Gå til innhold

Plasma-TV er ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg vet ikke mer om plasmaskjermer en andre gjør.

Har bare hørt at de har kort levetid. Trodde det var velkjent.

 

Jeg er ikke fornøyd med et apparat som ryker rett over garantiperioden.

Jeg vil selv bestemme når apparatet skal byttes i noe nytt. Og da havner det gamle apparatet på bruktmarkedet.

Plasma og LCD (inkludert LED baklyste LCDer) har omtrent samme levetid i dag. 60000 timer har vært ett vanlig tall på begge teknologier selv om flere produsenter opererer med 100000 timer i dag på begge. Så kortere levetid på plasma er en myte på nyere tv'er.

 

Edit: Og for å sette det i perspektiv. 60000 timer tilsvarer ca 8 timer per dag i 20 år (34 år for 100000 timer)

 

 

Og disse tallene tror du på? Lever en gjennomsnittlig TV, det være seg LCD elelr plasma, 20 eller 34 år?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mest tragiske er at det i praksis er innføring av regler for maks strømforbruket til nye TVer som har tatt livet av plasma siden dagens plasma Tver allerede drar mye, mens 4k-plasma ville dratt.. for mye for miljøsynserne.

Godt poeng, hadde ikke tenkt over dette før faktisk, selv om det når du sier er ganske innlysende. Litt kjedelig for de av oss som ikke har noe imot litt effektbruk mtp. oppvarming menmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Jeg har hatt CRT-apparater som har blitt ganske gamle.

Philips, Thorn, Tandberg...

 

Jeg tror ikke flatskjermer av noe fabrikat lever så lenge.

 

kansje ikke, men har en LED HD TV som har vært brukt minst 6 timer vær dag 300 dager iåret i 5-8 år og funker helt fint fortsatt. det er sansyneligvis ikke like lenge men uansett...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Koser meg med min panasonic zt60 fram til oled blir større og bedre. Synes det er tegn til etterslep på lg sin oled også jeg da.

 

Heldig er du. Har søkt etter brukt zt60 uten hell. Så forresten en test fra england hvor de testet oled og flere led 4k tv + zt60. Av 17 testdeltakere valgte 10 stk zt60 som beste tv. 7 valgte oled. Sier litt:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...