Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Registerreimbytte


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor min reg.reim er flat på begge sider (95 mod), mens en 96-mod jeg sjekka hadde tagger? Og hva betyr dette i forhold til det verksted evt må gjøre, hvis jeg bestiller en med tagger? Eller om det er forskjell i pris hvis de beholder den "flate"?

 

Takker for svar,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, blir nok ikke noe forskjell i prisen da alt kommer til arbiedet som må gjøres og ikke om selve gjenstanden. Verksted tar vel noen tusen for bytte av reima, sjekka litt på nett og sånn ca 5-6k er vel en vanlig pris. Er en hælvetes jobb, ville aldri styrt med det selv uten utstyr til det. Det skal være tagger på den, om de er slitt ut må den byttes. Hør med litt priser rundt om kring, sverige er et kupp når det kommer til sånne ting. Hvor mye ga du for bilen?

Lenke til kommentar

hmm, blir nok ikke noe forskjell i prisen da alt kommer til arbiedet som må gjøres og ikke om selve gjenstanden. Verksted tar vel noen tusen for bytte av reima, sjekka litt på nett og sånn ca 5-6k er vel en vanlig pris. Er en hælvetes jobb, ville aldri styrt med det selv uten utstyr til det. Det skal være tagger på den, om de er slitt ut må den byttes. Hør med litt priser rundt om kring, sverige er et kupp når det kommer til sånne ting. Hvor mye ga du for bilen?

 

Får den bytta for 3500 hvis jeg bestiller reima via skruvat.no og arbeid derfra. Så det er ingen problem.

Ga desverre en slant for mye (førstebil), 20000kr inkl årsavg. og omreg. Så får vi se da, har vært gjennom bensintanklekkasje, heng i bakdekk (det fiksa jeg), problemer med levering av sommerdekk. Har en vindusheismotor som er defekt (men har en halv bil stående, hvor den funker). Har også 2 låser som ikke funker, men har dette klart til jeg skal ta fatt på det selv (har også et elektronisk sett som man setter i for fjernlås!)

 

Men spørsmålet var hvorfor min er flat og den andre ikke. Synes det er noe som skurrer, der den er festet er den også flat, så virker nesten som det er slik den skal være.

 

Vet endel om regreim. Har en uke til intervallen er over....

Lenke til kommentar

Det du har tatt bilde av er viftereimen (også kalt multireim, dynamoreim, etc.). Den ser slitt ut, men den er lett å bytte selv.

 

Bilen tar heller ikke skade hvis den ryker, men den kan gå tom for strøm eller overopphete, så du bør stoppe bilen hvis den ryker.

 

Edit: Det er forresten mange biler som har taggete viftereim, men ingen biler som har "glatt" registerreim.

 

Edit 2: Regiserreimen er som regel plassert under diverse deksler, evt inne i motoren, så den er normalt sett ikke synlig uten å demontere dette.

Endret av Kajac
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er bilen på verksted for å bytte regreim imårra. 4000kr var veldig billig!

 

Ellers, så bestiller jeg multireima i neste uke. Samt håndbrekkwire og Sikaflex.

 

Har en kjenning som skal lakkere bilen på verkstedet sitt mot slutten av året. Får kjentmannspris.

 

Så da er det dette + pussing av rust, bytte vindusheismotor på ene siden og innstallere fjernlås til bilen (har et sett liggende) som gjenstår. Da skal bilen være feilfri, så får vi se hvor lenge det holder :p

 

Takker for hjelpa alle sammen. Grunnen til at jeg var forvirra var at denne reima på en 96modell hadde tagger på akkurat samme plass. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...