Gå til innhold

Maling og hobbyer..


maxijoker

Anbefalte innlegg

I mangel av å finne et korrekt forum, plasserte jeg min tråd her, og moderator flytter nok tråden om denne var feilplassert.

 

Prosjektet: Hvitmalt tak som skal få et eget struktur mønster i lyse blått, ala små prikker slik at det er den hvite bakgrunnsfargen som er mest fremtredende.

En løsning: Fant på nettet ei som hadde tatt "bobleplast" festet på ei rulle. En ok løsning, men her ville boblene være for store og fargen som festes på bolene bli for fremtredende i taket.

 

Så utfordringen er å få til en løsning der man kan enten rulle på eller trykke på et mønster av små prikker, for eks. ("Stjernehimmelen- nesten")

 

Noen med erfaringer, ø. velkommen med tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor store vil du ha disse prikkene ?

 

Man får kjøpt perforert gips (om jeg ikke husker feil er det papir på den ene siden)

Du kan bare skjære vekk papiret på noen av hullene (med det mellomrommet du ønsker)

og så spraye eller male gjennom hullene med en kost..

 

Denne "malen"(gipsplaten) kan du bare flytte rundt som du ønsker og legge til prikker her og der.

Lenke til kommentar

Hvor store vil du ha disse prikkene ?

 

Man får kjøpt perforert gips (om jeg ikke husker feil er det papir på den ene siden)

Du kan bare skjære vekk papiret på noen av hullene (med det mellomrommet du ønsker)

og så spraye eller male gjennom hullene med en kost..

 

Denne "malen"(gipsplaten) kan du bare flytte rundt som du ønsker og legge til prikker her og der.

Dette taket er på om lag 4 x 6 m. For oss er dette et stort tak, og dottene bær ha en dimensjon etter arealets størrelse. Deretter er spørsmålet om mengden, eller hvor ofte vi skal la dottene gjenta seg, og hvor store områder. Jeg kom på at utgangspunktet med hvitt tak var å begynne i "feil ende" siden et "stjernetak" vel burde vært i svak blå bakgrunn (egentlig svart), med HVITE prikker/dotter. Så det blir vel noe annet ut av det, enn det jeg kalte innlegget, stjernetak.

 

Så var jeg på Biltema i dag, og fant sirkelrunde plastikk bær rensere. Disse har riller, og tenkte å legge disse i 90 graders vinkel oppå hverandre, feste disse to med "gaffa-tape", og fester disse to til slutt i en teleskop stang. Når man sprayer nærme vil riller eller dotter bli sterkere, og dess lengre i fra, dess svakere.

 

Tenkte å prøve spraye på en flate som er hvit, så skriver jeg tilbake hvordan dette ble seende ut.

 

Takker for dine tips :)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...