Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Etter jeg fikk meg tinder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor? Skal jeg ikke bli respektert fordi jeg tar for meg av livets gleder?

 

Anonymous poster hash: 96dcd...1db

 

Selvsagt skal du det. Ikke la andre fortelle deg hvordan du skal leve livet ditt.

 

Menn har en tendens til å bli usikre når det gjelder kvinner med mange sexpartnere. Mange menn har store egoer, som ikke liker å være én av mange. Konkurranseinstinktet setter inn, og han vil helst være den ene som klarte å kapre jenta. Kontroll kan vel også spille en rolle. En friere jente vil være vanskeligere å kontrollere og holde unna andre menn.

For å oppsummere, mange menn som ikke klarer å "respektere" jenter med mange sexpartnere, føler seg underlegne og truet av andre menn, underbevisst eller ei. Eller så har de bare blitt kondisjonert av samfunnet til å mene at monogami er det eneste rette, og at alt annet er skadelig eller feil.

 

For min del så har jeg større respekt for jenter som tar egne valg basert på egne ønsker, istedenfor å følge normen og 50-talls idealer om hvordan en "dannet kvinne" skal oppføre seg.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar
Er det å ha hatt 16 sexpartnere i en alder av 20 år, å "pule hele byen"? Jeg vil si det er ganske normalt å ha hatt et tosifret antall sexpartnere i den alderen nå til dags. Vet om mange på min alder som har ligget med 15-25 stk.

 

 

 

 

Gjennomsnitlig antall partnere for nordmenn er 6 i løpet av 80 år. Du vil snart ha triplet det i løpet av bare noen få seksuelt aktive år. Du er det Folkehelseinstituttet kaller for "superaktiv", noe som ofte medfører mange og sammensatte personlige, psykiske og fysiske problemer, risikoadferd, samt ekstrem risiko for overført smitte.

 

Vær klar over at det kan være en stor pris å betale. Å ligge med alle og enhver er dessuten noe du kan gjøre når du har levd litt og kjenner deg selv bedre, og eventuelt har forsøkt deg på, og feilet, stabile og nære forhold som tross alt er mer givende.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvem ønsker seg en partner - mann eller kvinne - som har pult hele byen/bygda?

 

Hendene i været... vær ærlig.

 

Nettopp.

 

For all del gjør som du vil, jeg skal ikke moralisere, og ingen andre kan bestemme for deg, men vær klar over at alle valg har konsekvenser. Å ha mange partnere er fysisk og psykisk risikabelt og har sterk korrelasjon til psykiske problemer og problemer med å etablere normale og stabile forhold.

Det kommer helt an på hvordan dette "pult hele byen/bygda" har skjedd. Jeg har vært borti damer som rett og slett er ufine og ikke eier evne til å være diskrete - type er drita fulle på byen og kaster seg åpenlyst over samtlige menn de ser. Det er da også gjerne disse jentene som får et rykte på seg...forståelig nok.

 

Men samtidig kjenner jeg også jenter som er av typen som sjekker på en helt normal og rolig måte, men som gjør det hyppig og er tydelige på at de primært er ute etter sex. Ei med en slik "historikk" ville jeg ikke hatt noe problemer med å være sammen med. Det vitner bare om trygghet ift. egen seksualitet. Av jentene jeg har hatt sex med, er det da helt klart også jenter av denne typen som har vært best. Så ja takk, sier jeg.

 

Så skal man være forsiktig med å blande korreleasjon og kausalitet her ift. hvorvidt mange sexpartnere er "skadelig". Og at nordmenn i snitt har 6 partnere på 80 år lurer jeg på om er en statestikk preget av tidligere generasjoner... Skal vi ta en håndsopprekning på hvem som faller i kategorien "superaktiv" her kanskje? Tror det blir en del...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...