Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sopp i hodebunn og ansikt


Anbefalte innlegg

Har slitt i det siste med sopp i hodebunn som spredte seg til ansikt. Har vært hos legen der fikk jeg anbefalt fungoral shampo. Denne fungerte bra men problemet kommer tilbake igjen hele tiden.

 

Tror det er borte i hodebunnen men det kommer fortsatt tilbake i ansiktet og det kommer alltid på akkurat de samme plassene mellom øynene og noen ganger en flekk i panna.

 

Er det noen andre produkter som fungerer?



Anonymous poster hash: 74d47...30b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør vel heller undersøke nærmere hvorfor det kommer tilbake. Er det miljøet du lever i eller er det kuren som ikke virker skikkelig (du avslutter den for tidlig?).

Bruker den shampoen fortsatt 2 måneder etter kuren skulle vært ferdig.

 

EDIT; der røyk annonymitetet ja :D

Endret av OPL
Lenke til kommentar

Hvis du har vedvarende plager selv etter konsultasjon hos lege, ville jeg spurt om å blitt henvist til en hudlege, eller oppsøkt en privat hudlegeklinikk. sebhorreisk dermatitis (hvis dette er tilfelle) er en sopp vi alle har, men den trives bedre hos noen enn andre, og denne sjampoen er da ment for å holde den litt i sjakk. Hvis ikke dette fungerer, så ville jeg som sagt oppsøkt hudlege.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med en hudlege, det koster ikke så mye og sjekke hva det er og de vil evt si ifra om du må gå videre med det for og helbrede det, Kan evt få legen din til og sende deg til en hudlege


Hvis du har vedvarende plager selv etter konsultasjon hos lege, ville jeg spurt om å blitt henvist til en hudlege, eller oppsøkt en privat hudlegeklinikk. sebhorreisk dermatitis (hvis dette er tilfelle) er en sopp vi alle har, men den trives bedre hos noen enn andre, og denne sjampoen er da ment for å holde den litt i sjakk. Hvis ikke dette fungerer, så ville jeg som sagt oppsøkt hudlege.

sebhorreisk dermatitis ??? aldri hørt om og kommer ingenting opp om du søker på det

Lenke til kommentar

Ta kontakt med en hudlege, det koster ikke så mye og sjekke hva det er og de vil evt si ifra om du må gå videre med det for og helbrede det, Kan evt få legen din til og sende deg til en hudlege

Hvis du har vedvarende plager selv etter konsultasjon hos lege, ville jeg spurt om å blitt henvist til en hudlege, eller oppsøkt en privat hudlegeklinikk. sebhorreisk dermatitis (hvis dette er tilfelle) er en sopp vi alle har, men den trives bedre hos noen enn andre, og denne sjampoen er da ment for å holde den litt i sjakk. Hvis ikke dette fungerer, så ville jeg som sagt oppsøkt hudlege.

sebhorreisk dermatitis ??? aldri hørt om og kommer ingenting opp om du søker på det

Sebhorreisk dermatitis var det referert til tidligere i tråden, ev. Seborrheisk eksem er vel mere riktig. Uansett, hør med lege :)

Lenke til kommentar

Har psoriasis, diprosalic funker bra i hodebunnen og øyne, og hendene. Må shave meg skinna hvis ikke er det jævlig.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Psoriasis

 

Eneste som hjelper er diprosalic, bruker jeg det regelmessig så forsvinner det også. Men med engang jeg slutter med det så kommer det opp..

 

Spør legen etter diprosalic, er som å smøre olje. Hjelper veldig godt på øyebryn, ørene og bak ørene.. og stort sett overalt på kroppen. ja er en fucka sykdom

Lenke til kommentar

Jeg har seborreisk eksem, og hudlegen anbefalte meg å bruke Fungoral for å holde eksemet i sjakk. Hun sa, som noen andre har nevnt tidligere i tråden, at man ikke kan kureres, men at det er noe man kan "vokse av seg". Jeg bruker Fungoral nå og da om det begynner å klø eller flasse for mye, og kan forøvrig nevne at sol og saltvann har en meget lindrende, dog noe kortvarig, effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...