Gå til innhold

Feilmelding når jeg starter Sims 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med loading og nabolag? Så en Review in progress på IGN, og det virker som om nabolaget er ekstremt lite? Er det bare fem hus? Og hvor irriterende er det egentlig å måtte loade nesten uansett hvor man drar? Dette er noe av det jeg er mest skeptisk til. Helt til "Større nabolag"-utvidelsen kommer, så klart. :p:roll:

 

Kan man for øvrig velge språk? I de to forrige var jeg tvunget til å spille på norsk. Hater sånt.

 

Sist, men ikke minst: Er det en online-store man kan kjøpe flere ting i? Spilte ikke de forrige så mye, men man kunne vel kjøpe nye ting der, som klær, møbler osv?

Det er en vane sak og er egentlig ikke noe problem, det som ikke folk legger merke til er at kun bolig plottene må lastes inn, men mange plasser har lange gater og masse skog og parker som man kan gå og rundt i, jeg plages ikke av dette i det hele tatt.

 

Jeg har en 3 år gammel pc til 9000 og tar 3-5 sekunder og laste inn, mye bedre en The sims 3, jeg legger merke til at pcn bråker mye mindre og en TS3

 

Det med nabolag vet jeg ikke, men så folk spille på Twitch, og førsteinntrykket var at det var åpent.

 

Eh, man kunne da vitterlig velge språk i både Sims 2 & 3 :)

 

Finnes nok garantert en butikk ja. Det er noe de tjener stort på. Kommer sikkert sånne stuffpacks også. Sjelden jeg er noe interessert i noen av dem.

De gjemmer det godt da, enda ikke funnet ut. visst jeg fikler med Origin så må jeg logge inn på den der Koreanske dritt ip tingen.

 

Aner ikke hvordan det er med loading, men så bare at de måtte loade på IGN for å besøke naboen. ;)

 

Hvor velger man språk i Sims 3? Fant det aldri noe sted... :blush:

 

Stuffpacks interesserer meg sjelden, men det spørs hva som er i dem, og hvor mye man har fra før. Blir nok å handle inn litt her og der etterhvert som jeg ser det trengs. Gjør meg fint lite å betale litt nå og da for å få mer ting i spill jeg spiller mye. Sånn jeg ser det betaler jeg heller en hundrelapp eller to for å få ting i et spill jeg har spilt i 20+ timer fra før, enn det dobbelte for et spill jeg aldri har prøvd. ;)

Jeg la merke til at de hadde hansker som kles valg, men ingen hansker og velge, enten er det de som er lat eller så er det kun for damer og formele klær.

 

Uansett, jeg husker hvor kjedelig The sims 3 var, mens her virker det som man i det minste har noe og gjøre bortsett fra og jobbe med karriere.

 

(edit) The sims 3 base game

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Jeg la merke til at de hadde hansker som kles valg, men ingen hansker og velge, enten er det de som er lat eller så er det kun for damer og formele klær.

 

Har funnet hansker når jeg prøvde simskaperen,

men bare til damer.

 

Edit: En ting jeg lurer på er om byggeverktøyet virkelig er så bra og lett å bruke som de skryter av i videoene sine?

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

 

Jeg la merke til at de hadde hansker som kles valg, men ingen hansker og velge, enten er det de som er lat eller så er det kun for damer og formele klær.

Har funnet hansker når jeg prøvde simskaperen,

men bare til damer.

 

Lol fikk beskjed om at jeg kan spille nå, har 25 timer i gameplay :rofl:

Det var bra da, var redd de var skikkelig åpenbart på at dette var Dlc.

Lenke til kommentar

Lol fikk beskjed om at jeg kan spille nå, har 25 timer i gameplay :rofl:

Jeg har en time spilletid i følge Origin, men har ikke engang startet spillet, kun pre-loada. :p

 

Btw er det noen som vet hvordan man installerer mods? Lastet ned to skjorter i går til Simskaperen, men fikk dem ikke til å fungere. Fant en mod-mappe i mappen til Simskaperen, men det skjer ingenting når jeg legger mods der. Lette etterpå i mappen til Sim 4, men finner ingen Mod-mappe der? Som jeg sa lengre oppe er det allerede mods ute, blandt annet skjorter og nye hårfarger.

Lenke til kommentar

Mods var enkelt nok å installere. Bare let opp My Documents/The Sims 4/Mods, eller noe sånt. Men nytt spørsmål: Jeg har tre folk boende i huset. Er det mulig å få en fjerde uten å starte helt på nytt?

Ja det skal gå an, via en online meny, hvor folk deler karakterer og dine lagrede karakterer er.

 

Mener og huske de visste det i en video.

Lenke til kommentar

Fant det ut. Det er bare å gå tilbake til verdenskartet (Administrer verdener), velg huset med familien din og velg Administrer Familie, eller noe sånt. Da kan du legge til eller fjerne folk fra familien. :) Har Poison Ivy, Catwoman og Harley Quinn fra før, så slenge på Batgirl. Det første hun gjorde var å krangle med Catwoman, og forlangte en datamaskin, så hun kunne spille Tetris. :p Bra start, det der. :p

 

Catwoman på sin side sto ute halve natten på telefonen, og er så lite hygienisk at det kommer grønn røyk fra henne. Jeg bygde ut loftet og satte TVen der, og med en gang den var på plass sprang hun opp trappen og slang seg på sofaen foran TVen. Geezes... :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Fant det ut. Det er bare å gå tilbake til verdenskartet (Administrer verdener), velg huset med familien din og velg Administrer Familie, eller noe sånt. Da kan du legge til eller fjerne folk fra familien. :) Har Poison Ivy, Catwoman og Harley Quinn fra før, så slenge på Batgirl. Det første hun gjorde var å krangle med Catwoman, og forlangte en datamaskin, så hun kunne spille Tetris. :p Bra start, det der. :p

 

Catwoman på sin side sto ute halve natten på telefonen, og er så lite hygienisk at det kommer grønn røyk fra henne. Jeg bygde ut loftet og satte TVen der, og med en gang den var på plass sprang hun opp trappen og slang seg på sofaen foran TVen. Geezes... :p

Haha.

Lenke til kommentar

Det er uansett frivillig å kjøpe spillet, selv om jeg er enig i at veldig mye som lages burde vært med i spillet ifra begynnelsen, eventuelt utvidelser (som det ganske sikkert kommer 20 stykk av). Jeg kjøpte på simplycdkeys.com der kostet det 25£ (250ish kroner, på Origin koster LE versjonen 500kr).


Jeg har en dame som rusler rundt med skiftenøkkel... alt hun gjør har hun den i hånda. Inkludert sex (sorry, WooHoo), og matlaging.

Lenke til kommentar

Har blitt noen timer nå, og så langt elsker jeg det. Det er jo litt kjipt at det er så små områder, men det gjør meg strengt tatt ingenting. Er så sjelden jeg går utenfor huset uansett, og når jeg drar noen steder blir jeg værende der ganske lenge. Men jeg spilte ikke de forrige noe særlig, så kan være så enkelt som at jeg ikke vet hva som mangler. :)

Lenke til kommentar

Jeg har allerede begynt og miste mine første sims av alderdom, og er fortsatt hekta som faen.

 

Gleder meg til anmeldelsen kommer på Gamer, slik at jeg kan krangle med de blinde EA hate fansen.

 

Når de faktisk klarer og lage et godt spill, i tillegg til at det er mer ting i det en The sims 3 base game (som var gørr kjedelig)

 

Så skal jeg pokker ta meg ikke klage , Alle sier EA må skjerpe seg som er sant, men nå har de faktisk laget et bra spill, multi tasking og emotions, pluss masse mer som gjør simmene intelligent er så fy søren så bra laget at jeg er helt blown away.

 

De hadde fått 9-10 fra meg visst de ikke hadde fjernet biler-vaskemaskin-politi-branmenn.

The Sims 4 er så enkelt en 8 at visst man gir noe under så er det fordi man er bitter mot EA selskapet i seg selv.

 

Her har du en perfekt forklaring av spillet.

Lenke til kommentar

Det er uansett frivillig å kjøpe spillet, selv om jeg er enig i at veldig mye som lages burde vært med i spillet ifra begynnelsen, eventuelt utvidelser (som det ganske sikkert kommer 20 stykk av). Jeg kjøpte på simplycdkeys.com der kostet det 25£ (250ish kroner, på Origin koster LE versjonen 500kr).

Jeg har en dame som rusler rundt med skiftenøkkel... alt hun gjør har hun den i hånda. Inkludert sex (sorry, WooHoo), og matlaging.

Se på videoen over, han fikk samme bug.

 

Men ellers så var det ikke mye andre bugs. fikk bare 1 bug, hvor dusjen ikke stoppet og sprute vann, og når jeg fjernet det var det fortsatt vann sprutting . men jeg gikk bare vekk fra huset og det forsvant.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Har blitt noen timer nå, og så langt elsker jeg det. Det er jo litt kjipt at det er så små områder, men det gjør meg strengt tatt ingenting. Er så sjelden jeg går utenfor huset uansett, og når jeg drar noen steder blir jeg værende der ganske lenge. Men jeg spilte ikke de forrige noe særlig, så kan være så enkelt som at jeg ikke vet hva som mangler. :)

 

Ja, jeg må si at Sims 4 er en enormt positiv overasskelse sammenlignet med Sims 3 (og SimCity). Og det virker som om det er her GlassBox kommer til rette. De skulle nok ikke brukt den på SimCity.

 

Eneste andre bug'en jeg har hatt var en dass som ikke ville la seg rengjøre haha

Lenke til kommentar

Jeg har allerede begynt og miste mine første sims av alderdom, og er fortsatt hekta som faen.

 

Gleder meg til anmeldelsen kommer på Gamer, slik at jeg kan krangle med de blinde EA hate fansen.

 

Når de faktisk klarer og lage et godt spill, i tillegg til at det er mer ting i det en The sims 3 base game (som var gørr kjedelig)

 

Så skal jeg pokker ta meg ikke klage , Alle sier EA må skjerpe seg som er sant, men nå har de faktisk laget et bra spill, multi tasking og emotions, pluss masse mer som gjør simmene intelligent er så fy søren så bra laget at jeg er helt blown away.

 

De hadde fått 9-10 fra meg visst de ikke hadde fjernet biler-vaskemaskin-politi-branmenn.

The Sims 4 er så enkelt en 8 at visst man gir noe under så er det fordi man er bitter mot EA selskapet i seg selv.

 

Her har du en perfek

Jeg tror folk som vil ha en oppdatert Sims 3 blir skuffet, men EA har vel sagt rett ut at de prøver å gå tilbake til selve kjernen av The Sims. Personlig synes jeg det var en svært bra taktikk. Vi får mindre områder å leke på, men de er til gjengjeld langt mer detaljerte. Å dra til andre områder er bare en kort loadingscreen, og jeg tar heller det enn å se simmen spasere på en øde gate halve dagen for å komme dit han skal.

 

Er ganske enig i den anmeldelsen. Noen småting er det jo som irriterer, men ikke stort. Kanskje kunne vi fått en bil for å dra på jobben, men det er ikke noe jeg savner (ennå). Det kommer nok uansett i en expansion etterhvert, eller som mod. Derimot hadde han en bra idé om å la oss få dra på jobben selv. Det kan bli svært interessant. I stedet for å bra dra på jobben og bli borte vil jeg gjerne se hva simmen faktisk gjør der.

 

Angående det med å ikke se hva karrieren faktisk fører til (ny bil osv) tror jeg han bommet litt. Han overser at vi får nye ting når vi blir flinke i en karriere. Satser man som astronaut kan vi for eksempel på et romskip i hagen man kan bruke til å reise til verdensrommet med, og mener vi får mye rom etterhvert med andre karrierer.

 

Butikker er heller ikke noe jeg savner. Det er mye mer lettvindt å bare handle via internett, noe mange av oss gjør til daglig uansett i virkeligheten. Så hvorfor skal ikke simmene kunne gjøre det? Men 'ekte' butikker kommer vel etterhvert også. Kan se for meg at vi får flere expansions med nye områder, som butikker, jobben osv. Ikke at jeg klager. Som sagt før betaler jeg heller 200 spenn ekstra i måneden for et spill jeg elsker, enn det dobbelte for et spill jeg knapt kommer til å røre. Er blitt så skuffet de siste årene at jeg har begynt å betale mer aktivt i F2P-spill jeg liker.

 

Men det jeg liker mest her er AIen. Spilte aldri de to første noe særlig, men en god grunn til det er fordi simmene var så vanvittige idioter at de ikke klarte å gå på do engang alene. Alt for ofte sto en idiot på kjøkkenet og pisset i buksa, fordi han ikke ble fortalt at han får faktisk lov å gå på do. Stadig sultet de ihjel, og å tvinge de til å gå på jobb var et mareritt. I Sims 4 er situasjonen en helt annen. Her har jeg fire folk i huset, og jeg trenger likevel ikke gjøre stort. Alt det dagligdagse, som å gå på do, spise, sove, dra på jobb osv, klarer de helt fint alene. Poison Ivy ble dritforbannet og ønsket å kjefte på noen, men i stedet gikk hun ut og sparket ned søppelboksen. Da fikk hun roet seg ned, plukket opp søpla og var like blid. Sånt gjør spillet mye enklere å spille, så jeg kan fokusere på det jeg faktisk vil fokusere på. Jeg er ikke tvunget til å håndtere hver minste detalje i livene deres.

 

Faktisk fikk jeg en god latter av det der også. Poison Ivy klarte å nesten forsove seg til jobben, så jeg ba Catwoman vekke henne. Catwoman gikk inn på soverommet og ropte på henne, og Poison Ivy løp som gal rundt for å rekke dusjen og frokost før hun bokstavelig talt løp på jobb. :D Elsker sånne detaljer. Hun kunne godt ha tatt det med ro, men at hun stresset så mye viser bare hvor bra AIen egentlig er. :)

 

 

Men ellers så var det ikke mye andre bugs. fikk bare 1 bug, hvor dusjen ikke stoppet og sprute vann, og når jeg fjernet det var det fortsatt vann sprutting . men jeg gikk bare vekk fra huset og det forsvant.

Så langt har jeg bare funnet to bugs:

 

- Harley Quinn møtte seg selv, og klarte å dra på date med seg selv. Men er faktisk ikke helt sikker om dette er en 'ekte' bug engang. Da jeg prøvde å få Batgirl med i gjengen så jeg at jeg hadde tre varianter av familien, så slettet de to andre. Mulig Harley dermed møtte Harley fra en av de andre to familiene (som strengt tatt ikke bor i byen, med mindre de flyttet inn automatisk), og ikke seg selv. Har også sett enda en Poison Ivy, men hun stakk før jeg fikk gjort noe. Har ikke sett noen etter at jeg slettet de to andre familiene, så er nok noe der.

 

- Harley var på jobb da jeg lagde Batgirl, og da jeg kom tilbake var hun akkurat kommet hjem. Men spillet hadde ikke registrert det, så Harley sto oppført som på jobb til tross for at hun lå hjemme og sov. (kanskje hun skulket?) :p Men da hun våknet lagret jeg, slo av spillet og startet opp igjen, og da var alle fire tilbake der de skal være. :)

 

 

(og jada, det føltes tøft å ha Catwoman, Harley Quinn, Poison Ivy og Bargirl i samme hus, i stedet for meg selv og dama. Etterhvert som jeg tjener penger og utvider huset/kjøper større tomt skal jeg få Hal Jordan (astronaut, så klart) og Caroll Ferris med også. Vi kan jo også bli journalist, så.... Clark Kent? Hm...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...