bentyman Skrevet 7. august 2014 Rapporter Del Skrevet 7. august 2014 Hallois. Lenge siden jeg har postet her, men nå ser jeg nødvendigheten av det. Jeg har et gammelt PC spill ( Fifth Element) som fungerte perfekt på Windows 95/98. I disse dager, så har jeg desverre nyere windows, og da vil ikke spillet fungere. Hva kan jeg gjøre for å få til å spille dette spillet? Må jeg kjøpe en gammel 486 maskin eller lignende for å få dette til, eller finnes det andre programmer som emulerer gamle spillversjoner? Jeg fikk plutselig lyst til å spille dette igjen, så jeg håper noen her inne kan gi meg noen fornuftige svar på mitt spørsmål. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. august 2014 Rapporter Del Skrevet 7. august 2014 Forsøk å kjøre spillet i kompatibilitetsmodus for Windows 98. Lenke til kommentar
bentyman Skrevet 7. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. august 2014 Forsøk å kjøre spillet i kompatibilitetsmodus for Windows 98. Har prøvd det tidligere med Windows Vista, men funket ikke.... Lenke til kommentar
Tittentei26 Skrevet 7. august 2014 Rapporter Del Skrevet 7. august 2014 Prøv Dosbox. Med dette programmet kan du kjøle alt fra Dos, windows 3.11, windows 95, windows 98 osv.. på din moderne PC. Den lager en "virtuell PC" på din moderne maskin. Ta en titt på Youtube. Mange tutorialer der om hvordan man setter dette opp. 2 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 9. august 2014 Rapporter Del Skrevet 9. august 2014 Det eneste som fungerer er om du finner spillet på nettet hvor det står at det er modifisert for og fungere på W7/W8 Eller så må du som Tittentei sier opprette en virtuell PC med W95/W98 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. august 2014 Rapporter Del Skrevet 9. august 2014 De her har ikke ditt spill for øyeblikket, men det går ann å requeste at de kikker på det. Under "Getting started" fanen ligger linker til en del kompatibilitets programvare som kanskje kan være til hjelp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå