Gå til innhold

Aggressiv piratjakt etter lekking av actionfilm


Anbefalte innlegg

 

Dette blir en håpløs jakt. Er den delt på nett så vil den alltid bli på nett.

De vil kanskje skremme og ta noen for delingen, men de vil aldri klare å stoppe det.

Tror filmstudioene må ta seg selv i nakken å finne et bedre alternativ til nedlasting slik det ikke blir like attraktivt lengre.

 

det finnes alternativer som er mye enklere enn å laste ned, man må bare gå rundt grøten litt da det bare er tilgjengelig i Amerika.

etter jeg fikk Xbox One har jeg ikke lastet ned en eneste film eller tv episode. alt streames på Vudu, netflix, Hulu eller amazon. "problemet" er at det tar noe lengere tid før man får sett

 

 

Streaming kan desverre ikke tilby samme kvalitet som bluray. Bildemessig har de vel kommet seg litt, men lydmessig er de langt etter. Lyden er like viktig som bilde, så er man litt kresen så er bluray fremdeles kongen på haugen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Har du prøvd vudu med HDX?

Mer enn nok synes jeg ihvertfall, dessuten er det få som laster ned 1080p Blu ray. Så det argumentet er ikke helt innafor

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke prøvd det.

 

Selv om det er godt nok for mange, så når det uansett ikke opp til bluray. Det er komprimert både på lyd og bilde, og på linken under ser man fort att HDX og Itunes blekner mot bluray.

 

http://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/1469412-django-unchained-blu-ray-vs-itunes-vs-vudu-hdx.html

 

Så kommer lyden som jeg nevnte. Her er bluray kongen da man får ukomprimert lyd.

 

Personlig laster jeg kun ned i 1080p bluray, nekter å se på en film i noe annet format med mindre den ikke eksisterer på bluray.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

Har du prøvd vudu med HDX?

Mer enn nok synes jeg ihvertfall, dessuten er det få som laster ned 1080p Blu ray. Så det argumentet er ikke helt innafor

Helt enig. For min del så synes jeg at en film på 50Gb blir litt mye

 

 

Man trenger jo å ikke å laste ned hele plata på 50GB.

 

Kun filmen (ukomprimert) uten reklame, trailere osv kalles Remux, og ligger typisk på 25-30GB. Selv om dette også er stort, så er det fine att man kan laste ned komprimerte versjoner, og komme unna med alt fra 8 til 20GB alt ettersom. Komprimering av bluray idag er såpass bra att selv 50% bitrate av orginalen skal du slite med å se forskjell på.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

 

Har du prøvd vudu med HDX?

Mer enn nok synes jeg ihvertfall, dessuten er det få som laster ned 1080p Blu ray. Så det argumentet er ikke helt innafor

Helt enig. For min del så synes jeg at en film på 50Gb blir litt mye

 

 

Man trenger jo å ikke å laste ned hele plata på 50GB.

 

Kun filmen (ukomprimert) uten reklame, trailere osv kalles Remux, og ligger typisk på 25-30GB. Selv om dette også er stort, så er det fine att man kan laste ned komprimerte versjoner, og komme unna med alt fra 8 til 20GB alt ettersom. Komprimering av bluray idag er såpass bra att selv 50% bitrate av orginalen skal du slite med å se forskjell på.

 

 

Trenger selvsagt ikke å laste ned hele platen. Bruker som oftest å velge de filmene som er verdt å se i 1080p, som da ligger på rundt 8Gb

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

og da er ikke streaming dårligere, kan t.o.m være bedre, det er ihvertfall enklere. er veldig behagelig å trykke på en knapp.

 

tror det er egentlig bare er snakk om at folk er gjærrige og at det er for enkelt å stjele.

eneste som kan fortsatt være irriterende er tilgjenglighet, som kan få noen til å laste ned.

Lenke til kommentar

og da er ikke streaming dårligere, kan t.o.m være bedre, det er ihvertfall enklere. er veldig behagelig å trykke på en knapp.

 

tror det er egentlig bare er snakk om at folk er gjærrige og at det er for enkelt å stjele.

eneste som kan fortsatt være irriterende er tilgjenglighet, som kan få noen til å laste ned.

 

Streaming er ikke bedre enn bluray på verken lyd eller bilde. Den diskusjonen kan vi legge død med en gang.

 

Att det er enklere er en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

og da er ikke streaming dårligere, kan t.o.m være bedre, det er ihvertfall enklere. er veldig behagelig å trykke på en knapp.

 

tror det er egentlig bare er snakk om at folk er gjærrige og at det er for enkelt å stjele.

eneste som kan fortsatt være irriterende er tilgjenglighet, som kan få noen til å laste ned.

 

Streaming er ikke bedre enn bluray på verken lyd eller bilde. Den diskusjonen kan vi legge død med en gang.

 

Att det er enklere er en annen sak.

 

 

hvis du leser posten jeg svarte til over så skjønner du at jeg ikke mener streaming er like bra eller bedre enn bluray

Lenke til kommentar

 

 

Dette blir en håpløs jakt. Er den delt på nett så vil den alltid bli på nett.

De vil kanskje skremme og ta noen for delingen, men de vil aldri klare å stoppe det.

Tror filmstudioene må ta seg selv i nakken å finne et bedre alternativ til nedlasting slik det ikke blir like attraktivt lengre.

 

det finnes alternativer som er mye enklere enn å laste ned, man må bare gå rundt grøten litt da det bare er tilgjengelig i Amerika.

etter jeg fikk Xbox One har jeg ikke lastet ned en eneste film eller tv episode. alt streames på Vudu, netflix, Hulu eller amazon. "problemet" er at det tar noe lengere tid før man får sett

 

 

Streaming kan desverre ikke tilby samme kvalitet som bluray. Bildemessig har de vel kommet seg litt, men lydmessig er de langt etter. Lyden er like viktig som bilde, så er man litt kresen så er bluray fremdeles kongen på haugen.

 

 

Helt enig her. Selv laster jeg ikke ned bluray, men kjøper den faktisk. Så hos meg er det ikke kronene det står på men heller kvalitet.

Lenke til kommentar

 

hvis du leser posten jeg svarte til over så skjønner du at jeg ikke mener streaming er like bra eller bedre enn bluray

 

 

 

Det er ikke så stor forskjell på en 30GB ukomprimert film vs samme film komprimert ned til 8GB som det skulle høres ut som. Så selv en sterkt komprimert bluray kan være så å si identisk med orginalen.

 

Så igjen trekker nok bluray det lengste strået. Selv 720p på 4GB ser unektelig bra ut mtp heftig komprimering, men her kan man begynne å se forskjell.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

og da er ikke streaming dårligere, kan t.o.m være bedre, det er ihvertfall enklere. er veldig behagelig å trykke på en knapp.

 

tror det er egentlig bare er snakk om at folk er gjærrige og at det er for enkelt å stjele.

eneste som kan fortsatt være irriterende er tilgjenglighet, som kan få noen til å laste ned.

 

Har netflix, og jeg er enig i det du sier at det er fryktelig lett å laste ned en film du har lyst å se.

Selv velger jeg å gå på kino på storfilmene da jeg synes det er noe spessielt med det å sitte i en stor sal med mange forventningsfulle folk.

Når det kommer til middelmådige filmer har jeg mindre grunn for å gå på kino for å se dem, om jeg ikke blir påspandert en tur.

Men til slutt så seirer lover og regler fra "the land of the free" der man må vente i mange måneder, om ikke år for å se en film, eller om den dukker opp i det hele tatt på streaming alternativer.

Lenke til kommentar

Er fort på kino en gang i uken om det er filmer jeg vil se. Slik som det gjerne er på sommern/høsten. Betaler både for netflix og HBO nordic. Og om det var noe jeg gjerne ville sett som jeg ikke fikk sett på kino og som ikke var/er tilgjengelig på HBO eller netflix hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for å laste det ned.

Da spotify kom sluttet jeg å laste ned musikk, når det kommer en tilsvarende tjeneste når det gjelder utvalg, på film og/eller serie fronten går nok behovet for "ulovlig" nedlastning kraftig ned på den fronten også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er jo det jeg sier, det finnes spotify for film/tv.

men hvis man ikke er fornøyd med kvaliteten på de så ser jeg jo problemet med det.

og hvis man klarer å vente noe mnd, å ikke må se det med en eneste gang.

tv serier er som oftest ute samtidig, filmer noe senere. noen ganger samtidig som kino

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvis det er meg du sikter til så tar du feil. Hvis man synes streaming er for dårlig kvalitet så får man kjøpe det på plate, jeg har ikke nevnt noe om å stjele, så vet ikke hvor du får det fra

Lenke til kommentar

Så alt som er dårlig er lov å stjele? Resoneringen din er helt på tryne.

 

Kvalitet som i dårlig bildekvalitet eller en generelt dårlig film?

 

For meg så er film som spill, kvaliteten på bildet har veldig lite å si i motsetning til selve innholdet.

Grafikken kan være så fancy som utviklerene bare vil, men det hjelper lite når innholdet ikke holder mål.

Lenke til kommentar

det er jo det jeg sier, det finnes spotify for film/tv.

men hvis man ikke er fornøyd med kvaliteten på de så ser jeg jo problemet med det.

og hvis man klarer å vente noe mnd, å ikke må se det med en eneste gang.

tv serier er som oftest ute samtidig, filmer noe senere. noen ganger samtidig som kino

Det er ikke reelt så lenge det ikke er tilgjengelig i norge uten bruk av div. "triks"

netflix og HBO er jeg veldig fornøyd med. Spesielt på serie siden. Men her også mangler en god del. Og man tvinges til å bruke enkelte triks(mediahint f.eks.) for å få sett det man vil.

Når det kommer til leie av film har man jo etterhvert fått en god del mer eller mindre gode alternativer, og jeg merker at det blir mer brukt desto lettere det er. Når det er sagt er ikke kvalitet og pris helt der enda. Blir litt for dumt å betale like mye for å leie en film i 24timer som netflix koster en hel mnd.

Men jeg tror vi er på rett vei iallefall

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...