Gå til innhold

Hvordan kan jeg få selge artikkler til aviser eller nettsteder


Haha-Ape

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 15 år. Jeg har lenge ønsket å jobbe som journalist. jeg var på arbeidsuke i 9. hos en avis. Der skrev jeg to artikkler som ble brukt i avisen. De andre i avisen var veldig førnøyd med det jeg skrev. Er forresten veldig interresert i fotball.

 

Jeg har lyst til å skrive flere artikkler for aviser, som en free lancer, men hvordan skal jeg kontakte avisen/nettstedet? er en alder av 15 rett tidspunkt å starte med dette? Skall jeg be om penger, eller skal jeg bare gjøre det for erfaringens skyld i starten? Hvike typer aviser bør jeg kontakte? Og hvilke type artikkler bør jeg skrive?

 

Har veldig lyst til å bli journalist.

Endret av Haha-Ape
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La spørsmål om betaling ligge til å begynne med. Slikt kommer av seg selv om avisen er interessert i arbeidet ditt. Først og fremst er det uansett erfaring du bør fokusere på. Dette er langt viktigere i starten.

 

Jeg har ikke førstehåndserfaring med dette selv, men om jeg skulle begynt som freelance skribent ville jeg før noe annet rett og slett skrevet en artikkel jeg selv mener kan publiseres, for så å ta kontakt med relevant avis eller nettsted for å høre om de vil bruke den. Når du først har et godt produkt (artikkelen) å vise frem er det langt større sjanse for å få et ja, enn om du bare skal ringe rundt og høre om aviser er interesserte i at du skriver for dem uten å kunne vise til noe konkret som lar dem se om du er verdt tiden dems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...