Gå til innhold

Ny MP3-Spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Creative kan lyd.

Ipod design.

 

Noen enige?

Tror det ble grundig avkreftet på forrige side...

Kan ikke folk komme med litt kilder og "bevis" i stedet for å hive tåpelige påstander ut i luften? :roll: Er det noen her som har høyere utdanning, og har lært seg litt om presentasjon av informasjon..?

 

Litt til side for temaet: TNT var på døra min mens jeg var på ranskurs med jobben [det er ****** ikke noen grinesmiley her :grin: ]

Ikke nok med at jeg fikke munningen på en glock presset mot tinningen (har merke) uten å få betalt, men det utsatte møtet mitt med den kjærsete :love: i en hel dag!

Lenke til kommentar
Creative kan lyd.

Ipod design.

 

Noen enige?

Tror det ble grundig avkreftet på forrige side...

Kan ikke folk komme med litt kilder og "bevis" i stedet for å hive tåpelige påstander ut i luften? :roll: Er det noen her som har høyere utdanning, og har lært seg litt om presentasjon av informasjon..?

 

Litt til side for temaet: TNT var på døra min mens jeg var på ranskurs med jobben [det er ****** ikke noen grinesmiley her :grin: ]

Ikke nok med at jeg fikke munningen på en glock presset mot tinningen (har merke) uten å få betalt, men det utsatte møtet mitt med den kjærsete :love: i en hel dag!

Syretripp? :wow:

Lenke til kommentar

Fakta: Creative har laget lydkort og jobbet med lyd siden 286. altså veldig gamle dager.

Fakta: Creative har lansert uttallige lydkort for proffmarkedet og for vanlige pc brukere leeeeenge. De startet så sent som i 1981.

Fakta: Hvem er alltid ute med det siste med lyd? Jo somregel creative. De har fått priser i fleng for det.

 

Info om Creative (Milestones)

 

AWARDS Creative. Her kan du sitte å bla leeeeeeeeeenge.

 

Fornøyd nå?

 

For alt jeg vet så har jeg bare hørt at ipod er fin og liten.

Vet om mange tester der creative har tatt den på lyden.

Lenke til kommentar
iPod er best på lyd fordi:

- Fordi den er det! (hvordan skal jeg begrunne det)

:)

jaja... du har nå ikke hørt andre mp3spillere så vidt jeg vet...

 

du vet... jeg vet det :p

 

hørte på an i dag (iPOD hans)... kan ikke si jeg hørt stor forskjell... menmen

masse rart greier inne på det though...

Lenke til kommentar

Er det ikkje slik at ein iPod kan brukast til å transportere filer mellom PC`ar?

Meinar å hugse at eg las ein stad at du kan bruke din iPod omtrent som ein ekstern harddisk, berre å plugge i USB-porten (ja den fungerer på vanlig USB i motsetning til kva noko sa her) og flytte over filer (filmar, program, tekstfiler, etc.)

 

Er det nokon som har testa dette?

Lenke til kommentar

Meinar å hugse at eg las ein stad at du kan bruke din iPod omtrent som ein ekstern harddisk, berre å plugge i USB-porten (ja den fungerer på vanlig USB i motsetning til kva noko sa her) og flytte over filer (filmar, program, tekstfiler, etc.)

 

Fra Ipod.com:

"Connectivity FireWire 400 and USB 2.0 through dock connector"

Du har kanskje ikke fått med deg at USB1 og USB2 er faktisk ikke det samme.

Du kan altså IKKE bare plugge den inn i en vanlig USB port.

Du må også ha en Apple spesialkabel, en vanlig USB eller firewire kabel kan ikke kobles til. Det kan sikkert de som har nå har fått den forklare.

Lenke til kommentar

Meinar å hugse at eg las ein stad at du kan bruke din iPod omtrent som ein ekstern harddisk, berre å plugge i USB-porten (ja den fungerer på vanlig USB i motsetning til kva noko sa her) og flytte over filer (filmar, program, tekstfiler, etc.)

 

Fra Ipod.com:

"Connectivity FireWire 400 and USB 2.0 through dock connector"

Du har kanskje ikke fått med deg at USB1 og USB2 er faktisk ikke det samme.

Du kan altså IKKE bare plugge den inn i en vanlig USB port.

Du må også ha en Apple spesialkabel, en vanlig USB eller firewire kabel kan ikke kobles til. Det kan sikkert de som har nå har fått den forklare.

Usb2.0 er bakoverkompatibelt med usb1.1. Det betyr at du får brukt Usb2.0-utstyr i pc-er som bare støtter 1.1.

Lenke til kommentar

Har lest masse om dette Creative vs iPod greiene og har kommet til denne konklusjonen:

 

Dersom du er følsom på lyd og hører store forskjeller på de forskjellige "nivåene" på mp3 filer (320, 190, 128 etc) så kan du nok høyre at Creative sin har bedre lyd, mens de fleste eg har snakket med (som HAR prøvd masse forskjellig innen bærbar lyd) så er ikkje forskjellen så høyrbar og faktisk umulig å høyre for de fleste. Eg har sjølv store problemer med å høyre forskjell på 320kbps og 128 kbps av den samme sangen, noko eg er glad for fordi eg kan då velge iPod uten å frykte dårlig lyd. Ikkje det at iPod har dårlig lyd, men Creative har nok bedre ja.

Lenke til kommentar

Usb2.0 er bakoverkompatibelt med usb1.1. Det betyr at du får brukt Usb2.0-utstyr i pc-er som bare støtter 1.1.

Hadde en USB2 brenner som var klin umulig å få til å funke på USB1 porten...men men, dersom noen her faktisk har prøvd den nye Ipod'en på USB1 porten og fått den til å fungere så skal ikke jeg motsi dette. :nice:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...