Gå til innhold

Ytelse laptop gpu


iqmannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, du vil nok få en del lavere ytelse. Pris/ytelsen er ca 4 ganger lavere på slepbare enn stasjonære.
Dvs: GTX 880m er nesten en GTX 780Ti delt i to (nesten halvparten så mange CUDA-kjerner, halvparten så mange transistorer, og ca halvparten så høy minnebåndbredde), og ikke sjokkerende så yter den omtrent halvparten. 880M er sammenlignbart med GTX 660Ti / GTX 760.

 

Prismessig må du ut med 50-100 % av en stasjonær med GTX 780Ti/780. Og du ender til slutt opp med 3-4 ganger lavere pris/ytelse.

Så det er en kostbar affære, og du kan nok ikke forvente mange minuttene med spilling på batteriet, samt en del varme og mye sannsynlig en del mer støy enn den stasjonære.

 

En laptop med 880m ligger ca på rundt 14-15000kr. Mens du klarer å lage en rimelig grei og rimelig sak til rundt 8-9K med GTX 780/GTX780Ti.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Noen som kan fortelle noen om hvordan m gpuer yter sammenlignet med gpu i stasjonære?

Som nevnt over; elendig & dyrt, samtidig som senere oppgradering/delebytte etc er vanskelig. Lykke til.
Lenke til kommentar

 

Noen som kan fortelle noen om hvordan m gpuer yter sammenlignet med gpu i stasjonære?

Som nevnt over; elendig & dyrt, samtidig som senere oppgradering/delebytte etc er vanskelig. Lykke til.

 

Det spørs vel om man vil ha bærbar eller stasjonær det da. Det er ikke alle som vil ha en stasjonær spill pc og skjerm stående på stua. Jeg synes det er greit og kunne sitte på sofaen og spille litt mens jeg kan følge med på barna, i stedet for og må lure meg inn på kontoret for en liten spill økt. Det er jo veldig hyggelig med en liten spill økt på hytta og da, uten å ha med en svær stasjonær pc og skjerm-tastatur-høytalere med mere :)

Endret av papusan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...