Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt hovedkort? (Asus P8B-E/4L)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg forsøker å sette opp en maskin på jobb nå som består hovedsaklig av følgende;

 

Chifect 2U rackkabinett med medfølgende Chieftec 450W strømforsyning

Asus P8B-E/4L LGA1155 hovedkort

Intel Xeon E3-1270v2 CPU

2x DDR3 1333MHz ECC RAM

GeForce GT 520 skjermkort

 

 

 

Men jeg kan ikke se ut til å få denne til å boote i det hele tatt... Har forsøkt med det normale "fjern alle komponenter som er overflødig" feilsøkingen så har testet med hovedkortet utenfor kabinettet med kun strøm, en enkelt minnebrikke og CPU koblet til uten hell.

 

Hovedkortet ser ut til å fungere ettersom den gir meg fire beep om jeg fjerner alt av minnebrikker, så den sier klart og tydelig ifra om det er noe problematikk relatert til minne. Men når jeg kobler til en enkelt minnebrikke så står maskinen og kjører uten POST overhode, det er null reaksjon på tilkoblet tastatur, null bilde på skjerm, ingenting.

 

 

Har forsøkt med og uten dedikert skjermkort, har forsøkt med forskjellige minnebrikker i forskjellige spor har også forsøkt med en Intel Core i3-2100 prosessor som også støttes og er av SandyBridge og ikke IvyBridge arkitektur og burde derfor klare å starte med denne om det skulle vise seg at BIOS revisjonen er for gammel til å støtte E3-1270v2 rett ut av esken uten BIOS oppdatering. Men fremdeles ingenting?

 

 

Har dobbeltsjekket CPU-socket og den ser helt fin ut. Akkurat nå har jeg liksom ingen andre kreative forslag igjen i mitt eget hode. Har fjernet CMOS batteri, resatt CMOS med jumper/switch på hovedkortet osv.. Men nada.

 

 

 

Er det noen andre muligheter utenom at hovedkort er defekt? Er det noen måte å sjekke BIOS versjon uten at du klarer å boote? Det står tilsynelatende ingen sted på selve hovedkortet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...