Gå til innhold

Anbefalte innlegg

... Lengter enda tilbake til da jeg hadde W595 (tror jeg det var) som varte en ukes tid før den måtte lades.

Det burde være mulig å ta deg og din smartphone delvis tilbake til den tiden da mobiltelefoner stort gjorde to ting; ringe og tekste.

 

Avinstaller alle apper bortsett fra sms og telefon. Skru av alle funksjoner som wifi, blåtann, mobildata og tilsvarende. Hvis noe skulle ligge igjen etter det, skru av alle push og pull funksjoner.

 

Da burde du ha en telefon for KUN telefoni og sms. Kanskje du da kan få betydelig lenger batterilevetid siden det er viktig for ditt bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok ikke ny telefon på meg før det skjer noe revolusjerende på batteri fronten, eller at min gamle traver tar kveld. Lengter enda tilbake til da jeg hadde W595 (tror jeg det var) som varte en ukes tid før den måtte lades.

Setter du Galaxy S5 på ultra power saving mode. Så varer den en ukes tid på en ladning. Men da er den ikke spesielt smart lengre, og kun basisfunksjoner (sms/ringe/nett)+svart/hvit skjerm. ;)
Lenke til kommentar

Vi var 6 stykker hos min mor å grillet, 4 hadde Samsung Galaxy et eller annet å 0 dekning, mens jeg og kompisen min som har Sony Ericsson hadde full dekning. Virker som om Samsung sine telefoner kun fungerer i storbyer for vi hadde alle mann Telenor Abbonement. Skrur de ned signalstyrken på Samsung sine telefoner?

 

Okei? Dama mi har telenor, jeg har netcom og telenor må ha den mest ræva dekningen som finnes.. Midt i sentrum i leilgheten har hun 1 strek på 3g mens jeg har 4. Slik er det mange steder og Vi har hatt både Apple, Samsung, LG og Sony

Lenke til kommentar

Ikke rart. Gleder meg til når folk forstår at man ikke er så "superior" og kul fordi man vet mer om specs når man kjøper android. INGEN BRYR SEG OM DIN SUPER HD++++ AIR TOUCH ULTIMATE 5 GHZ mobil, med LIVE WALLPAPERS! Vi vil ha kvalitet og digg brukeropplevelse! Kom til Apple!

 

HAHA

Lenke til kommentar

Jeg synes Samsung er helt greit og likegod kvalitet som alle de andre. Har rootet og egen programvare som er en kombo av touchwiss og cynanogen. Er veldig fornøyd.

 

Når jeg skal velge telefon går jeg etter formfaktor, batteri og hvor lett den er å gjøre ting med. Denne gangen ble det S5 og jeg er fornøyd. Har hatt Apple, LG, Blackberry, Nokia, Sony og HTC.

 

Min forrige telefon var en S4, var også veldig fornøyd med den, men det er bare fordi jeg fikser firmwaren selv. Egentlig er det samme hvilken android mobil jeg bruker, lager mitt eget rom som gjør telefonene så og si like uansett.

 

Uviktig for meg hvilket merke det er pga dette.

Lenke til kommentar

 

Vi var 6 stykker hos min mor å grillet, 4 hadde Samsung Galaxy et eller annet å 0 dekning, mens jeg og kompisen min som har Sony Ericsson hadde full dekning. Virker som om Samsung sine telefoner kun fungerer i storbyer for vi hadde alle mann Telenor Abbonement. Skrur de ned signalstyrken på Samsung sine telefoner?

Okei? Dama mi har telenor, jeg har netcom og telenor må ha den mest ræva dekningen som finnes.. Midt i sentrum i leilgheten har hun 1 strek på 3g mens jeg har 4. Slik er det mange steder og Vi har hatt både Apple, Samsung, LG og Sony

 

Ja, det betyr helt klart at Telenor har den dårligste dekningen...

Lenke til kommentar

 

 

Vi var 6 stykker hos min mor å grillet, 4 hadde Samsung Galaxy et eller annet å 0 dekning, mens jeg og kompisen min som har Sony Ericsson hadde full dekning. Virker som om Samsung sine telefoner kun fungerer i storbyer for vi hadde alle mann Telenor Abbonement. Skrur de ned signalstyrken på Samsung sine telefoner?

Okei? Dama mi har telenor, jeg har netcom og telenor må ha den mest ræva dekningen som finnes.. Midt i sentrum i leilgheten har hun 1 strek på 3g mens jeg har 4. Slik er det mange steder og Vi har hatt både Apple, Samsung, LG og Sony

 

Ja, det betyr helt klart at Telenor har den dårligste dekningen...

 

 

Ja det betyr det. I og med at alle jeg er med og sammenligner med alltid har dårligere dekning enn meg. utenom hvis du er langt faenivold på et sted på helgelandskysten eller lignende.

At du synes Telenor er kjempebra dekningsmessig er helt greit for meg. Jeg bruker ihvertfall ikke noe mere energi på det. Synes det også er merkelig at de kunne vinne en dekningstest, kanskje all over i landareale. Men man burde laget en dekningstest der folk faktisk ferdes.

 

Ikke at dette har så mye med at færre velger Samsung og gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at telenor har kjempedekning. Det er du som kommer med ville påstander om at de er værst. Din lille test viser nada, og er i tillegg ganske farget. Du kan i beste fall vise til at der du er, så er det litt bedre dekning. Om det er 1 prikk eller 4 betyr ingenting. Hastighet og at du har dekning er det som har noe å si.

 

Når større tester viser (og har gjort det i en årrekke) at Telenor har best dekning, så stoler jeg mer på de enn deg. Og om det så hadde vært likt, så må du skjønne at det blir for dumt å konkludere med at det er dårligst av alle, bare pga dine mangelfulle erfaringer.

 

Det er nok mange som har sine erfaringer, og her i byen gir Telenor langt bedre dekning. Kontinuerlig 4G dekning over hele bysentrum og godt ut i omkringliggende områder. Og selv om netcom knapt har dekning i huset mitt (vanskelig å få GSM/EDGE), så konkluderer jeg ikke med at netcom er kjempedritt for det...

Lenke til kommentar

 

 

 

Er en grunn til at flere og flere velger Windows Phone også.

De ser seg lei på ustabile android-telefoner. Har aldri hatt en så stabil telefon som da jeg gikk over til Nokia Lumia 1520:)

Ikke rart den er stabil. Du har jo ingen apper :)

Den har jo de nødvendige appene, ser ikke mye som mangler egentlig. Den blir jo stadig bedre:) Så jeg kan ikke si at mangel på apper er noe problem:)

gikk fra iphone til lumia 930 og er kjempe fornøyd, wp 8.1 er som ios var for noen år siden, det er noen mangler men de kommer etter, tror nok at wp kommer til å ta igjen android markedet til slutt. Dama kjøpte nettopp glaxy s5 hun er fornøyd men jeg som er vant til iphone og lumia måtte bare riste på hodet, føles som en leke telefon i hånden.

Lenke til kommentar

Vel, alle kan da se at det ikke er aluminium, men kvalitetsfølelsen har økt siden S3 og S4. Plasten føles mer forseggjort, og det kjennes mye bedre ut (ikke like glatt). Lett, men sitter godt i hånden. iPhone føles mer som en stein. Liten og tung. Noe som gjør at den føles tyngre ut.

 

Samsung sin galaxy serie er plastikk, og det har sine fordeler. Samtidig som det selvsagt ikke føles like bra som aluminium. Ja, faktisk så må jeg si meg aller mest imponert over LG sin G3 mobil. Ser ut og kjennes som aluminium, men er egentlig plast. Noe som gjør at den ikke er så tung, og signaler slipper bedre igjen baksiden. Samt at lokket lettere spretter av om den faller, i steden for at den absorberer all energien. På den andre siden er det ikke like stivt og beskytter skjermen for kant-støt i mindre grad.

Angående S5 så er eneste store designfeilen selve kanten, som er ubehagelig å holde i over tid. Det er heller noe du ikke kan se bare av å se på bilder.

Lenke til kommentar

Samsung er helt greit det, men de må slutte å stappe telefonene sine fulle av unødvendig software som ikke kan fjernes uten root. Kunne spart seg for å lage egen appstore også.

 

Man kan jo velge om man vil installere de eller ikke. Skal si deg en ting at appene som er lastet ned fra samsung sin egen butikk er med færre bugs for appene blir tilpasset for og testet på samsung sine telefoner.
Lenke til kommentar

Motorola Razr Maxx, Blackberry 9900, Samsung S4, LG G2 og S5 er de beste mobilene jeg har hatt.

Men det sier seg selv at når andre begynner å få dreisen på å lage Android mobiler vil det etterhvert flere som velger andre merker.

Jeg tror ikke de som alltid har brukt Samsung er like trofaste som Apple brukere, hvis det kommer telefoner som er både bedre og likebra. Sammenligningen er kanskje ikke så lett siden Apple er de eneste som har Apple.

 

Selvom jeg alltid har brukt Android hadde jeg IKKE hatt noe som helst problem å bytte til iFone hvis:

 

-Skjermen var større

-Batteriet var bedre

-Grensesnittet var mere åpent (så enkelt som at jeg kan slette alle appene jeg vil, slå av å på tjenester som går i bakgrunnen, flere valg i launcher så telefonen kunne blitt mere MIN, egne ikoner etc)

-Litt bedre standard kamera

 

Har S5 nå og hadde Z2 for et par måneder siden, var glad i den men den hadde veldig mange feil, byggefeil blant annet. (var en av de første batchene er visstnok bra nå)

 

Har ikke prøvd G3 enda, men synes kanskje de burde laget den litt mindre og støv/vanntett.

 

Er veldig vanskelig å si at de og de telefonene idag er bedre enn andre, siden alle er såpass gode! Men at Samsung taper terreng har vel mest med at konkurrentene har blitt flinkere, ikke at Samsung har blitt dårligere.

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at telenor har kjempedekning. Det er du som kommer med ville påstander om at de er værst. Din lille test viser nada, og er i tillegg ganske farget. Du kan i beste fall vise til at der du er, så er det litt bedre dekning. Om det er 1 prikk eller 4 betyr ingenting. Hastighet og at du har dekning er det som har noe å si.

 

Når større tester viser (og har gjort det i en årrekke) at Telenor har best dekning, så stoler jeg mer på de enn deg. Og om det så hadde vært likt, så må du skjønne at det blir for dumt å konkludere med at det er dårligst av alle, bare pga dine mangelfulle erfaringer.

 

Det er nok mange som har sine erfaringer, og her i byen gir Telenor langt bedre dekning. Kontinuerlig 4G dekning over hele bysentrum og godt ut i omkringliggende områder. Og selv om netcom knapt har dekning i huset mitt (vanskelig å få GSM/EDGE), så konkluderer jeg ikke med at netcom er kjempedritt for det...

 

Når jeg sjekker dekning gjør jeg dette via service menu og flere streker er alltid mere dBm, bruker også speedometer og måler nedlasting og opplasting. Jeg er jo ikke helt dust heller da, jeg gjør ting ordentlig...

 

Det viktgste er at jeg har bedre dekning der jeg er med Netcom. Da er jeg i Drammen, Oslo, diverse golfbaner, Geilo, Hemsedal, Arendal, Kragerø, Holmsbu, Elverum og Tønsberg.

 

Jeg har ikke gjort noen test, men at jeg alltid har bedre dekning en telenor holder som bevis for min egen del. 4G bruker jeg bare hvis jeg laster opp bilder og lignende. Når det er sagt har jeg bedre 4G dekning med Netcom både i Drammen, Arendal, Kragerø og Holmsbu. Mere vet jeg ikke. Og de bekjente jeg har som har byttet fra Telenor er veldig fornøyd.

 

Nei, jeg svartmaler ikke Telenor men de burde skaffe seg dekning der folk ferdes. (DER JEG FERDES!) :)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en HTC One M8 i går, må si at jeg er strålende fornøyd med byggekvaliteten.

 

Hvordan telefonen føles i hånden og ser ut er viktig for meg. Stor skjerm (som gjør iPhone uaktuelt) med bra nok oppløsning. Gikk fra en Samsung Galaxy S2 Plus, som føles billig ut i forhold, samme gjelder for de nyere samsung modellene spør du meg.

 

OS'et er ikke så farlig, så lenge du kjører Android så kan du jo få telefonen din til å se ut som hva som helst, jeg kjører selv et iOS 7 skin, liker simpelheten.

 

Men ja for meg så er Samsung langt fra toppen på listen.

Lenke til kommentar

Hvordan telefonen føles i hånden og ser ut er viktig for meg. Stor skjerm (som gjør iPhone uaktuelt) med bra nok oppløsning. Gikk fra en Samsung Galaxy S2 Plus, som føles billig ut i forhold, samme gjelder for de nyere samsung modellene spør du meg.

 

Du er klar over at opplevd kvalitet og virkelig kvalitet ikke alltid er det samme?

Din S2+ var feks. langt mer robust og slitesterk enn feks. en iPhone 4, selv om mange likte følelsen av iPhone4 gav mens man holdt den.

Lenke til kommentar

Hehe, kan skrive under på det. Husker godt mine tre år med S2'en. Den har overlevd ganske mye. Og selv om jeg har måtte bytte litt deler for å få ting igang igjen etter virkelig harde smeller. Knust i bildør, ikke noe problem, bare å fikse ny skjerm. Mistet i 40 km/t på asfalten, skrapt bortover, og deretter overkjørt av sykkel. ​Null problem, like fin. Vann renner inn i ladeporten. Bare å bytte det lille strømforsyningskortet.

++ Mye knall og fall. Så at den tåler en del, og pluss for lett å bytte ut deler på. (må ikke bytte ut alt)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...