Gå til innhold

3dmark 03 resultater med 9800pro


aleks_olsen

Anbefalte innlegg

Halla!

 

Fikk 5269 på 3dmark 03 med powercolor 9800pro! Er det bra eller?

 

 

Cpu: P4 3.0Ghz 800FSB 8)

RAM: 512mb ddr

Skjermkort: 9800pro 8)

Hovedkort: IC7

Hardisk: WD 120GB

OS: XP

 

Hva synes dere? bra pc el?

 

Må legge til at cpu vifta er ødelagt. Trur nu iallefall det....!? Bråke som bare F.. åsså kjøle den alt for lite!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Remy5: Hvorfor har du så dyrt Skjermkort og så dårlig Minne? PC 2700 burde du oppgradert snart ja? :yes:

Jeg har nå Asus P4C800E-Deluxe hovedkort. Før det hadde jeg (riktignok bare i 4 mnd) Asus P4G8X Deluxe. Sistnevnte har følgende memory spec: Dual channel memory architecture 4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB PC2100/PC1600 ECC/non-ECC DDR SDRAM memory. Til liks som Remy5 valgte også jeg PC2700 RAM, nærmere bestemt 2x512 TwinMOS CL2, for å ha "litt å gå på" mtp. overklokking.

 

Å oppgradere minnet slik CosworthPower foreslår vil være fullstendig meningsløst med mindre Remy5 samtidig oppgraderer hovedkortet.

Lenke til kommentar
Humm, virker som 1. Alle som tidligare har svart i tråden har veldig dårlig score i forhold til hardware, eller 2. eg har veldig bra score i forhold til hardware

 

/me har 61xx poeng med Xp2500+ (uklokka), Hercules 9800pro, 512 PC3200 ram og ASUS A7N8X deluxe.

tror jeg ingenting på, da kjører du ikke på default oppløsning i 3dmark03.... Ellers så kjører du 3dmark01 og får utrolig dårlig score :wow:

Lenke til kommentar

Muligens fordi mitt Radeon 9800 er top of the line (9800 pro ultimate)

men jeg får da 5220 3dmarks, og min PC er MYE tregere enn de fleste andre

her i topicen!

 

AMD XP1800+ (1,5GHz)

Asus A7N8X-X hovedkort

512MB Corsair 3200 DDR-RAM

DirectX 9.0b

Catalyst 3.8-drivere

 

Synes det er litt rart at min score er nesten lik (i et par tilfeller bedre) enn

resultatene til folk som har 3GHz PC'r.

Men det sier kanskje litt om hvor lite aktuell 3dmark2003 egentlig er.

Måler kun prestanda på grafikkortet og ikke så mye mer enn det.

I CPU-testene var jeg nede i 1 FPS på troll-testen flere ganger.

Men det var jo kjekt å få sammenligna med andres verdier, så fikk jeg

bekrefta at kortet ruler hvertfall :nice:

Lenke til kommentar
CPU har så godt som ingenting å si i 3dmark03... merket bortimot ingen forandringer i 3dmark03 når jeg overklokket fra 2.8GHz til 3.2GHz, og det sier seg selv at jeg merker forskjell i andre programmer.

CPU test er jo en del av 3dmark03.. Så da har det jo noe å si med prosessoren.

Central prosessing unit...ingen ting kan gå fortere en den, så det er bra å han en rask cpu når man har radeon 9800 pro, for det ruler bare gata :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...