Gå til innhold

Lage tyrker for en halvliter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så jeg kan bruke halve av 1/2 literen og blande med tyrkisk peber som jeg har hatt i vannbad? Trenger jeg en eller flere poser? Jeg kan godt tenke meg at det blir bare 40% kan du hjelpe meg og lage en oppskrift? og har hørt at det er gått å blanne i ingefærøl sammen med tyrkern, vet du noe om dette?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor stort volumet av dropsene er, men om du ønsker å ha en halv liter tyrker kan du jo bare fylle den halvveis med 80%, og fylle opp med en pose tyrkisk peber. Hvis flasken fortsatt ikke er full fyller du bare opp med vann. På en halvliter trenger man kanskje ikke en hel pose, men hvor mye drops du bruker er ikke så viktig, det brenner mest fra spriten uansett. Du trenger heller ikke å smelte dropsene, bare knus dem og tøm oppi.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det du trenger er:

- 1 pose tyrker

- Ønsket mengde sprit

- Blender

 

Slik gjør du det: Hell posen med drops, og spriten i blenderen og trykk start.

 

Voila, etter 1-2 runder er den klar til servering.

Enda enklere:

-1 tyrker-essens (kan kjøpes på europris)

-Sprit

 

Står oppskrift bak på essensen, men det er som regel så enkelt som at du bare skal blande essensen med en halvliter sprit av ønsket styrke, så er den klar til å serveres etter å ha ristet litt.

 

Hvis du vil ha en halvliter med 40% og du har 80% fra før, blander du bare 2.5dl vann og 2.5dl av spriten slik at alkoholinnholdet i den nye blandingen er 40%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...