Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer med nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Hallo, jeg fikk tidligere hjelp her på diskusjon.no om hvilket skjermkort jeg skulle kjøpe. Jeg fikk skjermkortet i dag, og slettet alle driverene til det gamle skjermkortet, deretter satte jeg inn det nye skjermkortet. Når det var i PC´en så satte jeg inn CD-platen som følgte med skjermkortet og installerte driverene fra den. Alt fungerte i 3-4 timer, så begynte jeg å se ein ny serie på PC´en og 15 min inn i episoden ble det svart skjerm. Jeg restarta PC´en og alt fungerte i 5 min så ble det svart skjerm igjen. Neste gang jeg restarta PC´en kom det bare "HDMI 1 No Connection". PC´en fungerer, for jeg hører alle lydene Windows lager når den skruer seg på, men det er fortsatt svart skjerm.

 

Så jeg lurer på om jeg har gjort noe galt, og om noen kan hjelpe meg med dette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slo meg er kjøleproblemer. Sikker på at du har koblet til alle kablene på skjermkortet? Mange skjermkort har to-tre strømkabler nå for tiden, for ikke å snakke om viftene...

 

Jeg har satt inn to strømkabler, for det er bare plass til to. Alle tre viftene går, og skjermkortet er ikke varmt.

Lenke til kommentar

Amd og driverproblemer er ikke noe nytt.

Prøv sikkerhetsmodus.

Det er vel ikke annet å gjøre en å legge inn driveren på nytt.

Driver-avinstallering er ikke enkelt på amd, det er ca 750mb driverdata igjen etter å ha slettet de på normale måten. Finnes program for å slette alt.

Lenke til kommentar

Det hadde vært lettere å hjelpe deg hvis du hadde spesifisert hardware-oppsettet ditt i utgangspunktet. Men du kan vel bare koble skjermen direkte til HK og den integrerte grafikken så du får lastet ned.

 

Det kommer "HDMI1 No Connection" da også, men den har aldri fungert.

 

EDIT: Bare glem det, jeg glemte å ta ut skjermkortet før jeg satte HDMI kabelen i HK ;)

Endret av koroX
Lenke til kommentar

Det er noen ganger en del problemer med hdmi og oppløsninger (sort skjerm).

Hdmi ble i utganspunktet laget for TV apparater.

Hvorfor bruker du ikke dvi kabel.

 

Vet egentlig ikke hvorfor jeg bruker HDMI, har bare alltid gjort det.

 

Jeg prøvde å avinstallere driverene å installere de på nytt. Når jeg setter CD´en inn i PC´ en så kommer installasjonsprogrammet opp eg jeg trykker installer, da tar det bare noen få sekunder så star det at den er ferdig og jeg trykker "Fulfør", men ingen drivere er insatllert. Noen som hvet hva problemet er?

Endret av koroX
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...