Gå til innhold

Er telefonen hacket?


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å ringe kjæresten min i stad. Men det var ikke kjæresten som tok den. Det var noen som bare sa "halo" mange ganger. Kjæresten er i Tyrkia.

Sendte derfor mld til kompisen hans og spurte, og han sa at telefonen til kjæresten er slått av fordi den er tom for strøm. Så er det noen som driver og ringer med kjæresten sin telefon uten at de bruker kjærestens telefon? Slik at det går på hans regning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Sende en sms og samtidig be om å få en bekreftelse sms... Ligger en plass i valgene om å sende sms.
Da får du melding når han får sms på sin telefon.
Mest sannsynlig har du ringt feil nummer....

Lenke til kommentar

Sende en sms og samtidig be om å få en bekreftelse sms... Ligger en plass i valgene om å sende sms.

Da får du melding når han får sms på sin telefon.

Mest sannsynlig har du ringt feil nummer....

Hvorfor skal jeg få en bekreftelse sms? Jeg ser ikke hvorfor det skal spille noen rolle. Han har jo telefonen, men den er skrudd av. Jeg har heller ikke ringt feil nummer. Nummeret er jo lagret på min telefon.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om en telefon er hacket eller ikke, så kan ikke selve hacket ha noe å si så lenge telefonen er avslått.

 

Det eneste jeg kan tenke meg er at viderekobling av samtaler er slått på, men dette er ikke noe hack, det er en funksjon. Sms'er kan ikke viderekobles.

Lenke til kommentar

Om en telefon er hacket eller ikke, så kan ikke selve hacket ha noe å si så lenge telefonen er avslått.

 

Det eneste jeg kan tenke meg er at viderekobling av samtaler er slått på, men dette er ikke noe hack, det er en funksjon. Sms'er kan ikke viderekobles.

Okei. Bra. Bare rart det ikke har skjedd før og at jeg nå fikk beskjed om at han ikke kan nås..
Lenke til kommentar

Sikkert bare en liten bug i telefonsystemet. Jeg har opplevd mye rart med det norske tele og mobil-nettet, og det er sikkert enda større mulighet for feil når du skal kobles frem og tilbake mellom Tyrkia og Norge.

Okei, flott :) Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Sikkert bare en liten bug i telefonsystemet. Jeg har opplevd mye rart med det norske tele og mobil-nettet, og det er sikkert enda større mulighet for feil når du skal kobles frem og tilbake mellom Tyrkia og Norge.

 

"Bug i systemet"... Er forklaring som oppstod på 60-tallet når man ikke viste hva som var årsaken...

På den tiden kunne det faktisk være en bille eller annet insekt som krøp rundt på radiorørene og skape uforståelige variasjoner i funksjon.

 

Om det hadde vært en bug i systemet, så ville den rammet alle som brukte systemet.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Bug i systemet"... Er forklaring som oppstod på 60-tallet når man ikke viste hva som var årsaken...

På den tiden kunne det faktisk være en bille eller annet insekt som krøp rundt på radiorørene og skape uforståelige variasjoner i funksjon.

 

Om det hadde vært en bug i systemet, så ville den rammet alle som brukte systemet.

 

Ok da, en feil i systemet da. Men alle forsto hva jeg mente, så ditt innlegg var vel strengt tatt veldig unødvendig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...