Gå til innhold

[Løst] Kjøpe amerikansk kopi av Destiny?


Straw

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ps4 i usa og ser frem til å kjøpe Destiny etterhvert. Det jeg lurer på er om det er noen problemer med å kjøpe Destiny amerikansk da dette foregår online og det sikkert kommer en del dlc'er?

 

Vet man har en amerikansk og en norsk psn iaf, men vil dlc og alt annet følge med over til den norske?

 

Er det noen som helst nedside ved å kjøpe alt amerikansk? Utenom garantien og at man må bytte strømledning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe PS4 i USA og spill i Norge, eller du kan gjøre motsatt. Det er ingen regionssperre på spill i verden. Det er begrensning på DLC-pakker derimot, og de vil KUN virke på spill kjøpt i riktig region. Altså, kjøper du spillet i USA må du ha en amerikansk PS-konto og kjøpe DLC på amerikansk PSstore. (men det er ikke vanskelig).

 

Eneste ulempen du kan møte på er film. Hollywood er generelt gla i å gjøre livet surt for forbrukere, så DVD-filmer kjøpt i Europa (og Norge) vil mest sannsynlig IKKE virke. Bluray har færre titler med sonebegrensninger, så der kan endel titler gå gjennom

 

 

EDIT: Det er samme konsoll i USA og Norge. Eneste forskjellen er ene enden av strømkabelen. Så eneste du trenger er å kjøpe ny kabel, den får du til en 50-lapp på Clas Ohlson. Alternativt kan du bruke den gamle strømkabelen til PS3 (slim-utgaven).

Sistnevnte løsning er genial hvis man har både PS3 og PS4, men ikke plass til begge konsollene i tv-benken. Da er det bare å ta ut HDMI og strøm og bytte konsoll.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Tusen takk, jeg ser nada på film, iaf via disc. Så at det er nøyaktig samme konsoll med annen strømforsyning var en genial forklaring haha.

 

Så hvis jeg kjøper Destiny amerikansk, så må jeg kjøpe DLC via amerikansk psn. Ellers vil spillet fungere 100% normalt på min norske PSN konto?

Lenke til kommentar

Jepp.

Det er en sticky-post her (link) om hvordan du kan lage en amerikansk PSN-konto. Kjøpe DLC via den amerikanske, og når kjøp er gjennomført og nedlasting begynt bytter du tilbake til din norske konto og spiller for harde livet :)

 

Enkelt og greit. Har gjort slikt i endel år nå, funker veldig bra. Man må riktignok huske hvilke spill som er amerikanske og hvem som er norske, men det klarer man alltids å få til på en eller annen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe PS4 i USA og spill i Norge, eller du kan gjøre motsatt. Det er ingen regionssperre på spill i verden. Det er begrensning på DLC-pakker derimot, og de vil KUN virke på spill kjøpt i riktig region. Altså, kjøper du spillet i USA må du ha en amerikansk PS-konto og kjøpe DLC på amerikansk PSstore. (men det er ikke vanskelig).

 

Eneste ulempen du kan møte på er film. Hollywood er generelt gla i å gjøre livet surt for forbrukere, så DVD-filmer kjøpt i Europa (og Norge) vil mest sannsynlig IKKE virke. Bluray har færre titler med sonebegrensninger, så der kan endel titler gå gjennom

 

 

EDIT: Det er samme konsoll i USA og Norge. Eneste forskjellen er ene enden av strømkabelen. Så eneste du trenger er å kjøpe ny kabel, den får du til en 50-lapp på Clas Ohlson. Alternativt kan du bruke den gamle strømkabelen til PS3 (slim-utgaven).

Sistnevnte løsning er genial hvis man har både PS3 og PS4, men ikke plass til begge konsollene i tv-benken. Da er det bare å ta ut HDMI og strøm og bytte konsoll.

må bare rette litt på det du sier siden spill og dlc`er egentlig har regionsperre, er dette som gjør att man kun kan handle spilla og dlc fra samme region, men dette betyr lite da konsollen er helt regionsfri :)

hadde alle spill og dlc`er vert regionsfrie så kunne du kjøpt spill fra usa og dlc fra norden og omvendt :wee:

 

 

Jepp.

Det er en sticky-post her (link) om hvordan du kan lage en amerikansk PSN-konto. Kjøpe DLC via den amerikanske, og når kjøp er gjennomført og nedlasting begynt bytter du tilbake til din norske konto og spiller for harde livet :)

 

Enkelt og greit. Har gjort slikt i endel år nå, funker veldig bra. Man må riktignok huske hvilke spill som er amerikanske og hvem som er norske, men det klarer man alltids å få til på en eller annen måte.

dette er lett å holde styr på med den nye library/bibliotek mappa som ligger helt til høyre på samme rad som spilla ligger på på ps4, litt mer tungvindt på ps3 siden man må inn på nedlastinger som enten ligger i psn butikken eller under brukerprofil på konsollen

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...