Gå til innhold

«Bekrefter» safirglass i iPhone 6 og Apple-smartklokke


Anbefalte innlegg

 

 

Hvorfor skal jeg lyve om dette? Hvorfor har vi da allerede fått deksler?

Jeg kan jo nevne det «dråpeformede» iPhone 5-designet («teardrop» designet), som aldri kom på markedet fra Apples side, siden den store majoriteten av ryktene den gangen viste seg å ta skammelig feil angående hvordan iPhone 4S (som ryktene mente ville bli kalt iPhone 5) ville ende opp med å se ut.

 

Den gangen kom det faktisk deksler basert på det «dråpeformede» designet i salg hos i alle fall én stor butikkjede i USA før telefonen ble lansert, mener å huske de havnet i butikkhyllene hos Bestbuy eksempelvis, markedsført som deksler til «iPhone 5». Når en eller flere enorme kjeder i USA tok inn deksler som viste seg å ikke stemme overens med det endelige iPhone 4S-designet, og som også skilte seg fra den faktiske iPhone 5 som kom ut året etter, er det en viss sjanse for at Telenorbutikken kan gå i den samme fella også.

 

Sier ikke at jeg tror det du skriver er feil, men muligheten er jo der for at dekslene dere har fått inn er produsert basert på feilaktige rykter.

 

Også det dråpeformede iPhone 5-designet var jo basert på lekkede deler i følge ryktemølla den gangen, og det dukket opp bilder og haugevis av cases som «bekreftet» designet før lanseringen. Men det viste seg altså å ikke stemme, siden telefonen endte opp med å få navnet "iPhone 4S" og beholdt det samme utvendige designet som iPhone 4.

 

Er vel mindre sannsynlig at ryktene bommer like kraftig denne gangen, men man bør ikke stole blindt på ubekreftede rykter uansett.

Dette er selvsagt alltid en mulighet, men det bildet jeg så at iPhone 5 dummy var ikke et typisk nettbilde, men tatt med mobilkameraet til butikkens kontakt hos leverandør (dette var mens jeg jobbet i Spaceworld). Det var også med en ekse på bildet hvor avsender sto som Apple. Det er ikke noe jeg har sett denne gangen, men jeg personlig har stor tro på at dette stemmer, nettopp fordi det er slik Apple gjør det. Og hvorfor skulle de ikke? De opprettholder et godt forhold til produsenter verden over, mens absolutt ingen tror på at det er sant om ordet skulle begynne å gå (akkurat som dette her), med mindre det kommer fra Apple selv. Det er jo genialt, men samtidlig sier det litt om oss også. Alt for mange har for vane å rope "ulv", så vi klarer ikke lenger å stole på hverandre. Men nå er det uansett ikke lenge til de viser den frem, så vi får se ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen av dere som har erfaring med slike lanseringer av iPhone som tør å spå / forvente noe om prisnivå, og når omtrent produktene kan tenkes å dukke opp i butikkhyllene / lager i Norge? Snakker vi dager, uker eller måneder etter lansering? Relatert til dette, så er det jo interessant hvis det sendes ut deksler til butikkene allerede.

 

Vanligvis havner det rundt samme pris som den forrige modellen. For øyeblikket er 5s mest vanlig å finne på 5790. Mulig den blir noe billigere. 5,5" blir nok noe dyrere enn dette. Kommer nok til Norge i oktober, men normalt salg blir mest sannsynlig november/desember. Du kan tenke deg at hver butikk får kanskje 6-7 telefoner i måneden og det er 6-700 per butikk som skal ha. Da blir det vanskelig å få tak i. Tenk på hvordan situasjonen var rundt lansering av playstation 4, så ser du på en lignende situasjon. Mest sannsynlig vel og merke. Det er mulig det blir annerledes med denne selv om jeg tviler på det :p

Lenke til kommentar

 

Jeg kan bekrefte at det kommer en 4.7" og en 5.5". Jobber i Telenorbutikken og har fått dette bekreftet av leverandør. Vi har også allerede fått deksel til butikk hvor det står iPhone 6 4.7" på esken. Det later til at designet i denne nyheten er riktig også ut i fra dekselets design

 

I call BS! Jeg vil ikke tro at leverandøreren har gitt ut denne informasjonen enda, spessielt med tanke på at leverandøreren her er Apple! :O
Du kan tro hva du vil for min del, men jeg jobber også med salg av mobiltelefoner, og har fått inn beskyttelse fra Krusell til 4.7"-utgaven.

 

Personlig synes jeg det generelt sett er bedre å holde munn når du ikke vet så mye om temaet, enn å påstå at de som vet noe troller.

Endret av Harepuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen av dere som har erfaring med slike lanseringer av iPhone som tør å spå / forvente noe om prisnivå, og når omtrent produktene kan tenkes å dukke opp i butikkhyllene / lager i Norge? Snakker vi dager, uker eller måneder etter lansering? Relatert til dette, så er det jo interessant hvis det sendes ut deksler til butikkene allerede.

 

Vanligvis havner det rundt samme pris som den forrige modellen. For øyeblikket er 5s mest vanlig å finne på 5790. Mulig den blir noe billigere. 5,5" blir nok noe dyrere enn dette. Kommer nok til Norge i oktober, men normalt salg blir mest sannsynlig november/desember. Du kan tenke deg at hver butikk får kanskje 6-7 telefoner i måneden og det er 6-700 per butikk som skal ha. Da blir det vanskelig å få tak i. Tenk på hvordan situasjonen var rundt lansering av playstation 4, så ser du på en lignende situasjon. Mest sannsynlig vel og merke. Det er mulig det blir annerledes med denne selv om jeg tviler på det :p

Vanligvis havner de på samme pris...?

De siste 2 lanseringene har prisen på Iphone gått opp i Norge.

ca 200,- for 2 år siden og ca 450,- ifjor (veildende pris apple.no)

OG norges Lansering har ligget påca 3-4 uker etter pressekonferansen. eller ca 2 uker etter USA.

Lenke til kommentar

 

 

Noen av dere som har erfaring med slike lanseringer av iPhone som tør å spå / forvente noe om prisnivå, og når omtrent produktene kan tenkes å dukke opp i butikkhyllene / lager i Norge? Snakker vi dager, uker eller måneder etter lansering? Relatert til dette, så er det jo interessant hvis det sendes ut deksler til butikkene allerede.

 

Vanligvis havner det rundt samme pris som den forrige modellen. For øyeblikket er 5s mest vanlig å finne på 5790. Mulig den blir noe billigere. 5,5" blir nok noe dyrere enn dette. Kommer nok til Norge i oktober, men normalt salg blir mest sannsynlig november/desember. Du kan tenke deg at hver butikk får kanskje 6-7 telefoner i måneden og det er 6-700 per butikk som skal ha. Da blir det vanskelig å få tak i. Tenk på hvordan situasjonen var rundt lansering av playstation 4, så ser du på en lignende situasjon. Mest sannsynlig vel og merke. Det er mulig det blir annerledes med denne selv om jeg tviler på det :p

Vanligvis havner de på samme pris...?

De siste 2 lanseringene har prisen på Iphone gått opp i Norge.

ca 200,- for 2 år siden og ca 450,- ifjor (veildende pris apple.no)

OG norges Lansering har ligget påca 3-4 uker etter pressekonferansen. eller ca 2 uker etter USA.

Ok, mulig jeg tar feil på prisen. Jeg er villig til å innrømme det. Men jeg mener å huske at iPhone 5 ihvertfall lå på 5790 hos Apple og i de fleste fysiske butikker. Nettet er stort sett alltid noe billigere. Men greit nok.

 

Når det kommer til kommentaren din om norsk lansering tar du ikke feil, men det virker som du prøver å rette på meg som om jeg tar feil? Vær vennlig og les en gang til. Ferdig? Ok. Da skriver jeg det litt tydeligere nå. Jeg skriver at NORMALT SALG mest sannsynlig ikke vil skje før nærmere jul. Med normal salg mener jeg altså da du kan gå inn i en butikk eller nettbutikk og kjøpe telefonen, ikke sette deg opp på en venteliste eller bli avvist med: "den er dessverre utsolgt". Med NORMALT SALG mener jeg altså den tiden det ikke er utsolgt over alt grunnet ekstrem liten forsyning i forhold til antall personer som faktisk vil ha telefonen. Apple er mestere på "Demand", men ikke "Supply". Ihvertfall ikke utenfor USA.

 

Men du har helt rett. 2-4 uker etter pressekonferansen er den nye iPhone i teorien tilgjengelig i Norge, spørsmålet er om du er raskere enn alle de andre som skal ha den, eller om du er heldig og snubler over en butikk som enten har fått sinnsykt mange, eller har sinnsykt få kunder. Slik som Telenorbutikken på Mortensrud. Der er det stor sjanse for å få tak i den tidlig. Går du innom en butikk i sentrum i Oslo, Bergen, Trondheim osv er det derimot liten sjanse for å få tak i den på lanseringsdagen med mindre du er veldig tidlig ute

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...