Gå til innhold

Installatørprøven - erfaringer & tips


fersking

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er ferdig med teknisk, og har fylt kravene for å kunne ta installatør prøven(praksis osv)

 

Noen her ute som har planer om å ta den?

 

Eller er det noen som har tatt den og ønsker å dele sine erfaringer med hva som bør leses og hva vi bør tenke nøye gjennom?

 

No er det jo også komt en felles prøve for alle elektrofag, fint vis noen som har prøvd seg på den siste prøven deler noen få ord...

 

Kvalifiseringsprøven har eg hørt att er like vanskelig, stemmer det?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke kvalifisert til å gå opp til noen installatørprøve (automatiker) men synes at disse prøvene har et ganske interessant faglig inhold og henger meg med.

 

Her er i alle fall en link til noen "gamle oppgaver" inklusive en etter det nyeste regelverket.

 

http://www.installatorproven.no/article.asp?id=7

 

Hadde man vært litt "faglig sprek" så hadde man jo lagt ut eller samarbeidet om "løsningsforslag". Det har jeg aldri sett for disse oppgavene.

 

Mye av det faglige innholdet ser jo ellers ut til å ligge vel så mye over i det "formelle juridiske" som "det elektrofaglige" slik at man nok skal ha en temmelig god oversikt over regelverket.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Du bør nok sette deg veldig godt inn i FEL og NEK. Å kunne prosjektere anlegg uten bruk av febdok o.l er nok også en fordel.

 

Prøven går nok mye på det formelle juridiske som arne22 sier. Dvs. at du ikke skal prosjektere et anlegg men at du gir en vurdering på om et gitt anlegg oppfyller gitte krav, og ikke minst elsikkerhet.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...