Gå til innhold

Bærbar gaming og skole pc- maks 10 000


Anbefalte innlegg

Hei

 

Som mange andre her inne så er jeg på jakt etter ny pc til skolen og vil gjerne ha en som jeg kan spille på, se mye film og generelt bruke til mye multimedia arbeid.

 

Jeg har satt en makspris på ca 10.000 kr.

 

Kriterier jeg ser etter er at den må være bærbar, med andre ord gjerne en slank og ikke altfor tung pc. Jeg reiser mye fra Bø(der jeg studerer) til Kristiansand(hjem) og ofte ned til madammen som bor i Oslo. Så den må gå greit ned i en sekk.

Er ikke så farlig om den ser litt "gaming" aktig ut. Men helst ikke som de grommeste romskipene til Asus. Hehe

 

DVD/Blu-ray/ CD-rom drive er heller ikke et must, da dette holder pcen litt slankere.

 

Jeg vil gjerne at den kan dra strategi spill som Rome: Total War 2 på høyt, og Civ. Beyond Earth når det kommer :) Jeg vil også vite at den kan dra tyngre spill hvis jeg skulle få lystent til det også. Med andre ord den må være sikra for et par år ihvertfall.

 

Må være 15.6". 17" blir for stort og 13.3" blir for lite.

 

Ellers går det mye i alt annet som en student driver med: Film, musikk, youtube, Office, streaming(Tv2 sumo, HBO) osv. Kobles til tv og slikt.

 

Av de jeg har sett på nå så er det disse jeg har kommet fram til:

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/bruksomrde/spill/acer-aspirev5-573g-74518g25aii/205914.6039/

 

Den virker slank og lett, og ser ikke ut som en utpreget gaming maskin.

Tanker om denne ? Erfaringer?

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/bruksomrde/lenovo-y50-70/206896.6038/

Denne syns jeg er skikkelig rå og ser overraskende slank og fin ut. Men har lest meg fram til at skjermen er virkelig dårlig, så det er kjipt å bruke så mye penger over dårlig skjerm.

 

Tanker?

 

https://www.komplett.no/acer-aspire-nitro-vn7-591g-156-fhd-ips/822577

Denne virker interessant men finner svært lite om den på webben..

Noen som vet noe?

 

 

Noen som har noen andre anbefalinger eller tanker? Sette utrolig stor pris på kommentarer da jeg syns markedet er altfor stort nesten.

 

:) :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nitro serien til acer blir nok arvtageren til V5 modellen på sikt, nitro serien er så ny at den ikke er på markedet enda - forventes vel rundt midten av neste måned.

 

Frem til da så blir det bare mye synsing siden det ikke er mye tester å finne.

Men på papiret ser acer nitro ut som drømmemaskinen.

 

Den har IPS skjerm (forhåpentligvis samme som i V5-573G da den skjermen er meget god), den har både SSD og HDD, størrelse og vekt er bra for en gaming maskin og ikke minst så ser den bra ut.

 

Håper bare at støynivå og varmeutvikling holdes i sjakk, så kan det bli en meget interessant maskin.

 

Ellers ser det ut som du har plukket ut de mest interessante kandidatene allerede.

Lenke til kommentar

Nitro serien til acer blir nok arvtageren til V5 modellen på sikt, nitro serien er så ny at den ikke er på markedet enda - forventes vel rundt midten av neste måned.

 

Frem til da så blir det bare mye synsing siden det ikke er mye tester å finne.

Men på papiret ser acer nitro ut som drømmemaskinen.

 

Den har IPS skjerm (forhåpentligvis samme som i V5-573G da den skjermen er meget god), den har både SSD og HDD, størrelse og vekt er bra for en gaming maskin og ikke minst så ser den bra ut.

 

Håper bare at støynivå og varmeutvikling holdes i sjakk, så kan det bli en meget interessant maskin.

 

Ellers ser det ut som du har plukket ut de mest interessante kandidatene allerede.

 

Nitro serien til acer blir nok arvtageren til V5 modellen på sikt, nitro serien er så ny at den ikke er på markedet enda - forventes vel rundt midten av neste måned.

 

Frem til da så blir det bare mye synsing siden det ikke er mye tester å finne.

Men på papiret ser acer nitro ut som drømmemaskinen.

 

Den har IPS skjerm (forhåpentligvis samme som i V5-573G da den skjermen er meget god), den har både SSD og HDD, størrelse og vekt er bra for en gaming maskin og ikke minst så ser den bra ut.

 

Håper bare at støynivå og varmeutvikling holdes i sjakk, så kan det bli en meget interessant maskin.

 

Ellers ser det ut som du har plukket ut de mest interessante kandidatene allerede.

Takk for svar! :)

 

Ja i følge Komplett.no kommer den i sep. Så kanskje bare smøre meg med litt tålmodighet også veie de 3 opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...