Gå til innhold

Noe du ville endret i dette oppsettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg velger vel Noctua for det meste på grunn av lite støy.

 

Jeg har sjekket rammen, og den passer med Noctua vifter ifølge deres hjemmeside.

 

Etter hva jeg har lest et Samsung sin 500 mye mer satbil en 500gb av mx100, som på mange tester har ekstremt varierende resultat. Mulig dette er litt feilinformasjon, men det var bunn og grunn til valget av Samsung.

 

Jeg er ikke kjent med Evga sine psuer, ser de ligger på samme prisnivå. Fordelen med Corsair sin er flate kabler. Det gjør det enklere å plassere og skjule kablene i kabinettet. Mulig det samme gjelder Evga, men er det virkelig en oppgradering?

 

Optisk drev har jeg i en NAS, 500gb skulle vel holde til programmer og spill.

 

Ps! Skriver på mobil, derfor mange leifer. Takk for alle tilbakemeldinger også.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Du kan kjøre dh14 med en vifte, noe som demper støy betraktelig, mot at tempen går opp 2-3 grader. Når tester viser den er 3-4 db lavere en 212 med 2 vifter, så utgjør det ganske mye, og samtidig slipper du throttling.

 

Det er også klart at man vil overklokke en 4790k, de er omtrent laget for det. Når en Dh14 klarer å holde den 10 grader kaldere, går også det utover miljøet i kabinettet, så for min del virker det ganske meningsløst å spare 300 kroner for en "nesten like bra" løsning. Skjønner at det er godt alternativ for de med et budsjett, men det har forsåvidt ikke jeg.

 

300 kroner er ikke mye ekstra for en løsning du kan ta med deg til 3 tre neste pcene dine ved å kjøpe monteringskit til 50 spenn.

 

Når det gjelder RM serien har jeg også hørt at det finnes en del dårlige utgaver jeg har en i min gamle PC, den første jeg fikk måtte returneres pga coilwhine, men den nye jeg fikk har fungert utmerket. Nå kan det hende som nevnt tidligere at evga sine er et bedre valg.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...