Gå til innhold

Sende klage til Acer - (Hold dere unna dem!)


Anbefalte innlegg

 

 

Det er vel slik at om noe har forventet levetid utover 2 år så har du 5 års reklamasjon. Den saken over fastsetter 5 års reklamasjon for batterier.

 

Det må være "vesentlig lenger tid enn to år". Hva som er vesentlig lenger, kan nok diskuteres, men jeg synes ikke et halvt år kvalifiserer til å hevde at gjenstanden har fem års reklamasjonsrett.

 

Uansett, batterier har så vidt meg bekjent aldri hatt fem års reklamasjonsrett da de regnes som forbruksvare. Dette gjelder da kun om batteriet kan byttes av kunden selv, noe det stort sett kan i en laptop.

 

 

Vesentlig lenger er 3 år. Siden det er slått fast at batteriet skal vare 2.5 til 3 år kan man vel si at det er vesentlig lenger enn 2 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vesentlig lenger er 3 år. Siden det er slått fast at batteriet skal vare 2.5 til 3 år kan man vel si at det er vesentlig lenger enn 2 år.

Jeg så ikke det med tre år før jeg leste igjennom en gang til nå. Uansett så er batterier forbruksvare, så selv om man i utgangspunktet har fem års reklamasjonsfrist, kan man ikke forvente at det er mye futt igjen i batteriet etter tre år. Det skal for så vidt kun fungere, det sies ikke noe om hvor bra. Man må også kunne sannsynliggjøre at man har brukt batteriet som foreskrevet i bruksanvisningen.

 

Og man må også kunne forvente at det ikke har samme levetid etter to år som når det var nytt.

Lenke til kommentar

Sendes til Acer uansett om jeg leverer den til elkjøp, er jo ikke noe forskjell

Forskjellen er at kommunikasjonen mellom deg og Acer gjøres mye enklere da du forholder deg direkte til Elkjøp. Så må de ta kommunikasjonen videre med Acer.

 

I tillegg så er Elkjøp som selger ansvarlig overfor deg, og det vil være enklere for deg å rette krav mot Elkjøp om du har levert den direkte til de. Leverer du i stedet til Acer, så må Elkjøp i ettertid opprette en egen sak om du vil rette et krav mot de, og det vil alltid være både mer tidkrevende og ressurskrevende for deg enn om du leverte til de i første omgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ville definitivt tatt problemer opp med butikken. For noen år siden jobbet jeg blant annet med å sende inn maskiner fra butikk til verksted/produsent, og Acer var et sant mareritt å få kontakt med. Det er butikken som står ansvarlig overfor deg som kunde, og med mindre det er f.eks. Dell (som er helt rå så lenge garantien fortsatt gjelder) så ville jeg ikke engang vurdert å ta kontakt med produsent. Verksted kan være ok, men det er bedre å involvere butikken.

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt tatt problemer opp med butikken. For noen år siden jobbet jeg blant annet med å sende inn maskiner fra butikk til verksted/produsent, og Acer var et sant mareritt å få kontakt med. Det er butikken som står ansvarlig overfor deg som kunde, og med mindre det er f.eks. Dell (som er helt rå så lenge garantien fortsatt gjelder) så ville jeg ikke engang vurdert å ta kontakt med produsent. Verksted kan være ok, men det er bedre å involvere butikken.

Problemet er at han allerede har sendt inn direkte til Acer :p
Lenke til kommentar

Mhm. Vell har snakket med elkjøp, de vil gjerne ha den visst, etter at den er fikset med kvittering. Dette tror jeg ikke på, og tenker det er et forsøk på å midlertidig bli kvitt meg, ettersom som Horrorbyte sier, soner det et mareritt å kontakte Acer.

Når det gjelder MariusJS' svar, så tror jeg ikke de sender til Infocare. Har sendt inn en PC til elkjøp før, og deretter ble den direkte sendt til Acer. Et annet bevis på dette er at Acer stiller med nummeret til Elkjøp, hvis man vil ha hjelp av de man kjøpte maskinen hos, som deretter blir Elkjøp, in case man kjøpte den hos dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...