. Man skaper sin egen reise.

 

Fordelen med å reise i gruppe er tryggheten, at de man reiser med har erfaringen og kunnskapen man selv mangler, man får "servert" opplevelsene istedenfor å måtte finne/lete frem selv, og man får muligheten til å bli kjent med andre i gruppen.

 

Håper noen har noen synspunkter :)

 

Victoria

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har reist rundt i India 2 ganger, hvertfall Delhi - Kathmandu gjør du mye biligere selv, er ikke problem og reise den turen på 15dager for rundt 2000/3000 som backpacker og fortsatt leve ganske bra.

 

India on a shoestring turen på 15dager koster også rundt 2000kr hvis du gjør det på egenhånd

 

møtte på en gruppe fra GAP i Jodhpur på gjestehuset jeg bodde på, de bor ikke noe bedre enn andre backpackere, mange av de var helt hjelpesløse og turte ikke og gjøre noe på egenhånd når de ikke hadde guide

Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017

Takk for svar wailer!

 

Ja det kan jeg tenke meg er en ulempe ved å reise i gruppe. Man får ikke erfaringen med å "klare seg selv". Men så er liksom sørøst-asia og India kanskje av de mer risikable plassene å reise alene i som unge jenter..

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar

sør øst asia er så lett og reise, har reist en del rundt der, har møtt på folk med 1arm, døve folk som backpacker rundt

 

sør øst asia er veldig trygt for jenter og reise alene og du møtter på andre backpackere hele tiden

 

vil nok si at Sør Øst asia er det letteste stedet og reise i hele verden, alt er lagt opp for turister der.

er ikke så billig i sør øst asia lenger, (prisene har steget mye dem 2 siste åra)

Lenke til kommentar

Jeg var med på indochina discovery for snart 1 år siden. Der var vi 4 nordmenn og noen nedelendere og ei tysk og de fleste var fra Storbritannia.

Vi reiste for det meste i egen buss/minibuss'er utenom en busstur i kambodsja og tog i vietnam og fly der det trengs.

Overnattingene var på helt greie hoteller. For det meste 3 stjerners. Du rullerer på hvem du bor på rom med, så du blir godt kjent med alle. (Gutter og jenter hver for seg). Vi var på en "homestay" i vietnam. Der vi bodde hos en familie og lagde mat med de. Og vi besøkte en landsby i Laos der de ikke hadde noe særlig kontakt med andre. Er mange spennende opplevelser.

 

 

På hver plass så fortalte guiden litt om hva som kan gjøres, og ordnet billetter/guider/transport. Vi valgte selv hva vi ville gjøre og det var ikke noe obligatorisk. Vi spiste de fleste måltidene sammen med gruppa, på en plass som guiden anbefaler(han får gjerne gratis mat/drikke når han har med gruppa dit). Han anbefaler også uteplasser der det passer seg.

 

Jeg syns den turen var veldig bra. Blir veldig travelt. Reiser nesten hver dag/annenhver dag. Men hadde vi reist alene, så hadde vi ikke fått opplevd halvparten. ALL transport og overnatting er klart på forhånd. Noe som er veldig greit! Mat anbefalinger får vi. Er greit å vite hva den lokale maten er. Får nye venner. Det var en "reunion" i sommer for oss i London.

 

Jeg er utrolig glad for at jeg tok den turen. Har fått opplevelser for livet.

 

Går såklart ann å gjøre dette alene også. Følge ruten som står på siden og gjøre mye av det samme. Vi reiste alene etter denne turen, og merka at vi ble litt "hjelpesløse" med tanke på hva vi skulle gjøre og hvordan vi kom oss dit og hvor vi skulle sove. Står mye på tripadvisor og wikitravel.

 

Vi reiste med Kilroy som da brukte G-Adventures.

Lenke til kommentar

Ingen problem å reise i sør øst Asia aleine, mangen som gjer det,Du treff garantert nokon du kan reise med eller berre henge med ei stund. India er kanskje best sammen med andre, vertfall vist du er litt usikker og ikkje har så mykje reise erfaring fra før.

Eg har aldri reist på gruppetur og kunne virkelig ikkje tenkt meg det. Du blir så bunden, om du liker deg ein plass kan du ikkje plutselig betemme deg for å bli der eit par veker istaden for eit par dager. Det er også letter å bli kjent med andre når du reiser aleine. Eg liker å planlegge ting sjøl. Det er spennade å reise med lokal transport, du opplevere mykje meire, treffer intersanne folk.

 

Om du vil finne nokon å reise med før du reiser kan du jo prøve Vagabond reisevenn på facebook eller nokon av desse

http://www.reisevenn.no/

https://www.lonelyplanet.com/thorntree/forums/travel-companions

http://www.travbuddy.com/

Ambefaler virkelig TravBuddy, det er ei ganske sosial side, litt som facebook for folk som liker å reise, lett å bli kjent med folk der. Har ikkje reist sammen med nokon fra TB, men det arrangeres små og store treff rundtomkring, Eg har vert på fleire og alle har møtt gjennom TB er utrulig trivelige folk

Endret av amalia_
Lenke til kommentar

Hei!

 

Står i et dillemma. Gruppereise eller backpacke på egenhånd?

 

Svaret jeg har på dette er, begge. Har du tid så forsøk begge deler.

 

Å reise i en gruppe er en veldig fin måte å få en liten intro til hvordan ting fungerer ute på reise, bli godt kjent med folk på kort tid og generelt bygge opp litt selvtillit med tanke på reising. Det er et flott kompliment til det å reise uorganisert og på egne premisser, som også bør forsøkes! :)

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...