Gå til innhold

bose qc15 vs sennheiser momentum


Anbefalte innlegg

Usikker på hvilke jeg skal kjøpe...

Reiser litt, med vil bruke de overalt :p

Aktiv lyddemping er jo fint, men hørt at momentum har bedre lyd.

Når det kommer til utseende ser momentum ganske "retro" ut, men qc15 ser mer moderne ut.

Så er altså veldig usikker på hvilke jeg skal velge.

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Min mening!? Skal du ha mye lyd for pengene gå for m50x eller Dt770.

 

Hvis du MÅ velge mellom en av dem over så gå for Sennheiser, når det kommer til ren lydkvalitet har ikke QC15 noe å stille opp med i forhold til Momentum.

Er ikke momentum bedre en m50x og dt770?

 

Momentum er MYE bedre enn m50x, og har litt "flatere" (aka bedre) lyd enn dt770.

 

Støydemping: Bose > Sennheiser

Lydkvalitet: Sennheiser >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Bose

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har større ører enn normalen så velger du Momentum.

 

Selv om QC15 selvfølgelig er bedre i veldig støyende omgivelser er Momentum fremdeles god nok, og da vil etter min mening den overlegne lydkvaliteten overgrå alle QC15s fordeler.

 

Det eneste negative med Momentum er etter min mening en overdreven stor hardcase og dårlig komfort for dem med store ører.

 

Sjekk imidlertid om du kan få Momentum billig fra det store utland. Jeg fant dem for eksempe nettoppl til 1 199 DKK (ca 1 350 NOK) hos Fona i Danmark - og da klarte jeg ikke å la være å kjøpe til tross for at jeg er godt dekket på hodetelefonfronten...jeg hadde forresten ingen problemer med støy på flyturen hjem, selv på lavt volum.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har større ører enn normalen så velger du Momentum.

 

Selv om QC15 selvfølgelig er bedre i veldig støyende omgivelser er Momentum fremdeles god nok, og da vil etter min mening den overlegne lydkvaliteten overgrå alle QC15s fordeler.

 

Det eneste negative med Momentum er etter min mening en overdreven stor hardcase og dårlig komfort for dem med store ører.

 

Sjekk imidlertid om du kan få Momentum billig fra det store utland. Jeg fant dem for eksempe nettoppl til 1 199 DKK (ca 1 350 NOK) hos Fona i Danmark - og da klarte jeg ikke å la være å kjøpe til tross for at jeg er godt dekket på hodetelefonfronten...jeg hadde forresten ingen problemer med støy på flyturen hjem, selv på lavt volum.

sjekket fra andre land... Billigste jeg fant var 1800 kr.
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer eller?

 

Hei!

Jeg er ingen "lydekspert" som noen av de over i denne tråden, men jeg har både Bose QC 15 og Sennheiser Momentum over ear. Er fornøyd med begge headset, men bruker for det meste Bose. Årsak til dette er fordi jeg ofte bruker kollektivtransport i Oslo og Bose gjør en super jobb på og stenge all faenskap (støy) ute, så kan du være i din egen "verden" og jamme til musikk du liker :ph34r:

Endret av TuRb0
Lenke til kommentar

 

Min mening!? Skal du ha mye lyd for pengene gå for m50x eller Dt770.

 

Hvis du MÅ velge mellom en av dem over så gå for Sennheiser, når det kommer til ren lydkvalitet har ikke QC15 noe å stille opp med i forhold til Momentum.

Er ikke momentum bedre en m50x og dt770?

 

Jo, de er bedre på mange måter, men så er prisen også høyere. Til prisen er m50x utrolig bra hodetelefoner. Om de er bedre enn DT770 tørr jeg ikke å påstå, etter min mening er DT770 noe av det beste som er å få take i til under 2000 kroner.

Lenke til kommentar

Når det gjelder DT770 mot M50 så stiller de veldig likt, og det er mye smak og behag som skiller. Min mening er at M50 vinner så vidt på lyd (litt avhengig av hvilken versjon DT770 en sammenligner med), mens DT770 vinner overlegent på komfort (og utseende).

 

Jeg vil ikke si noen av disse er direkte konkurrenter med Momentum, da Momentum er tiltenkt portabelt bruk, mens de to andre blir for store og klumpete (og kan i tillegg ha godt av litt forsterking avhengig av versjon). Momentum har imidlertid lydkvalitet som overgår disse, og kan dermed stjele en del av dette markedet.

 

Om jeg ikke hadde noen hodetelefoner og skulle kjøpt ett par for alle anledninger ville det uansett blitt Momentum.

Lenke til kommentar

Spørsmålet om komfort kan du kun du svare på. Hvis du har mulighet til å stikke innom butikker som fører hodetelefonene kan du prøve dem og gjøre deg en mening angående komfort slik. Samme gjelder forøvrig byggekvalitet og lydkvalitet.

 

Jeg vet ikke hvor godt noen av dem tåler regn, men QC15 har batterier, så jeg vil anta den tåler det dårligere. Jeg ville heller ikke gått ut i fra at noen av dem er vanntette med mindre det står eksplisitt at de er det.

 

Aktivlydemping lager en susing som du kan høre dersom volumet er lavt nok. Det er ikke spesielt høyt, men det er der. Noe som jeg synes var plagsomt i de minuttene jeg prøvde dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...