Gå til innhold

Gjennopprette data fra delvis ulesbare disketter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har noen disketter jeg vil gjennoprette data på, har prøvd å lese fra noen av diskettene men får feilmeldinger osv (ett par av diskene sier de må formatteres). Har prøvd å lage et image av disketten med magic iso (som jeg skal eksprimentere med), men det fungerte ikke. Noen som har gjort noe lignende før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Floppy disketter ?

Du kan prøve dette

http://www.easeus.com/resource/drive/floppy-drive.htm

Men det kan være head alignment i floppy drive/floppy stasjonen din som er dårlig.

Eller så kan data skrevet på dem være gjort med en dårlig aligned floppy stasjon , som igjen gjør de vanskelig/umulig å lese i andre feilfrie floppy stasjoner.

Eller så et de for gamle, lagret dårlig og for lenge , og dårlig/billig medie. Man sier 10-15 år maks med perfekte omstendigheter.

Når det gjelder alignment head/tracks:

Jeg hadde masse floppy disketter 1.44 hvor de kunne leses 'fint' i det drev/PC de var formatert og lagret data med , men resulterte i feil på andre PCer/andre drev.

Hadde floppy tidvis i bruk som bruktes ved bios modding frem til ca 2005.

Floppy disk er og var veldig upålitelig.

Det kan være lurt å forsøke å lese dem med flere ulike floppy drives.

Endret av syar2003
Skrevet (endret)

Floppy disketter ?

Du kan prøve dette

http://www.easeus.com/resource/drive/floppy-drive.htm

Men det kan være head alignment i floppy drive/floppy stasjonen din som er dårlig.

Eller så kan data skrevet på dem være gjort med en dårlig aligned floppy stasjon , som igjen gjør de vanskelig/umulig å lese i andre feilfrie floppy stasjoner.

Eller så et de for gamle, lagret dårlig og for lenge , og dårlig/billig medie. Man sier 10-15 år maks med perfekte omstendigheter.

Når det gjelder alignment head/tracks:

Jeg hadde masse floppy disketter 1.44 hvor de kunne leses 'fint' i det drev/PC de var formatert og lagret data med , men resulterte i feil på andre PCer/andre drev.

Hadde floppy tidvis i bruk som bruktes ved bios modding frem til ca 2005.

Floppy disk er og var veldig upålitelig.

Det kan være lurt å forsøke å lese dem med flere ulike floppy drives.

Prøvde det programmet men det fant ikke floppydriven engang. Har to diskettstasjoner på en nyere maskin som ikke ble brukt til å skrive diskene med.

Endret av gunnar453

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...