Gå til innhold

[Løst] Råd til valg av ny PC


Norde

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter en ny pc. Pris nivået jeg ligger på er helst under 6000, men kan gå opp til 7000.

Bruksområder er i hovedsak skole, altså den trenger å være portabel og rask.
Jeg spiller litt spill, slik som assassins creed, skyrim og far cry 3.
Jeg har ikke tv, så jeg bruker pcen til å se serier og filmer (netflix/HBO osv.)
Foretrekker Windows.

Har en acer aspire 5750G nå, og jeg synes at den blir for fort varm, viften lager for mye lyd og den er litt for tung å bære rundt på. (2,6kg, høyde 3,3cm)

Jeg har sett følgende alternativ og lurte på om dere har noen anbefalinger/råd om hvilke som kan være passende.

Acer Aspire V5-573G 15,6" Pris ut søndag 5990 (6990)
ASUS K551LN 15.6 " Pris CDON nå 5990 (6490)
ASUS Zenbook UX32LA Pris 6990
Lenovo IdeaPad U430p Pris 5882

Lenovo Flex 2 14" Pris 3790

 

Kom gjerne med andre alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støymessig er den maskinen du har blant de bedre i testen hos notebookcheck.net (les gjerne tester her selv!) så hvis du vil ha en maskin med dedikert grafikk (for spilling) så blir det vanskelig å finne mer stillegående maskiner, noe varme må man også forvente.

 

De to første du nevner er de eneste som har dedikert grafikk, de andre er det svært begrenset hvilke spill som er spillbare på.

 

Forskjeller mellom Acer V5-573G og Asus K551LN:

 

Acer V5:

Tynn og lett

God batteritid

Brukbar spillytelse (langt bedre enn alle andre alternativer her).

 

På den negative siden har den bare HD skjerm og blir noe varm midt på tastaturet under hard bruk.

 

Asus K551LN:

FullHD skjerm

Støyer relativt lite og blir ikke veldig varm i forhold til aceren.

 

Strekker du prisen litt har du også denne 13": http://www.dustinhome.no/product/5010796945/asus-zenbook-ux32ln-ci5-1-7-6gb-500-gt840m-fhd-13-3-w8/

Har den selv og er kjempefornøyd med ytelse i forhold til størrelse. Støy er helt akseptabel, men den blir litt varm helt oppe ved F tastene ved lang tids spilling, dog ikke nok til at det har vært noe problem.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...