Gå til innhold

Vannkjøling for CPU og GPU Hjelp.


Anbefalte innlegg

Heisann, tenkte jeg skulle ta steget opp fra lukkede vannoppsett som jeg tidligere har hatt til et litt mer utvidbart oppsett der jeg vil inkludere GPU i loopen. Har noenlunde grei peiling på hva jeg trenger, men da jeg har svært lite ærfaring i dette feltet så lurte jeg på om noen har formening om dette:

 

https://www.komplett.no/ekwb-ek-kit-l360-water-cooling-kit/811941

Et ferdigsett som ser ut til å inneholde stort sett kvalitetskomponenter

 

pluss denne blokken til skjermkortet :

https://www.komplett.no/ekwb-ek-fc780-gtx-ti-vgagpu-block/812717

 

(+ et par nippler og litt slange)

 

Her er det blandingen mellom nikkel på skjermkortblokken og kobber på CPU blokken som jeg lurer på om kan skape problem ?

 

Ellers kjører jeg en Intel 3770K @ 4,8ghz som jeg er ganske komfortabel med, samt en Nvidia Titan Black som jeg tenker å få overklokket en del. Spørsmålet da er jo om pumpen og radiatoren i dette settet holder mål til å kjøle nedd disse komponentenne tilfredstillende?

 

Takker og bukker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nikkel og kobber er null problem å ha i samme loop. Innsiden av radiatorer er også vanligvis kobber, så de fleste med nikkelblokker har den kombinasjonen. Det er stort sett når aluminium kommer inn i bildet (sammen med kobber etc.) folk begynner å få problemer med korrosjon over tid. Det viktigste er å bruke en god kjølevæske. Ser Ekoolant-konsentrat følger med det settet, som er helt toppers. Husk å kjøpe destillert vann å blande ut med f.eks. her.

 

Både pumpa og radiatoren skal fint takle oppsettet ditt, men du kan alltids legge til enda en radiator om du er ute etter lavere viftehastigheter og/eller bedre temperaturer, såfremt du har plass i kabinettet. Alltid kjekt med større kjøleoverflate. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...