Gå til innhold

[Løst] Antenne til ZTE MF821D mobilt bredbånd


Anbefalte innlegg

Hei, har dere erfaringer hva slags antenne er best på dekning og best ytelse? Eller påvirker det mest avstanden og plasseringen samt enheten mobile bredbåndet?

 

Vurder noe som:

http://www.ebay.com/itm/White-35dBi-4G-Booster-Signal-Amplifier-2M-Cable-External-Antenna-TS9-Connector-/380850510135?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item58ac759937

 

Men er usikker på om det er bra i norge, siden det står følgene om frekvenser:

Frequency Range:791~821MHz/832~862MHz/1710~1785MHz/1805~1880MHz/2500~2570MHz/2620~2690MHz

· VSWR:≤2.5

· Gain:35dBi

· Polarization Type:Vertical

· Radiation:Omni

· Maximum Imput Power:10W

· Input Impedance:50 Ohms

· Connector Type:TS9

· Sucker:5cm(diameter)

· Cable type:RG174(best) 100% cooper

 

Betyr det at denne ikke er kompaktibel med telenor LTE? Siden de bruker frekvensene 2600 og 1800?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok så den skal fungere, eneste problemer må i så fall være hastigheten? Har dere peiling på ca hva som er best, er det slik at skal man få særlig forsterking i antennen må man koble på AC adapter?

 

Siden om den gir 40-50 mbit er det ganske mye dårligere en 80 mbit.

Men vil vel tro om det fri sikt så har antennen lite å si, skal vel ikke mye til å gi 100 mbit om det er snakk om meter fra senderen?

Lenke til kommentar

Ok da har jeg bestilt denne, så jeg håper vertfall den gir litt høyere hastighet. Det gjor den sikkert, siden 4g adapter har vel ikke antenne i utgangpunktet, vil heller kalle det 1 cm kobbertråd en antenne.

 

Vet noen om mobile bredbånd har som trådløs adapter 2.4 Ghz + 5 Ghz bånd:

 

791~821MHz/832~862MHz + 1805~1880MHz/2500~2570MHz

 

Så derfor er det 2 plugger?

 

For håpe jeg ikke får problemer i tollen, så håper jeg tollvesenet ser forskjell på 4g antenne og mobil jamer.

 

Siden folk fra kina er ikke akkurat blandt de flinkeste på tollklarering, kan godt være de skriver "phone devices" på pakken.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Fant også på amzon selges samme antenne til mobilt bredbånd.

 

http://www.amazon.com/Huoshang-Directional-Booster-Antenna-Connector/dp/B00INTOI4Y

 

Så da er det nok store sansynligheter for den vil fungere.

 

Hva er da poenget med en slik antenne, da? Vil tro det er ellers umulig å oppnå 80 mbit nedlastinghastighet gjennom 4g uten å ha en form av antenne. Siden om man sitter i veien kan det være på å redusere hastigheten.

 

Men kan godt tenkes at en Poynting LPDA-A0092 3G/4G Antenne 11 dBi Kraftig GSM-, 3G og 4G-antenne gir bedre dekning en den jeg valgte.

Lenke til kommentar

Nå gir ikke 4G mer enn 40Mbit/s i Norge, uansett... Så 80 får du ikke, enkelt og greit...

Meninga med en sånn antenne, er å forbedre dekningen! Hvis du er et sted med dårlig dekning/signalstyrke, på hytta f.eks, så kan du montere opp en sånn og oppnå bedre dekning.. Ikke noe annet!

Lenke til kommentar

Er Telenor du har? De gir ikke mer enn 40Mbit/s, foreløpig... 4G skal støtte opptil 100Mbit/s, og som du linker til, så ser det jaggu ut som Netcom har begynt å øke hastigheten... Men da må du ha et Netcom abonnement... Og du må ha optimale forhold og utstyr som støtter 80Mbit/s.... Vet ikke om den stikken du har støtter så mye en gang...

 

S5 skal støtte opptil 150Mbit/s ned og 50Mbit/s ned... LTE Cat4 Downlink 150 Mbit/s, LTE Cat3/4 Uplink 50 Mbit/s

Endret av ChrisCo
Lenke til kommentar

Teoretiske hastigheter alt dette, men en ekstern antenne vil gi et sterkere signal og sannsynligvis høyere hastighet. Mange operatører struper hastigheten, da vil det ikke hjelpe å ha bedre signal (unntatt at ping vil være lavere). En ekstern antenne er også i mange tilfeller retningsstyrt, det vil si at du kan rette den mot den 4G senderen som gir deg raskest nett (ikke nødvendigvis sterkest signal).

Du finner kanskje noe interessant i artikkelen under:

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.471797/sa-far-du-battre-mottagning-for-ditt-mobila-bredband

Endret av Krokan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nope, kjøpe netcom 4g kontant, siden jeg fikk 1 GB med data til 100 kr, var kun startpakke så vil si det var bra kjøp, 1GB er ikke mye, prøvde den kun på talkmore kontakt kort og da gikk det sandig 11 MB på bare 2 minutter, fikk kun vist startsiden og en enkel speedtest.

 

http://www.ztedevices.com/product/data_card/1eb285d0-ab41-47be-8db8-e63c0d08973b.html

 

I følge denne får jeg:

 

Chipset MDM9200 Radio LTE-FDD DD800(B20)/1800(B3)/2600(B7)MHz;
UMTS 900/2100MHz;
EGPRS/GSM 850/900/1800/1900MHz Peak Data Rate

LTE FDD: DL/UL 100/50Mbps (Category3);
DC-HSPA+: DL/UL 42/5.76Mbps

 

Men det sier ikke noe hva som er kravene for å få den hastigheten, så den burde klare å gi 80 mbit, egentlig vurderte jeg Huawei E3276S men 1000 kr er jo litt mye for en enhet som det ikke finnes støtte for.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Antennen passet den, selv om jeg er usikker på om hvordan man tester at antennen virker, fordi det kan være selv om man kobler inn antennen så kan signalet gå fra pluggene til kabelen utenom selve antennen?

 

Når jeg prøvde speedtest får jeg 25 mbit nedlasting og 10 mbit opplasting med antenne.

Og 20 Mbit nedlasting og 10 Mbit opplasting uten antenne, ikke veldig stor forskjell med tanke på det er et vindu og mur i mellom.

 

Kan jo høre med netcom om det finnes steder i nærheten som man kan være nærmere mottakeren (senderen) siden netcom påstår man maks kan få 40 mbit i sandvika gjennom 4g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...